Planen (Plan C) er nå at jeg skal få hjelp til å ferdigstille blien slik at jeg kan få brukt den på flere treff, banekjøring og stripekjøring. Så da blir Putte værende i familien
Det som gjenstår er: - Byttet de passive oljekjølerene til en med vifte og med termostat: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1689 - Få satt på viftehus uten doghouse (Har ikke intern oljekjøler i viftehuset) - Få byttet kjøleblek over sylindertoppene som er hele - Montere det freme kjøleblekket som ble glemt ved montering av motor. - Bytte støtstengrør (de fra JPM er for korte) til disse fra WBX: http://www.evwparts.com/vwparts/025109337.html - Utbedre ånding
Her er en liten oversikt over kostnadene på motor og understell. [attachment=1] Bilen står parkert hos Porsche Klubben Østfold. Betalt leie til august 2014.
Har raskt samlet priser på delene til motor og understell. Dette er eks. maskinering, balansering og montering.
I tillegg kan jeg nevne at det følger med ett år gammelt Momo Prototipo ratt, momo boss, og to Recaro seter. Eller så følger det med VDO oljetrykkmeter, oljetemp og Autometer turteller.
En ting angående måleren og varm motor. Mener å ha lest (ikke skyt om jeg tar feil!) - men væskefylte målere er ikke anbefalt i motorrom på luftkjølte VW, da de blir veldig påvirket av varmen fra motoren (selv om det kanskje ikke virker som om det er mye..) Min måler er en "generisk billig" Summit-Racing merket måler, uten væske. Dønn stabil.
Jeg ville latt den heller være litt slapp enn litt for stram.
Enig med deg Dewil. Dynamohjulet blir temmelig varmt med bare én shims. Skal se om det hjelper å bytte reim til en som er fersk. Tror denne har strekt seg noe da jeg brukte bare én shims.