Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 27
|
151
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Born2run felgene er tilsalgs...
|
på: mars 17, 2009, 20:38:00 pm
|
Hva med godkjenningspapirer på disse felgene. Finnes det?
Nei, men innpresset er innenfor de berømte 7,5mm på hver side,som er lov til å ha som avvik, så det skulle ikke være nødvendig med noen spesielle godkjennings papirer Og Torgeir: Sjokolade er ikke noe godt, så tar heller fun saft
|
|
|
152
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Born2run felgene er tilsalgs...
|
på: mars 17, 2009, 18:55:34 pm
|
når var det slutt på å ikke få lov til å si hva man mener og synes?
I EN SALGS ANNONSE.... Enig.... godt dette ikke er en... Er det ikke? Er denne meget godt kjente mannen/ felgene fritt vilt siden han ikke la inn annonsen selv? JEPP... Detta er faen meg det mest idiotiske,tåpeligste og barnsligste argumentet jeg noen gang har sett her inne. Håhå.. ånei du Even... Du har nok sett værre. Ser ikke helt problemet med å diskutere ett sett felger i en link, samme hvem som har eid, eier eller selger de. Det har blitt gjort utallige ganger før og kommer til å skje en million ganger til... Synes vel egentlig det som blir sagt i denne trå'n er pent i forhold til hva som har blitt diskutert i tidligere anonnser og anonnse-linker. Dårlig humør og lav sippe-terskel på folk om dagen? Diskusjonen om felgene bryr jeg meg ikke om, for smaken er som baken delt i 2, Og for å si det sånn så er vel jeg en av få her inne med erfaring om disse som kan uttale meg om + og - sider med disse felgene. Det er ikke i mine øyne kun positive sider med dem. Men å svare at ett annen menneske er fritt vilt bare fordi det er en link til sida hans istedet for en salgstråd her inne er i mine øyne idiotisk, tåpelig og barnslig. Det ligner mer personhets mot selger, enn en diskusjon om felger. Bare min mening da
|
|
|
153
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Born2run felgene er tilsalgs...
|
på: mars 17, 2009, 17:25:35 pm
|
når var det slutt på å ikke få lov til å si hva man mener og synes?
I EN SALGS ANNONSE.... Enig.... godt dette ikke er en... Er det ikke? Er denne meget godt kjente mannen/ felgene fritt vilt siden han ikke la inn annonsen selv? JEPP... Detta er faen meg det mest idiotiske,tåpeligste og barnsligste argumentet jeg noen gang har sett her inne.
|
|
|
154
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Born2run felgene er tilsalgs...
|
på: mars 17, 2009, 01:00:39 am
|
Var det du som solgte felgene Even, eller var det eier før deg ?
Husker enda gravemaskin diskusjonen... lo meg i hjel. mange som gikk på den.
Ja var jeg som solgte felgene ja. Solgte bilen til en kompis som har tenkt til å bygge den litt mer mot orginal look enn den var da jeg eide den. Han hadde heller ikke råd til og kjøpe felgene, da jeg ikke var villig til og gi dem bort. Solgte felgene til Knut via en bytte handel. og har vært litt frem og tilbakre mellom oss etter dette. Den husker jeg også, mange som hadde meninger da gitt, fordi om bilen ikke ble nevnt med ett ord fra min side. ikke veldig vanskelig å få blodet til å koke hos folk gitt :)hehe
|
|
|
159
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Born2run felgene er tilsalgs...
|
på: mars 16, 2009, 20:44:28 pm
|
RCM var et svensk firma som laget billet senter og monterte compomotive (?) baner... De hadde noe sånt som fire design å velge mellom. Rundt 1990 kjøpte Stein Arne Lindvall rettigheten og flyttet produksjonen til Brevik, og det var der disse felgene ble laget.
