mai 07, 2024, 20:05:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gamle biler kan bli forbudt??  (Lest 5068 ganger)
ramburger
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: oktober 24, 2008, 07:35:24 am »

Leste dette på DN idag, og blei litt svett. Er det noen som har noen tanker om hvordan dette evt. kan komme til å gå utover veteranbiler? Hvordan er reglene her? Hvor tenker politikerne at grensen skal gå?

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1520914.ece?jgo=c1_re_right_1
Loggført

1963 VW 1200
1965 BMW R60US
2015 "Feil Merke" - bruksbil som ikke får stå i garasjen
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 24, 2008, 07:39:34 am »

Skal nå se om det er noe annet enn et utspill for å  få oppmerksomhet.

Mer og mer brukt den der strategien om å komme med utspill som gleder noen få bråkmakere, og rammer store deler av befolkningen.

Hva er en gammel bil?  når man leser artikler i andre nettaviser så er hovedpoenget at det er CO2 spøkelser de vil til livs, og med alle de fin-tunede vw's som finnes i detta land så er det vel ikke noe fare.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Trygve H
Seniormedlem
****
Innlegg: 314
Bosted: Ørsta


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 24, 2008, 07:51:11 am »

Veteranbilar (og kanskje spesielt VW, fordi alle i Norge har faktisk eit forhold til dette bilmerket) er å reikne som verneverdige på lik linje med andre gamle ting. Det som gjer bilar frå denne tidsperioda ekstra spesielle er at dei er frå ei tid mange hugsar. Difor vil mange som ser ein VW seie at -ein slik hadde eg på 60-talet.-Ein slik hadde onkelen min når vi var små, -ein slik hadde bestefar, den vart vi alltid bilsjuke i, -ein slik hadde eg meg i Gliser ..... osv. Om politikarane skulle vere so historielause at dei finn på å forby kulturskattar, er det vel på tide å begynne å rive museum også då ? eg veit ikkje eg 
Loggført

Notchback -72


          
            www.volkswest.no
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 24, 2008, 08:09:10 am »

Jeg har bare en ting å si: Her må alle ta ansvar og stemme de Rød-grønne kommunist-sosialistene ut av regjeringskvartalet til høsten!

Her må politikerne selv begynne å ta ansvar! Skal folk velge miljøvennlige alternativer så må det legges til rette for det. Vi i Norge er et av verden rikeste land, men vi investerer minimalt med penger i infrastruktur, som er grunnlaget for både økonomisk vekst og miljøvennlige alternativer. Jeg kjører nesten ikke bil, da jeg har bosatt meg slik at jeg skal kunne bruke toget på jobben, men på grunn av økt trafikk på jernbanen så går det nå mer både av godstog og passasjertorg. Men med rånte enkeltspor fra krigen vil det si mer venting på møtende tog. Så dermed tar det nesten 15 minutter lengre tid fra Hamar til Gardermoen nå enn for 8 år siden!! Og enda har de ikke greid å bevilge penger til utbygging av dobbeltspor!!! I tilegg har NSB greid det kunststykke å dra frem en hel haug med gamle vogner fra 70 og 80 tallet for å øke kapasiteten! Disse er mye tyngere enn de vanlige InterCity togene, og med dårlig bremsekapasitet så er det de færreste lokførere som greier å holde rutetidene. Ergo enda mer forsinkelser og snilekjøring.

 Men ny 4 felt E6 har de greid å starte på….. stykkevis og delt…. Så når den blir ferdig, blir det nok muligens mer bilkjøring på meg også… L

Avgiftslette for nye biler som slipper ut lite CO2 er jeg enig i, men å forby gamle biler er å starte i feil ende etter min mening…
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 24, 2008, 08:18:32 am »

Dette viser hvor viktig jobb LMK og de andre bilklubbene gjør for oss og hvor viktig det er å støtte opp om dem så vi ikke risikerer at bilene våre en dag blir ulovlig.

Support your local VW club
Loggført

1969 Militær-buss
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 24, 2008, 08:48:00 am »

For å si det enkelt og det før valget, det er vi som velger politisk profil og politikere. Det er vel ikke alle partier som vil prioritere denne saken.

