november 10, 2024, 21:40:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815925 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #990 på: august 30, 2012, 17:08:36 pm »

Til info så er de CB Performance toppene solgt. Så da er det ingen vei tilbake Blunker

De gamle eller de du har nå?

De fra Puttemotor V1 er solgt for leeenge siden.
De fra Puttemotor V2 ble solgt i går.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #991 på: august 31, 2012, 08:04:44 am »

Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #992 på: august 31, 2012, 08:05:54 am »

Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Gliser

Ikke helt Anders..
Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert  Kult

* 24106.jpg (19.32 KB. 400x300 - vist 343 ganger.)


« Siste redigering: august 31, 2012, 08:10:04 am av Eivind (Putte) » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #993 på: august 31, 2012, 08:27:17 am »

Ser bra ut Eivind plattan i mattan som vi sa på scc, gleder meg allerede til scc 2013  Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #994 på: august 31, 2012, 09:56:34 am »

Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Gliser

Ikke helt Anders..
Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert
Det er nærmere hvertfall Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #995 på: august 31, 2012, 10:38:34 am »

Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Gliser

Ikke helt Anders..
Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert
Det er nærmere hvertfall Gliser


Er spent på produktlanseringen som skal skje på Dyno Dagen!


* Screen Shot 2012-08-31 at 10.37.39.jpg (30.11 KB, 386x182 - vist 396 ganger.)

* Screen Shot 2012-08-31 at 10.37.45.jpg (9.4 KB, 248x16 - vist 332 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #996 på: september 03, 2012, 20:43:14 pm »

Motoren er nå revet ut. Men rakk dessverre ikke å splitte den. Det skal jeg få gjort i morgen.
Av det jeg kunne se, så er ikke fordelerdrevet som er synderen (det kan jo selvfølgelig hende at det er en bit eller flere som er revet av. Men ikke som jeg kan se via hullet til bensinpumpa). Så da er det kanskje et lager som har detonert. For messingspon har vi sett mye av i olja....
Da vi røsket ut motoren så vi også at det var en del olje rundt girkassa. Så jeg har nok hatt en simring som ikke har holdt helt tett.



* 1.jpg (99.5 KB, 900x675 - vist 374 ganger.)

* 2.jpg (95.17 KB, 900x675 - vist 381 ganger.)

* 3.jpg (105.85 KB, 900x675 - vist 374 ganger.)

* 4.jpg (107.14 KB, 900x675 - vist 333 ganger.)

* 5.jpg (94.63 KB, 900x675 - vist 387 ganger.)

* 6.jpg (90.3 KB, 900x675 - vist 366 ganger.)

* 7.jpg (98.15 KB, 900x675 - vist 372 ganger.)

* 8.jpg (136.75 KB, 675x900 - vist 357 ganger.)
« Siste redigering: september 03, 2012, 20:45:04 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #997 på: september 03, 2012, 20:45:52 pm »

noen bilder til



* 9.jpg (116.62 KB, 675x900 - vist 400 ganger.)

* 10.jpg (146.2 KB, 900x675 - vist 417 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #998 på: september 03, 2012, 21:50:42 pm »

Eller kanskje det er et stempel som har detonert?
Slik som han her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=440972&postdays=0&postorder=asc&start=20

« Siste redigering: september 03, 2012, 22:12:22 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #999 på: september 03, 2012, 22:04:36 pm »

Spenningen stiger! Hvem får den etterlengtede ølen?
Følg med! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1000 på: september 04, 2012, 21:43:36 pm »

Disse fire får pils av meg!
billit1
Erlend / bug66
cato®
Andersen Racing

Synderen var bakerste rådelageret (mot svinghjulet)
Bilder kommer!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1001 på: september 04, 2012, 22:26:30 pm »

Filmsnutt:

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1002 på: september 04, 2012, 22:35:39 pm »

Bilder

Som dere ser så har det vært litt trangt i pushrod tubesŽene på høyre side av motoren. Så JPM sine alystenger har blitt litt vell slanke i midjen...


* 1.jpg (108.35 KB, 900x675 - vist 367 ganger.)

* 2.jpg (100.16 KB, 900x675 - vist 365 ganger.)

* 3.jpg (94.61 KB, 900x675 - vist 372 ganger.)

* 4.jpg (103.13 KB, 900x675 - vist 404 ganger.)

* 5.jpg (85.33 KB, 675x900 - vist 420 ganger.)

* 6.jpg (88.72 KB, 900x675 - vist 374 ganger.)

* 7.jpg (90.45 KB, 900x675 - vist 392 ganger.)

* 8.jpg (123.74 KB, 900x675 - vist 355 ganger.)
« Siste redigering: september 04, 2012, 23:13:55 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1003 på: september 04, 2012, 22:39:22 pm »

flere bilder


* 9.jpg (110.93 KB, 900x675 - vist 455 ganger.)

* 10.jpg (112.63 KB, 900x675 - vist 354 ganger.)

* 11.jpg (86.98 KB, 900x675 - vist 367 ganger.)

* 12.jpg (84.04 KB, 900x675 - vist 360 ganger.)

* 13.jpg (82.38 KB, 900x675 - vist 351 ganger.)

* 14.jpg (90.15 KB, 900x675 - vist 361 ganger.)

* 15.jpg (76.69 KB, 900x675 - vist 335 ganger.)

* 16.jpg (72.19 KB, 900x675 - vist 345 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1004 på: september 04, 2012, 22:41:40 pm »

noen til


* 17.jpg (70.19 KB, 900x675 - vist 381 ganger.)

* 18.jpg (93.79 KB, 900x675 - vist 351 ganger.)