Stemmer som Jon Hroar sier her at det opprinnelig er ett svensk firma og at Stein Arne kjøpte det rundt 90. Kvaliteten på de svenske felgene var det så som så med, gikk nok greit på boble, men amerikanere og store eller tunge europeiske biler var de sorgens kapittel på. Senteret var i for bløt alu og det var for få bolter som bant senter og baner sammen. Dette gjorde at felgene både ble ovale og boltsirkelan melløm senter og bane ble noe "romme". Dette endret Stein Arne på ganske fort fordi det ble endel klager og annet som følger med dette. De svenske felgene har 20 skruer rundt, mens de norske har 30 skruer. Ved å øke med 10 skruer, samt skifte til hardere alu legering forsvant dette problemet. Stein Arne gjorde det også slik at de som bestilte felger kunne selv tegne desingnet på senteret, hvis man ville ha noe annet enn "standard" felgene. Born2run felgene er av den norske produksjonen med 30 skruer. Det er de eneste som er laget med 5/205 som JHU sier. Det er laget i hvertfall 2 sett til 4 bolt, men det er flere sett 4 bolt som eksisterer av svensk produksjon. Det er spesielle og fine felger disse 4, men det er ikke felger for lathanser. Dette er felger som krever pussing ganske ofte. Trur jeg pussa de 15-20 ganger i sesongen på det verste.
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: speedster prsjekt
|
på: mars 15, 2009, 13:01:20 pm
|
En som har sovet dårlig i natt. Hva godkjenning anngår så står det at dette ble godkjent for MANGE år siden. Har selv erfart at det var mye lettere å få godkjent ting for MANGE år siden enn i dag:). Nok om det! Kult at det blir bygget slik i dag, bygges denne fra bunn av. Ikke på nedkappet T1? Hva mere har du tenkt? Fortell! Se her ja Jaggu på tide at du fikk lagt inn en tråd på detta bygget. Dettte er adskillig bedre bygger enn 95% av de andre som ligger her, ikke minst pga at her er ALT forhåndsgodkjent eller det blir bygget i tett samarbeid med biltilsynet. Ikke noe tull med at bilen skal bygges slik for visning, for så og dra hjem og bytte deler for å få den slik en vil ha den. Folg med folkens. Det er mulig og bygge suverene biler godkjent i detta lande, bare en først og fremst gidder å søke skriftelig og ha en åpen dialog med biltilsynet. Detta bygget blir mange ganger bedre enn en viss luftsenka bil i mine øyne Stå på Ronny. Jeg har jo fulgt med på dette nesten siden du fikk det, og detta blir ett nydelig eksemplar ut fra ideene dine og gjennomføringa som du legger opp til Sovet veldig godt i natt jeg Marius. Vet det er godkjent for noen år siden, men Ronny har også hatt besøk av en på biltilsynet, som har sjekket at ting hittil er riktig og blir gjort skikkelig. Og alt han gjør søkes det om eller jobbes det sammen med biltilsynet slik at løsninger blir utarbeidet i tråd med det de ønsker/krever. Bilen er bygget rundt ett nedkappet karosseri og stort sett alt som kan byttes av deler er/blir vel stort sett byttet skulle jeg tro. Ronny gjør skjeldent noe "halvveis" eller sparer på kronene, når det gjøres noe.
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: speedster prsjekt
|
på: mars 15, 2009, 07:58:43 am
|
Se her ja Jaggu på tide at du fikk lagt inn en tråd på detta bygget. Dettte er adskillig bedre bygger enn 95% av de andre som ligger her, ikke minst pga at her er ALT forhåndsgodkjent eller det blir bygget i tett samarbeid med biltilsynet. Ikke noe tull med at bilen skal bygges slik for visning, for så og dra hjem og bytte deler for å få den slik en vil ha den. Folg med folkens. Det er mulig og bygge suverene biler godkjent i detta lande, bare en først og fremst gidder å søke skriftelig og ha en åpen dialog med biltilsynet. Detta bygget blir mange ganger bedre enn en viss luftsenka bil i mine øyne Stå på Ronny. Jeg har jo fulgt med på dette nesten siden du fikk det, og detta blir ett nydelig eksemplar ut fra ideene dine og gjennomføringa som du legger opp til
|
|
|
163
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Noe for de spesielt interesserte?
|
på: mars 08, 2009, 14:35:14 pm
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere kan være oppgitt for at andre ikke kjøper biler dere ikke vil ha selv Vi har vel alle gode grunner til ikke å kjøpe biler - enten har vi ikke råd, plass eller lyst på den. Søkte på Fridolin på forumet og kan ikke engang finne en salgstråd på denne bilen - bare denne tråden - så da er det kanskje ikke så rart at interessen på forumet er laber heller. Vet ikke jeg Espen, da har nok søkermotoren spilt deg ett puss Denna la jeg ut i desember http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10719.0.html. samme bil gitt. Men Knut er ikke på forumet, så den har ikke ligget under noe annet enn eksterne salgs linker. Er ikke alle som er i besittelse av en luftkjølt vw som er her inne.