Det går faktisk an med avgiftslette på fornuftige bruksbiler og selvfølgelig, det hjelper også å høyne vrakpanten, slik at fok har råd til en god bruksbil. Når det gjelder veteran/hobby bil i avgiftslandet så ble avgiften tatt bort. Nå stiger den for hvert år.


                                                             
                                                            Hurra for avgiftsnorge og regjeringa.     Trist


Vil forby gamle bilar for å nå klimamålet
 
Miljøvernminister Erik Solheim (SV). Foto: Scanpix

Miljøvernminister Erik Solheim (SV) vil gradvis forby bilar med dei høgste CO2-utsleppa. Det er berre eitt av tiltaka for å nå klimamålet.

Nyheter Trist
« Siste redigering: oktober 24, 2008, 09:06:16 am av svenole » Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2008, 09:02:31 am »

Fant noe om saken her også, der det diskuteres litt rundt forslaget.

http://www.abcnyheter.no/node/76320
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 24, 2008, 09:15:10 am »

Jada. selvfølgelig er det måten å redde verden på det her Glad
Tror forresten det bør bli miljøavgift på fis også. Tross alt så øker verdens temperatur med 0.0000000000000000000000000000000000000000000002 grader hver gang en av oss fiser...

Dette er nok kun et sånn utspill for å få noen flere stemme ved valget, det som er synd er vel at uansett hvem vi stemmer på så går det rett i h. disse makt syke korupte folka gjør hva som helst for å komme til topps.

Jeg har sagt det før å sier det igjen, skuddpremie på gjengen der hadde gjort seg!
Loggført

ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 24, 2008, 09:55:27 am »

til VW1965T1:

Du sier vi må stemme ut alle rød-grønne kommunist-sosialist ut av regjeringskvartalet.
Hvis du mener det bare på dette innlegget, så burde du tenke deg litt mer om og samtidig se deg litt lengre opp i forskjellige steder. Jeg regner med du er en mann som stemmer høyre eller frp, og har blitt lurt med de løftene om billigere biler, billigere bensin. Men har du tenkt på hva som vil skje med deg som arbeider? Prøv å lese noe som heter tjenestedirektivet! Da kan du gjette deg selv frem til hva som kommer til og skje med jobben din. Prøv også å lese litt i arbeidsmiljøloven å se hva du må se langt etter når høyre og frp kommer til makten. For når de kommer til makten så vil tjenestedirektivet bli innført samtidig som arbeismiljøloven bli mer eller mindre fjernet. Det siste punktet prøvde de seg på sist gang.

Så mitt poeng er at: hvis du ønsker og gå som deltidsarbeider hele livet samtidig som du vet at det kanskje ikke er noe jobb til meg i morgen for de kan sparke deg på dagen så stem høyre og frp du. Så kan du se hvor mye det hjelper med billiil og bensin når du ikke har noe jobb og inntekt for og betale for de godene.

Så prøv og se litt mer enn bare rett foran nesen på deg.


Ang det Erik solheim sier så drar jeg frem dette: Miljøvernminister Erik Solheim (SV) vil gradvis forby biler med de høyeste CO2-utslippene.      Slik jeg ser det så prøver han og fjerne eldre biler med diesel spesielt for de er jo en forurensing deluxe. Bobla er vell ikke den som har så sinnsykt høyt co2- utslipp. Hvis noen har noe tall for dette så hadde det vert intresant og se hva den ligger på normalt. Samt at vi har fremdeles noe som heter EU-kontroll i Norge. Hvis bilen greier seg gjennom den målingen med co2, samtidig resten av kontrollen selvfølgelig så kan ikke de fjerne bilen. Da har bilen blitt godkjent som "miljøvennlig" og sikker nok.
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 24, 2008, 10:01:49 am »

At SV er i regjeringen (og det er ikke rent utrolig ! ! !) - betyr ikke at man skal begynne å høre på hva de sier.

Det kommer alltid mye rare utsplill fra politikere generelt, men fra SV er det spesiellt mye høyttenkning. 

Slapp av - dette er bare nok et "jøss-jeg-kom-på-en-tanke-jeg-må-dele-med-nordmenn"-utspill.