* 19.jpg (80.97 KB, 900x675 - vist 339 ganger.)

* 20.jpg (59.97 KB, 675x900 - vist 365 ganger.)

* 21.jpg (55.29 KB, 675x900 - vist 357 ganger.)

* 22.jpg (46.22 KB, 675x900 - vist 356 ganger.)

* 23.jpg (50.94 KB, 675x900 - vist 320 ganger.)

* 24.jpg (47.2 KB, 675x900 - vist 325 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1005 på: september 04, 2012, 22:47:45 pm »

de siste



* 25.jpg (73.11 KB, 900x675 - vist 321 ganger.)

* 26.jpg (76.29 KB, 900x675 - vist 352 ganger.)

* 27.jpg (65.67 KB, 900x675 - vist 305 ganger.)

* 28.jpg (68.54 KB, 900x675 - vist 323 ganger.)

* 29.jpg (65.19 KB, 900x675 - vist 303 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1006 på: september 04, 2012, 23:19:01 pm »

oi her har det vært varmt ja!
ikke værre enn en att singelgrade 50 olje og en banan kan ta opp den slakken der Gliser

hvordan ser veivlager ut? har det vært olje problemer her tro..?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1007 på: september 04, 2012, 23:20:34 pm »

Kjørte med Valvoline VR1 20w50 olje.

Veivlagerene ser bra ut. Så her har vi vært heldige.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1008 på: september 04, 2012, 23:22:10 pm »

E ligger et sett Pauter Råder Hær
M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1009 på: september 04, 2012, 23:24:18 pm »

Ups.. there goes a hole lot of parts.

Hvordan ser rådetappen på veiva ut?

Ut ifra slitemønsteret på kamfølgerne dine ser det ut som om "hatten" har vært i minste laget. Men skulle gjerne holdt i en for moro skyld. Bilder lyver ofte.
Ikke noe pitting (groper) på kam? Kun kamfølger?  Ser også ut som om kammen har slitt igjennom noen herdelag. Men herdingen så veldig grunn ut.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1010 på: september 04, 2012, 23:24:49 pm »

E ligger et sett Pauter Råder Hær
M

Takk for tilbudet Mags. Men vi driver å pønsker på en plan b. Bytte blokk til alu, veiv til DPR og andre råder...
« Siste redigering: oktober 27, 2012, 09:07:22 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1011 på: september 04, 2012, 23:30:25 pm »

Ups.. there goes a hole lot of parts.

Hvordan ser rådetappen på veiva ut?

Ut ifra slitemønsteret på kamfølgerne dine ser det ut som om "hatten" har vært i minste laget. Men skulle gjerne holdt i en for moro skyld. Bilder lyver ofte.
Ikke noe pitting (groper) på kam? Kun kamfølger?  Ser også ut som om kammen har slitt igjennom noen herdelag. Men herdingen så veldig grunn ut.

Synes ikke dette så så "ille" ut Jee. Er vel kanskje bare rådene som må kastes. Kan jo hende veiva kun trenger litt polering...
Etter hva jeg kan se ser det ut som både kammen og løfterene har klart seg veldig bra.

Har sendt deg en pm.

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1012 på: september 05, 2012, 07:35:59 am »

Jeg orker ikke å gå tilbake i tråden din for å søke men hvordan har oljetrykket ditt vært?

Leit å se skadene men det er jo tross alt bare en motor. Man bygger og trimmer for å ødelegge, akkurat som med Lego når vi var litt yngre.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1013 på: september 05, 2012, 07:39:35 am »

Jeg orker ikke å gå tilbake i tråden din for å søke men hvordan har oljetrykket ditt vært?

Leit å se skadene men det er jo tross alt bare en motor. Man bygger og trimmer for å ødelegge, akkurat som med Lego når vi var litt yngre.

Mvh
BB

Bra oljetrykk til ca. 80-85 grader. Men når oljentempen kommer opp i rundt 90-100 grader så faller trykket til 0,3-0,5 på tomgang og rundt 1-1,25 på normal kjøring.
Under mine to siste drag så var oljetempen for høy og oljetrykket sikkert alt for lavt. Så synderen er nok lavt oljetrykk og for hard fot.
Loggført
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #1014 på: september 05, 2012, 08:03:30 am »

Spennende tråd dette...gøy å få et innblikk i scc kjørerenes hverdag ;)men kjipt at motoren din gikk istykker selvfølgelig.

Som en person uten noe motorerfaring lurte jeg bare på en ting; det "skjegget" på det rådelageret...er det varmen som har forårsaket ødeleggelse av metallet der eller at det har blitt trangt og lageret har blitt "smidd" utover?
Mulig litt naivt spørsmål men..  Glad
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1015 på: september 05, 2012, 08:59:16 am »

86 slag og MS230 topper  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1016 på: september 05, 2012, 09:03:29 am »

86 slag og MS230 topper  Gliser

69 - 78 slag, store tønner, høyt turtall og bra topper! Eller enda bedre, 69 - 78 slag, store tønner, lav komp, gode topper og turbo!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1017 på: september 05, 2012, 09:05:58 am »

Vil man ha kortslag og turbo? Er det ikke da bedre med mest mulig volum og dermed mer luft gjennom hver omdreining?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1018 på: september 05, 2012, 09:07:26 am »

Vil man ha kortslag og turbo? Er det ikke da bedre med mest mulig volum og dermed mer luft gjennom hver omdreining?

Nei.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1019 på: september 05, 2012, 09:15:40 am »

Eivind; gjør det enkelt: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,18733.msg269412.html#msg269412
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!