|
|
|
165
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Noe for de spesielt interesserte?
|
på: mars 07, 2009, 20:25:41 pm
|
Denne er blitt avetert i Sverige nå, og det har vært kjempe respons på den. Så bilen blir vel solgt ut av landet hvis ikke noen her hjemme får ut fingeren. Og når den er solgt, kommer det sikkert en nisse her inne og hyler ut om hvor gæernt og fælt det er at en slik bil har gått til utlandet. Men da kan dere jo også stikke den eventyrlige fingeren deres i jorda, og tenke etter hvor småbedritent dette miljøet er. For noen vil ikke kjøpe bil av den og den fordi man ikke er i den harde kjerne eller fordi at den personen som skal selge den har "litt" kontroversielle meninger i forhold til flertallet. Andre vil ikke kjøpe hvis de ikke kan omtrent få det gratis eller tilnærmet likt gratis. De skal rett og slett gjøre ett kupp uansett. Store deler skal komme med idiotiske kommentarer som "åå at jeg ikke har penger nå" eller "smått med penger nå i disse finanskrisetider" Alt koker ned i bare rot og tull egentlig. Så jeg håper at Knut selger denne så dyrt som mulig til utlandet, og at dere får muligheten til og vræle høyt om dette etterpå. Dobbeltmoralen slår sikkert til her også.
|
|
|
166
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sende pakke fra Sverige til Norge med svenske posten eller andre?
|
på: februar 26, 2009, 20:43:46 pm
|
Jeg skal få sendt en pakke på ca 30kg som måler 45x60x60cm fra Jönköping til Norge. Er det noen her som erfaring med dette? Jeg har fått en pris på 2200 + MVA for å sende pakka med DSV. Noe jeg syns er i overkant mye. Tips mottas Ring ATS i Växjö eller itella i jönköping eller DHL. Ganske sikker på at du klarer og få den billigere. Og ring aldri til DSV,DHL o.l i Norge for frakt fra Sverige. Som regel billigere når du snakker med svenskene selv
|
|
|
174
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: "Ny" remtec. Erfaringer, bedre enn å overhale gammel?
|
på: februar 11, 2009, 11:37:35 am
|
Du kan fint "overhale" en motor for 5000,- men du kan ikke sammenligne den med en ny Remtec motor. Epler og bananer.... hvorfår kan mann ikke det? vis enn har alt utstyr som trengs for en slik jobb. Hva med å lese trådstarters innlegg Espen? Ikke så mye som sier at han sitter med ALT UTSTYRET som trengs. Koster litt det også. Enig med Berger og JHU for engang skyld. Tror kansje Remtech er løsningen her.
|
|
|
175
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Karosseribytte, T-1, 52-->59, 52-->68
|
på: februar 10, 2009, 21:13:05 pm
|
Se her ja, ikke verst. Forstår det slik at din venn mener dette gjøres gjeldende også for folkevogner som i praksis har så og si like fester (med unntak av skillet mellom 1200/1300/1500 og 1302/1303). Da tror jeg dessverre at mange kommer til holde godt kjeft om eventuelle endringer og hva som må til... Forstår det hvis det er snakk om hotrodder som er modifisert i alle ender, men i forhold til folkevogner blir vel dette å ri paragrafer. Heldigvis er det ikke noe stort problem, det er ikke mange som velger å bruke sine gamle splitt og ovalkarrosserier på nyere understell med langt mer trafikksikre balljoint og IRS hjuloppheng slik som før. Konklusjonen er at det er bedre å finne en bunn med samme årsmodell, ikke sant? Jeg har ikke spurt om det vil bli godtatt med karosseribytte og mindre modifiseringer uten at man må betale oppbyggingsavgift. Jeg regner også med at denne regelen er for mer "ekstreme" bytter, men som du sier, hvis man holder seg til matchende bunnplate er jo ikke dette noe problem. Anders Ringer du til Møller så skal de ha ett papir på at det er godkjent ombygging fra fabrikken. Har ett skriv fra Arnt Dale på det. Men det er jo "steingammelt" da.
|
|
|
|