mai 04, 2024, 17:33:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tenningsproblemer  (Lest 955 ganger)
Rune Ellingsen
Medlem
***
Innlegg: 143
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: april 28, 2013, 12:40:59 pm »

Hei, jeg er far til Rune, som eier 65-modell som vi sliter med å forstå. Vi har skiftet til elektronisk tenning (tatt ut stiftene), men jeg finner ikke ut av problemene. I dag fikk vi start på bilen og etter mye finstilling på fordeleren (prøvekjørte mellom hver gang vi stilte noen mm til høyre og venstre) gikk bilen godt og uten å fuske. Men bilen starter ikke med nøkkel, kun når den blir trillet i gang. Deretter sto den i ro i ti minutter og da vi nok en gang trillet den i gang igjen, skjøt den og fusket med ekstrem ujevn gange.
Noen som har tips? Vi har ikke tenningsmerker eller lampe å hjelpe oss med, men så lenge motoren sviver rent og går uten fusking trodde jeg vi hadde funnet riktig tenning,men....
Øyvind
Loggført

1965 T1
1973 T2
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: april 28, 2013, 15:54:04 pm »

Hva slags elektronisk tenning er det dere har satt inn?
Har hatt en billigutgave selv som ga gnist når rotoren ikke var på stedet som pluggledningen var. Dermed måtte gnisten hoppe et godt stykke inni fordelerlokket før den kom til pluggledningen. Kan lett bli litt starttrøbbel med slikt.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Rune Ellingsen
Medlem
***
Innlegg: 143
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: april 30, 2013, 00:03:20 am »

Fikk satt i en ny fordeler med stift, da svev den som en klokke.  Glad Tror bare jeg dropper det der elektronisk tenning greiene.
Takk for tipset uansett  Glad
Loggført

1965 T1
1973 T2
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #3 på: april 30, 2013, 20:30:21 pm »

Et lite tips som jeg fant ut. Når jeg byttet til elektronisk tenning måtte jeg endre rekkefølgen på pluggledningen for å få det til å stemme . Vet ikke hvorfor, kan være rekkefølgen i lokket er annerledes, min var en 009 Kina kopi med elektronisk tenning.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!