mai 07, 2024, 16:07:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pelle ble avskiltet :(  (Lest 8279 ganger)
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« på: oktober 24, 2008, 22:34:22 pm »

Politiet har visst for lite å gjøre om dagen...  Sjokkert  Hæ

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article621692.ece
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 24, 2008, 23:02:30 pm »

Underskrifts kampanje!
idioti=politi Blunker
Han som avskilta pelle politibil må være en fæl sykopat som har måtte sett filmene litt for mange ganger og skulle derfor ta hevn Tvilende

Syntes å ta trimma mopeder var å synke lavt men dette er virkelig under bakken! Sjokkert
Loggført

Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 24, 2008, 23:03:11 pm »

Unødvendig. Politimannen var sikkert en paragrafrytter som ikke har noen form for bilinterresse  Øyerulling
Loggført

gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 24, 2008, 23:04:37 pm »

Politiet har visst for lite å gjøre om dagen...  Sjokkert  Hæ

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article621692.ece
å hærre gud så tåpelig,,har dem ikke fått med seg at de har fått andre farger på bilene sine eller?ser ut som en politibil fra 70 tallet jo
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 24, 2008, 23:14:21 pm »

Nå begynner ting å ta litt av altså....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
gold-digger
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Skatval


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 24, 2008, 23:18:14 pm »

hvor mange av dagens politibiler er egentlig svart og hvit HæHæ
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2008, 23:28:29 pm »

hælvettes skruller!!!!!!!!!! bare fordi det står "POLITI"  på døra så skal dom avskilte den Trist Trist
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 24, 2008, 23:32:30 pm »

Totalt bullshit!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 25, 2008, 07:58:11 am »

Ingenting kan slå nidkjære statstjenestemenn. Dette er maktutøvelse som gir en sylfersk tjenestemann skikkelig tilfredsstillelse kan jeg tenke meg.

Får håpe de tar til vettet.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 25, 2008, 08:17:06 am »

Pass på Espen X så de ikke kommer å tar skiltene dine, kan jo tenkes de syntes den ligner på en brannbil  Gliser
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 25, 2008, 08:42:22 am »

hvor mange av dagens politibiler er egentlig svart og hvit HæHæ
Dette er jo et veldig godt argument, kanskje det beste.
Vi har en maken i VWACB som har vært brukt i en årrekke under navnet "Onkel Rolf" (etter eks politimester Rolf B. Wegner). Den blir brukt i samarbeid med Politiet, har blålys som dekkes med hette og "Politi" på siden tildekkes med magnetskilt når den ikke er i "aktiv tjeneste". http://vwacb.com/klubben/onkel_rolf/onkel_rolf.html
Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 25, 2008, 08:45:35 am »

Hadde vært morro å se hva de gjorde hvis det stod "PURK" på siden?  Osteaktig
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 25, 2008, 09:11:08 am »

Eller SNUTEN
Loggført

1961 T1 - Custom
vw1958
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: grimstad



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 25, 2008, 09:38:16 am »

Ja dette kan bli gøy når alle barne hagene får høre hva politiet har gjort mot deres helt 
historien har allerede nåd riksnyhetene ved ABC nyheter
http://www.abcnyheter.no/node/76382
Loggført

mvh
Lars
1958 vw 1200(orginal) solgt
1962 vw 1200(1300motor)
1969 vw 1200 spareboble (delebil) solgt
1970 type 3 1600 variant automat
1971 vw 1302 (delebil)solgt
1972 vw 1302s (jub?)

hobby mekker. men ser lys på det:)
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 25, 2008, 10:33:46 am »

RZR har løsningen! Et designforslag som jeg tipper også den harde kjerne i dagens barenehager også aksepterer.
De unge Kidsa kommer jo til å ha luftfjærer hele vegen når de setter i gang om 15 år....

Pelle goes Fritz!