 Trist Trist Trist
Loggført

Shift Happens !
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 24, 2008, 10:17:29 am »

Problemet i begge leirar er at det til ei kvar tid blir fokusert på det mest ekstreme.. Stem Høgre og FrP, og du vil miste jobben, rettighetane og lønna - men få billig sprit, tobakk, bensin og bacon. Stem raud/grøn alianse, og du får beholde jobben, betale høg skatt, du får plenty avgifter, eit LO som passar rumpa di - og du må avslutte VW-hobbyen din.

Alvorlig talt..

At noko må gjerast med bilparken i landet, er det liten tvil om. Og at forbrenningsmotoren er forholdsvis utdatert, er eit ubestridelig faktum. Men all den tid det ikkje eksisterar eit fullgodt alternativ, er det dette vi sit med. Og inntil vi har eit fullgodt alternativ til forbrenningsmotorar som benyttar fossilt brensel, så kan i grunn både Solheim og Jensen og Stoltenberg og fandens oldemor tyte opp og ned og i mente om kva som skal til for å gjere verda til ein bedre plass å leve. Det blir berre tåkeprat likevel.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 24, 2008, 11:24:57 am »

Jeg håper vi slipper å få politiske parti idealister inn på dette forumet. De driver jo på i alle fora, 24 timer i døgnet for å samle stemme kveg. Avgifter og regler er politikk og det synes jeg er greit, men jeg håper alikevel ikke at dette foraet blir en skytebane og en arena mellom politiske idealister. Disse folka har jo selvfølgelig rett u-an sett hvor de er klekket ut.

En annen ting er at mener de noe som politiker, så vis oss det i praksis. For eksempel, det offentlige kan kjøre miljøvenlig og sørge for at vi har råd til å følge opp. Tror de tiltisvalgte fyrer bra med dyre glis for min del, så det er vel oss og dem.

Det er klokt å følge med i det som skjer. Jeg velger i alle fall det som gangner mine interesser uten hjernevask.    Glad
« Siste redigering: oktober 24, 2008, 11:34:14 am av svenole » Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 24, 2008, 11:31:07 am »

Alvorlig talt..

At noko må gjerast med bilparken i landet, er det liten tvil om.

Her er nok kjernen. Bilparken i norge er nesten like gammel som den på Cuba. At så mange rustne, slitne og farlige 80talls-baljer fremdeles ruller rundt på norske veier er problemet.

Vrakpanten må opp og avgiftene på VETTIGE(SUV er ikke vettig) biler må ned.
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 24, 2008, 14:29:17 pm »

Til ovejohan

Skal ikke starte noen politisk debatt, MEN er det ikke nettopp den rød-grønne regjeringen som nå mest sannsynlig kommer til å innføre tjenestedirektivet???

Tror ikke vi skal være så veldig redd for at våre biler blir forbudt! Vi kjører lite, og de bilene er en del av historien, så jeg frykter ikke dette populistiske utspillet.

Dette går nok bra for vår del!

Ha en god helg, alle sammen
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 24, 2008, 14:40:06 pm »

Vist gamle biler (vw) vert forbudt då slår eg meg vrang. Sint

Makan til pisspreik!! Kan dei ikkje heller begynna med å skyta ned alle flyena?? Det er jo dei som er verst samt båtar!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 24, 2008, 14:59:11 pm »

Denne mailen kom nettopp fra LMK
Krisen avlyst?

”Forbud mot gamle biler”
Dette er overskriften i fredagens (24.10) oppslag i Aftenposten.
 
Men; miljøvernminister Erik Solheim har IKKE sagt dette, bedyrer informasjonssjef Jon Berg i Miljøverndepartementet til LMK i dag.  Det er Aftenposten selv som har laget denne spekulative og feilaktige tittelen som har skremt mange eiere av motorhistoriske kjøretøy. Det som også er ille er at tittel og utdrag av artikkelen er spredt via Norsk Telegrambyrå til en rekke lokal- og regionaviser i Norge.
Jon Berg påpeker ovenfor LMK at det Solheim har kommentert er det faktum at moderne teknologi gjør at utslippene fra hver bil går ned. Likevel øker utslippene fra veitrafikken fordi det blir stadig flere biler. I 2007 slapp biler og lastebiler ut totalt 19 prosent av Norges samlede CO2-utslipp.
 
