Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #990 på: august 30, 2012, 17:08:36 pm » |
|
Til info så er de CB Performance toppene solgt. Så da er det ingen vei tilbake De gamle eller de du har nå? De fra Puttemotor V1 er solgt for leeenge siden. De fra Puttemotor V2 ble solgt i går.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #991 på: august 31, 2012, 08:04:44 am » |
|
Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #992 på: august 31, 2012, 08:05:54 am » |
|
Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Ikke helt Anders.. Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert
24106.jpg (19.32 KB. 400x300 - vist 343 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 31, 2012, 08:10:04 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #994 på: august 31, 2012, 09:56:34 am » |
|
Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Ikke helt Anders.. Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert Det er nærmere hvertfall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #995 på: august 31, 2012, 10:38:34 am » |
|
Puttemotor V3 blir F1 motor med turtallsperre på 18.000rpm?? Ikke helt Anders.. Men V3 blir med JPM topper og løftere. Det er helt sikkert Det er nærmere hvertfall Er spent på produktlanseringen som skal skje på Dyno Dagen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #996 på: september 03, 2012, 20:43:14 pm » |
|
Motoren er nå revet ut. Men rakk dessverre ikke å splitte den. Det skal jeg få gjort i morgen. Av det jeg kunne se, så er ikke fordelerdrevet som er synderen (det kan jo selvfølgelig hende at det er en bit eller flere som er revet av. Men ikke som jeg kan se via hullet til bensinpumpa). Så da er det kanskje et lager som har detonert. For messingspon har vi sett mye av i olja.... Da vi røsket ut motoren så vi også at det var en del olje rundt girkassa. Så jeg har nok hatt en simring som ikke har holdt helt tett.
|
|
« Siste redigering: september 03, 2012, 20:45:04 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #997 på: september 03, 2012, 20:45:52 pm » |
|
noen bilder til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #998 på: september 03, 2012, 21:50:42 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: september 03, 2012, 22:12:22 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #999 på: september 03, 2012, 22:04:36 pm » |
|
Spenningen stiger! Hvem får den etterlengtede ølen? Følg med!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1000 på: september 04, 2012, 21:43:36 pm » |
|
Disse fire får pils av meg! billit1 Erlend / bug66 cato® Andersen Racing
Synderen var bakerste rådelageret (mot svinghjulet) Bilder kommer!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1001 på: september 04, 2012, 22:26:30 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1002 på: september 04, 2012, 22:35:39 pm » |
|
Bilder
Som dere ser så har det vært litt trangt i pushrod tubesŽene på høyre side av motoren. Så JPM sine alystenger har blitt litt vell slanke i midjen...
|
|
« Siste redigering: september 04, 2012, 23:13:55 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1003 på: september 04, 2012, 22:39:22 pm » |
|
flere bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1004 på: september 04, 2012, 22:41:40 pm » |
|
noen til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1005 på: september 04, 2012, 22:47:45 pm » |
|
de siste
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1006 på: september 04, 2012, 23:19:01 pm » |
|
oi her har det vært varmt ja! ikke værre enn en att singelgrade 50 olje og en banan kan ta opp den slakken der hvordan ser veivlager ut? har det vært olje problemer her tro..?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1007 på: september 04, 2012, 23:20:34 pm » |
|
Kjørte med Valvoline VR1 20w50 olje.
Veivlagerene ser bra ut. Så her har vi vært heldige.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #1008 på: september 04, 2012, 23:22:10 pm » |
|
E ligger et sett Pauter Råder Hær M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1009 på: september 04, 2012, 23:24:18 pm » |
|
Ups.. there goes a hole lot of parts.
Hvordan ser rådetappen på veiva ut?
Ut ifra slitemønsteret på kamfølgerne dine ser det ut som om "hatten" har vært i minste laget. Men skulle gjerne holdt i en for moro skyld. Bilder lyver ofte. Ikke noe pitting (groper) på kam? Kun kamfølger? Ser også ut som om kammen har slitt igjennom noen herdelag. Men herdingen så veldig grunn ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1010 på: september 04, 2012, 23:24:49 pm » |
|
E ligger et sett Pauter Råder Hær M
Takk for tilbudet Mags. Men vi driver å pønsker på en plan b. Bytte blokk til alu, veiv til DPR og andre råder...
|
|
« Siste redigering: oktober 27, 2012, 09:07:22 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1011 på: september 04, 2012, 23:30:25 pm » |
|
Ups.. there goes a hole lot of parts.
Hvordan ser rådetappen på veiva ut?
Ut ifra slitemønsteret på kamfølgerne dine ser det ut som om "hatten" har vært i minste laget. Men skulle gjerne holdt i en for moro skyld. Bilder lyver ofte. Ikke noe pitting (groper) på kam? Kun kamfølger? Ser også ut som om kammen har slitt igjennom noen herdelag. Men herdingen så veldig grunn ut.
Synes ikke dette så så "ille" ut Jee. Er vel kanskje bare rådene som må kastes. Kan jo hende veiva kun trenger litt polering... Etter hva jeg kan se ser det ut som både kammen og løfterene har klart seg veldig bra. Har sendt deg en pm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1012 på: september 05, 2012, 07:35:59 am » |
|
Jeg orker ikke å gå tilbake i tråden din for å søke men hvordan har oljetrykket ditt vært?
Leit å se skadene men det er jo tross alt bare en motor. Man bygger og trimmer for å ødelegge, akkurat som med Lego når vi var litt yngre.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1013 på: september 05, 2012, 07:39:35 am » |
|
Jeg orker ikke å gå tilbake i tråden din for å søke men hvordan har oljetrykket ditt vært?
Leit å se skadene men det er jo tross alt bare en motor. Man bygger og trimmer for å ødelegge, akkurat som med Lego når vi var litt yngre.
Mvh BB
Bra oljetrykk til ca. 80-85 grader. Men når oljentempen kommer opp i rundt 90-100 grader så faller trykket til 0,3-0,5 på tomgang og rundt 1-1,25 på normal kjøring. Under mine to siste drag så var oljetempen for høy og oljetrykket sikkert alt for lavt. Så synderen er nok lavt oljetrykk og for hard fot.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marbel
Seniormedlem
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #1014 på: september 05, 2012, 08:03:30 am » |
|
Spennende tråd dette...gøy å få et innblikk i scc kjørerenes hverdag ;)men kjipt at motoren din gikk istykker selvfølgelig. Som en person uten noe motorerfaring lurte jeg bare på en ting; det "skjegget" på det rådelageret...er det varmen som har forårsaket ødeleggelse av metallet der eller at det har blitt trangt og lageret har blitt "smidd" utover? Mulig litt naivt spørsmål men..
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1015 på: september 05, 2012, 08:59:16 am » |
|
86 slag og MS230 topper
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1016 på: september 05, 2012, 09:03:29 am » |
|
86 slag og MS230 topper 69 - 78 slag, store tønner, høyt turtall og bra topper! Eller enda bedre, 69 - 78 slag, store tønner, lav komp, gode topper og turbo!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1017 på: september 05, 2012, 09:05:58 am » |
|
Vil man ha kortslag og turbo? Er det ikke da bedre med mest mulig volum og dermed mer luft gjennom hver omdreining?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1018 på: september 05, 2012, 09:07:26 am » |
|
Vil man ha kortslag og turbo? Er det ikke da bedre med mest mulig volum og dermed mer luft gjennom hver omdreining?
Nei.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1019 på: september 05, 2012, 09:15:40 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|