Sune Gliser



* polizei.jpg (105.71 KB, 709x359 - vist 190 ganger.)
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 10:39:26 am av RZR Sune » Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 25, 2008, 10:36:11 am »

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article2950108.ece
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 25, 2008, 11:47:23 am »

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6280349
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 25, 2008, 11:51:01 am »

Pass på Espen X så de ikke kommer å tar skiltene dine, kan jo tenkes de syntes den ligner på en brannbil  Gliser

Hehe, ja den kan jo forveklses Blunker Har snakket med Brannmuseet som sier at deres erfaring er at ni av ti politimenn har forståelse for at det er et veterankjøretøy og ser den historiske verdien. Men så kan det dukke opp problemer når du møter han ene av de ti....
Loggført

1969 Militær-buss
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 25, 2008, 12:09:06 pm »

De har jo ikke tid til å etterforske kriminaltet, heller ikke å beskytte fredlige borgere. Jeg har lurt på hva de gentlig driver med så dårlig betalt som de er.

Nå vet jeg det.

DETTE VAR LAVMÅL, MEN INGEN OVERASKELSE!

Og så Pelle da. Norges barnebil. Kan ikke være andre enn Politiet som forveksler den.
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 12:23:48 pm av svenole » Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 25, 2008, 12:15:04 pm »

Pass på Espen X så de ikke kommer å tar skiltene dine, kan jo tenkes de syntes den ligner på en brannbil  Gliser

Hehe, ja den kan jo forveklses Blunker Har snakket med Brannmuseet som sier at deres erfaring er at ni av ti politimenn har forståelse for at det er et veterankjøretøy og ser den historiske verdien. Men så kan det dukke opp problemer når du møter han ene av de ti....


Jeg hadde rett og slett blitt forbanna på EspenX sine vegne hvis onkel blå bestemte seg for å avskilte brannbilen hans, for makan til kul bil skal man lete lenge og vel etter Rekker tunge
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 25, 2008, 14:31:14 pm »

hvor mange av dagens politibiler er egentlig svart og hvit HæHæ
Den blir brukt i samarbeid med Politiet, har blålys som dekkes med hette og "Politi" på siden tildekkes med magnetskilt når den ikke er i "aktiv tjeneste".

Og dette er den STORE forskjellen på disse 2 bilene. Syns det er helt greit at de hekter skiltene av bilen. Eier kan LETT gjøre det sammme som vwacb gjør.Nemmelig dekke til politi med magneter når han er ute og kjører privat.
Men det er en gjenganger på dette forumet at er det en statstjenestemann som gjør noe mot vw folket skal de henges ut som idioter eller "makt misbrukere". På tide å gå litt inn i seg selv da vel. Hvis vi er så mye bedre eller kan lovverket så mye bedre enn dem, hvorfor i svarteste er vi da ikke tjenestemenn eller kvinner?
Skjerpings folkens, prøv heller og sett dere inn i dems situasjon, og forhold dere til deres lovverk, så er de ikke så gærne og ha med og gjøre.
Finnes selvfølgelig enkelte som ikke skulle vært i politi, toll, biltilsyn og andre statlige etater, men de er i stort mindretall.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 25, 2008, 14:44:39 pm »

hvor mange av dagens politibiler er egentlig svart og hvit HæHæ
Den blir brukt i samarbeid med Politiet, har blålys som dekkes med hette og "Politi" på siden tildekkes med magnetskilt når den ikke er i "aktiv tjeneste".

Og dette er den STORE forskjellen på disse 2 bilene. Syns det er helt greit at de hekter skiltene av bilen. Eier kan LETT gjøre det sammme som vwacb gjør.Nemmelig dekke til politi med magneter når han er ute og kjører privat.
Men det er en gjenganger på dette forumet at er det en statstjenestemann som gjør noe mot vw folket skal de henges ut som idioter eller "makt misbrukere". På tide å gå litt inn i seg selv da vel. Hvis vi er så mye bedre eller kan lovverket så mye bedre enn dem, hvorfor i svarteste er vi da ikke tjenestemenn eller kvinner?
Skjerpings folkens, prøv heller og sett dere inn i dems situasjon, og forhold dere til deres lovverk, så er de ikke så gærne og ha med og gjøre.
Finnes selvfølgelig enkelte som ikke skulle vært i politi, toll, biltilsyn og andre statlige etater, men de er i stort mindretall.