Solheim ser for seg:
*  Gradvis forbud mot å kjøre CO2-verstingbilene på norske veier. Det betyr at titusener av biler kan bli forbudt om noen år.
 
(LMK: Dette er allerede på vei inn, og det blir Oslo, Stavanger og Bergen som innfører disse EU-direktivene først. Dette gjelder diesel”værstingene” over 7,5 tonn, og det vil i de tre nevnte byene innføres en spesiell dieselavgift for disse. Merk at dette forutsetter at forslaget går gjennom, og det er ennå ikke sendt ut på høring. LMK mener likevel at de politiske signalene er så sterke på innføringen av miljøsoner at vi må være forberedte på dette.  For å få unntak for ”våre” kjøretøy over 7,5 tonn, har LMK siden mai i år vært i dialog med arbeidsgruppen som utformer forslaget. Men at miljøsoner uansett blir en utfordring i fremtiden er noe LMK anser som ganske sikkert!)
 
*  Forbud mot å selge biler som slipper ut mer enn en viss fastsatt mengde CO2. Det betyr at de største diesel- og bensinslukerne blir forbudt å selge i Norge.

(LMK/Miljøverndepartementet: Dette vil dreie seg om salg av nye biler – ikke de som allerede er registrerte eller motorhistoriske.)
 
Denne gangen var altså dette en falsk alarm for våre kjøretøy. Likevel bør alle være årvåkne og forsøke å få sjekket slike opplysninger.
 
 
Vennlig hilsen
 
Tom T. Græger
daglig leder LMK
Loggført

 
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 24, 2008, 15:16:23 pm »

Miljøvern og miljøvern...

Jeg hadde en gang en EL-bil. Batteriene på denne sa takk for seg etter totalt 93.000 km, og jeg sjekket hva en ny batteripakke ville koste (NiCad-batterier). Denne kostet 100.000 kroner!!! Aldri mer EL-bil med disse prisene i alle fall.

Altså: Bilen hadde en levetid på totalt 93.000 km, det er temmelig lite miljøvennlig å lage en bil som går så kort, uansett om det er en EL-bil (varmeapparatet var bensindrevet). En masse ressurser blir brukt på å lage en ny bil, har sett et sted at det mest økonomiske, ressurs- og miljøvennlige er å kjøre en bil lengst mulig, (med visse unntak, selvfølgelig), samtidig som den vedlikeholdes godt. Og det er jo det vi driver med i veteranbil-miljøet. Vi "berger" jo biler fra skroten hver dag. Jeg bruker min 66 boble mye på småkjøring, og med et forbruk på 0,72 l/mil tror jeg ikke den forurenser mye mer enn mange moderne og større biler, som ville vært alternativet.

Så kan man selvfølgelig forske på og utvikle alternative drivstofformer og biler, det er jeg for. Men dette vil jo presse seg fram etterhvert som olja blir stadig dyrere og etterhvert tar slutt.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 24, 2008, 15:49:29 pm »

Og derfor er det bedre å restaurere/fikse opp gamle biler (bobler) som allerede er laga! Så slepp ein å bruke masse ressureser på nye biler!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #18 på: oktober 24, 2008, 15:51:07 pm »

Hurra for Norge

(Not)

Jeg vil takke alle sammen som stemte på stoltenberg regjeringa....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 24, 2008, 17:56:19 pm »

I følge CICERO, senter for klimaforskning, utgjør Norges CO2-utslipp 0,16 % av verdens utslipp. Det betyr at dersom vi slukker ned hele landet vårt, vil ikke det bety noe som helst i forhold til klimaet på kloden. Synd.

Paradokset er at vi skal signalisere at vi er best i klassen på miljø, mens vi samtidig er rike fordi vi utvinner store mengder olje og gass. Norge bidrar sterkt til CO2-fourensningen på kloden. Men det er ikke på grunn av noen lastebiler eller gamle bobler. Dessverre.

Altså:

Dette utspillet om å ta vekk gamle biler har absolutt ingen verdi mht miljøet. Men - det hadde vært kjekt om det hadde hatt en effekt. Politikere kan jo ikke gjøre så mye, men avgiftsøkninger er noe de kan, så da gjør de vel det.