Men du må jo være enig i at selv om man er offentlig tjenestemann må det være lov å TENKE Sjokkert og VURDERE Sjokkert

Jeg tror også at mange som er offentlige tjenestemenn er fornuftige mennesker, men dessverre har mange gjort seg erfaringer som sier det motsatte, og å klippe skiltene av Pelle Politibil pga at den kan forveksles med en ordentlig tjenestebil; hallo  Øyerulling Hvor mange her kan huske å ha sett en boble som tjenestebil (utenom i en film om Olsenbanden...)?

Kanskje det kan overføres litt midler fra Politiet i Kristiansand til andre byer, hvor folk merker at det er nødvendig med en FORNUFTIG innsats av onkel blå?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #22 på: oktober 25, 2008, 14:53:52 pm »

Er enig i tenke og vurdere, men han gjør fortsatt det riktige. Er ingen forskjell på om det er en gammel 240 eller boble. Begge er borte fra normal tjenestevirsomhet. Begge var svart og hvit i virsomheten. Og derfor er det også riktig og behandle disse likt. Finnes andre med annen bilinteresse enn oss, og de kan heller ikke kjøre med politi på siden fordi om det er en måte og bevare gamle tjeneste biler.
Isåfall hvorfor er det forskjell på en boble eller transporter kontra volvo amazon, 140 serien og 240 serien. Alle har representert politiet i mange år
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #23 på: oktober 25, 2008, 15:12:44 pm »

Bra noen forsvarer tullingen med saksa. Jeg har vert i statens tjeneste i 30 år og det i uniform. Men det var faktisk noen tåpeligheter jeg styrte unna.

I alle fall. Hvordan bilen ble brukt er viktig. Dette er ingen rånebil. Og så er det noe som heter søknad og dispensasjoner og de skal matsje bruken.
For eksempel. Jeg har tilatelse til å kjøre bil med henger uten blink, brems og parklys. Den har kun stridslys osv. Det er fordi den er historisk og orginal.

Min VW er ikke produsert med blinklys, men det ble gitt  signal med hånden. Dette kan jeg søke om kjøre tilatelse til og trolig vil jeg få det. (Nå er jeg ikke interisert gambling med helsa så intil videre kjører jeg med blinklys.)

Jeg kjenner jeg ikke denne saken til bunns, men etter innholdet i avisopslaget ser dette tåpelig ut for meg. Men det kan jo også hende at dialogen med myndighetene hadde skjært seg.
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 15:30:25 pm av svenole » Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 25, 2008, 16:01:00 pm »

Bra noen forsvarer tullingen med saksa. Jeg har vert i statens tjeneste i 30 år og det i uniform. Men det var faktisk noen tåpeligheter jeg styrte unna.

I alle fall. Hvordan bilen ble brukt er viktig. Dette er ingen rånebil. Og så er det noe som heter søknad og dispensasjoner og de skal matsje bruken.
For eksempel. Jeg har tilatelse til å kjøre bil med henger uten blink, brems og parklys. Den har kun stridslys osv. Det er fordi den er historisk og orginal.

Min VW er ikke produsert med blinklys, men det ble gitt  signal med hånden. Dette kan jeg søke om kjøre tilatelse til og trolig vil jeg få det. (Nå er jeg ikke interisert gambling med helsa så intil videre kjører jeg med blinklys.)

Jeg kjenner jeg ikke denne saken til bunns, men etter innholdet i avisopslaget ser dette tåpelig ut for meg. Men det kan jo også hende at dialogen med myndighetene hadde skjært seg.

Dette saksa jeg fra avisoppslaget "Men å ta bort «politilogoen» og sirenen for godt, er ikke aktuelt.". Noe sier meg at han kunne løst dette enkelt ved å bruke magnetskilt over "politi".
Du syns da kansje at det er greit at 2-300 biler går med politi på siden uten og være i tjeneste eller ha noen tilhørlighet i politiet er greit eller. For det er hva det kan bli ved og tillate det på en bil. og da regner man ca 1 bil pr komune.
Så etter min mening gjør "tullingen med saksa" helt rett. Ordet politi på bilene skal og burde være netopp kun på politibiler og ikke på privatbiler
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #25 på: oktober 25, 2008, 17:12:06 pm »

For meg kan Politiet kjøre i sivile biler, noe de også gjør når de er på lur. Vel for å være sakelig, Jeg synes dette er en fillesak. Det er trist synes jeg, at resjusjene blir satt inn på dette. Jamnfør det omdømmet Politet holder på å få i det Norske folk med tanke på omtale media. Dette gjelder manglende etterforksning, henleggelse osv. osv.
Synes også Politi juristen burde bruke tiden noe mere kreativt, men det er vel ikke henlagte saker eller kriminaltet i etterslep der nede.

I alle fall er jeg helt enig i magnetskiltet. Pelle Politibil er et positivt tiltak og det er vel fint at noen bruker tiden på forebyggende tiltak med barn og barnehaver og det trolig uten betaling fra det offentlige.

I steden for å grave skyttergraver burde de to partene løse denne saken med litt samarbeidsevne i dette tilfellet.
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 17:13:46 pm av svenole » Loggført
v14127
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Høylandet



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 25, 2008, 17:50:30 pm »

Kan en vente noe annet av et politikorps som ikke har tid til å huke inn 2 promillekjørere som de ble tipset om?

Har nok et eksempel på IDIOT oppførsel fra Politiets side. En person fra Ytre Namdal har lagt sin sjel i å restaurere en tidlig 70 Toyota Crown ambulanse. (med 1 blålys midt på taket) Eier kjørte sørover til Namsos og møtte en uniformert politibil. Politiet bråsnudde og satte etter ambun med blålys og stoppa den. Eier måtte vise bilen på nærmeste trafikkstasjon.
Resultatet ble desverre at lyset ble tatt bort.

Hvem i F... tar denne Toyotaen som et utrykningskjøretøy Hæ Gråter Gråter Gråter

Utrykningskjøretøy har i dag strober, og ikke rotorlamper Sjokkert
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 17:55:08 pm av v14127 » Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 25, 2008, 19:06:32 pm »

Kan en vente noe annet av et politikorps som ikke har tid til å huke inn 2 promillekjørere som de ble tipset om?

Har nok et eksempel på IDIOT oppførsel fra Politiets side. En person fra Ytre Namdal har lagt sin sjel i å restaurere en tidlig 70 Toyota Crown ambulanse. (med 1 blålys midt på taket) Eier kjørte sørover til Namsos og møtte en uniformert politibil. Politiet bråsnudde og satte etter ambun med blålys og stoppa den. Eier måtte vise bilen på nærmeste trafikkstasjon.
Resultatet ble desverre at lyset ble tatt bort.

Hvem i F... tar denne Toyotaen som et utrykningskjøretøy Hæ Gråter Gråter Gråter

Utrykningskjøretøy har i dag strober, og ikke rotorlamper Sjokkert

Her er det faktisk fargen på lyset som avgjør saken. Ganske enkelt for at blålys er det KUN uttrykknings kjøretøyer som har lov til å ha. Firkantet javel, men fortsatt slik loven er
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #28 på: oktober 25, 2008, 19:11:52 pm »

For meg kan Politiet kjøre i sivile biler, noe de også gjør når de er på lur. Vel for å være sakelig, Jeg synes dette er en fillesak. Det er trist synes jeg, at resjusjene blir satt inn på dette. Jamnfør det omdømmet Politet holder på å få i det Norske folk med tanke på omtale media. Dette gjelder manglende etterforksning, henleggelse osv. osv.
Synes også Politi juristen burde bruke tiden noe mere kreativt, men det er vel ikke henlagte saker eller kriminaltet i etterslep der nede.

I alle fall er jeg helt enig i magnetskiltet. Pelle Politibil er et positivt tiltak og det er vel fint at noen bruker tiden på forebyggende tiltak med barn og barnehaver og det trolig uten betaling fra det offentlige.

I steden for å grave skyttergraver burde de to partene løse denne saken med litt samarbeidsevne i dette tilfellet.
Er helt enig i at det er en fillesak. Poenget mitt var bare at vi har i grunn bare sett vinklingen fra eiers side, og ikke i lovverket. Det er ganske tydelig på akkurat dette punktet. Samtidig syns jeg det er rimelig greit at det står politi kun på politibiler.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #29 på: oktober 25, 2008, 20:01:52 pm »



Ha,ha,dritfett,skulle hatt kloa i noen sånne t-skjorter Gliser
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!