Skal vi virkelig ta et tak for klodens miljø må vi gjøre to ting: 1) Redusere/stanse utvinning av olje og gass. 2) Bygge ut alle vassdrag og bygge vindkraftverk i stor skala og eksportere stømmen til naboland som bruker gass/olje for strøm i dag

Men det vil vi vel ikke, vil vi vel?


Uansett - jeg putrer nå rundt i nærområdet i mine to luftkjølte med god samvittighet. Den dårlige samvittigheten for miljøet får jeg av helt andre ting, som for eksempel at jeg jobber i oljebransjen og var på to ferieturer med fly i år...  Gråter

« Siste redigering: oktober 24, 2008, 18:06:03 pm av JFP » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #20 på: oktober 24, 2008, 18:25:49 pm »

Våre VW'er blir nok trygge  Glad  Håper jeg ..

Politikere sier så mye.....  bullshit...
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 24, 2008, 19:16:22 pm »

Lenge leve norge, den siste kommunist stat....  Øyerulling   

Loggført

Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: oktober 24, 2008, 21:20:15 pm »

Dette gidder eg ikkje bekymre meg for ein gang.Får det ALDRI igjennom.Får no vera grenser for ka politikarane trur dei kan fpå til.Mange politikere som har hatt nåken utspill og liksom skal "redde verden" med slike tåpelige forslag.Nei ingenting å bekymre seg for  Blunker
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #23 på: oktober 24, 2008, 23:45:03 pm »

rett heller søkelyset mot meneskeheten som f.eks med den bruken som vi har i dag............ny mobiltelefon hver måned, ny pc, tv varmepupe i stedet for go gammal ve. osv............forurenser ikke det mer en bilbruken............
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 25, 2008, 09:41:49 am »

Dette gidder eg ikkje bekymre meg for ein gang.Får det ALDRI igjennom.Får no vera grenser for ka politikarane trur dei kan fpå til.Mange politikere som har hatt nåken utspill og liksom skal "redde verden" med slike tåpelige forslag.Nei ingenting å bekymre seg for  Blunker
Si ikke det sikkert, Han må bare få med seg, Stoltenberg, Navarsæter og Halvorsen på det. Resten fikser partipisken. Er de 3 værste partiene når det gjelder svinging av den
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #25 på: oktober 25, 2008, 10:22:36 am »

Skjønner at det er mange som har politiske meninger og synspunkter (hvem har ikke det, innerst inne) men det hadde vært en befrielse å slippe å lese dem her inne på vwnorge... Øyerulling Kanskje jeg er alene om å ha det sånn, men for meg er vwnorge et "fristed" fra TV og aviser, deilig å slippe unna politisk agitasjon og denslags vissvass som hører hjemme på vgnett og tilsvarende steder. Vet ikke om andre er enig, men jeg er jaffal enig!
Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #26 på: oktober 25, 2008, 10:47:04 am »

Skjønner at det er mange som har politiske meninger og synspunkter (hvem har ikke det, innerst inne) men det hadde vært en befrielse å slippe å lese dem her inne på vwnorge... Øyerulling Kanskje jeg er alene om å ha det sånn, men for meg er vwnorge et "fristed" fra TV og aviser, deilig å slippe unna politisk agitasjon og denslags vissvass som hører hjemme på vgnett og tilsvarende steder. Vet ikke om andre er enig, men jeg er jaffal enig!
x2
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 25, 2008, 11:46:05 am »

Skjønner at det er mange som har politiske meninger og synspunkter (hvem har ikke det, innerst inne) men det hadde vært en befrielse å slippe å lese dem her inne på vwnorge... Øyerulling Kanskje jeg er alene om å ha det sånn, men for meg er vwnorge et "fristed" fra TV og aviser, deilig å slippe unna politisk agitasjon og denslags vissvass som hører hjemme på vgnett og tilsvarende steder. Vet ikke om andre er enig, men jeg er jaffal enig!
x2
x3
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 27, 2008, 12:08:58 pm »

x4
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: oktober 27, 2008, 12:47:30 pm »

Hurra for Norge

(Not)

Jeg vil takke alle sammen som stemte på stoltenberg regjeringa....

Ingenting å takke for! Skal selvsagt stemme like rødt ved neste valg. Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!