Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 27
|
186
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor
|
på: februar 05, 2009, 10:47:13 am
|
Er fortsatt interessert i følgende: 1 frontfanger med blinklys (ikke helt strøken selges kun med bakfanger ikke alene) 1 bakfanger( heller ikke helt strøken selges kun sammen med frontfanger ikke alene) Prøver å få tatt en tur innom deg i løpet av helga, ringer deg på forhånd.... Den er grei, hjemme i helga jeg
|
|
|
187
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor
|
på: februar 05, 2009, 10:46:04 am
|
Jek kunne trengt en høyre forskjerm til 1303S-en min (73-mod). Er skjermene like på min som på den du hogde? Trenger også en lyktering, ev. komplett lykt hvis ikke du selger separat. Sender du deler? Befinner meg i Kristiansand.
Stort trekant hull til fangeren på disse jeg har. har komplett lykt ja kan sende
|
|
|
189
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor
|
på: februar 04, 2009, 23:25:29 pm
|
Hei Even, De calipperne, hvilken tilstand er de i og passer de på linkpin senkespindler?
Kan i grunn ikke si så mye om tilstanden, annet enn at de ikke har noen synlige lekkasjer eller svetter rundt pakkninger. Om den passer på linkpin er det sikkert andre som kan svare på her, for jeg forveksler linkpin og balljoint støtt og stadig.
|
|
|
192
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1303 deler/Type 4 og en Type 3 motor nå med noen priser
|
på: februar 04, 2009, 16:53:22 pm
|
Har litt småtteri liggende igjen etter 03-75mod som jeg hogde
4stk orginale frem skjermer bra stand 150kr stk 3stk org bakskermer bra stand 150kr stk alle rutene hele og greie 150kr for alle tannstang 2stk fjærbein komplette 900kr for begge 2stk callipere 100kr stk 1stk gear kasse 750kr tank 100kr komplett lyktespyler anlegg bud 1 frontfanger med blinklys (ikke helt strøken selges kun med bakfanger ikke alene) 1bakfanger( heller ikke helt strøken selges kun sammen med frontfanger ikke alene) 1 baksete( må trekkes om) 50kr 1 dashbord helt og fint bud 2 komplette baklamper 150kr for begge 1 panser bra stand 150kr 2 baklokk bra stand 150kr stk + annet småtteri Har også noe småtteri til type 4 Fangere, nedre bakplate, ett par nyoverhalte calippere, 1 eller 2innspruthjerner, 411 dørpaneler(sorte), hengerfeste og en type 3 motor liggende(stand ukjent, vet den går rundt bare)
Bildesamlere kan finne en annen tråd å plage. Lettest å nå på tlf 46 66 90 12
|
|
|
194
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW OG LÆKRE DAMER
|
på: februar 01, 2009, 19:32:18 pm
|
Veit ikke hvem som eier den, men hvis noen ønsker alle de fine bildene av Tone og bilen, kan dere kjøpe hennes siste CD (fra 2007), Sweet fever. Mange pene bilder! Tror nok det er samboeren som er glad i VW, designet er kreditert fitmaet hans (Simensays). Bussen har forresten sorte blinklyshus foran. Hvis jeg ikke husker helt feil er en tidligere eier av bussen registrert som bruker her. Har forøverig sett hele denne bildeserien av Tone, og det er mange utrolig bra bilder i den.
|
|
|
196
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import av bil fra Sverige/ Danmark
|
på: januar 28, 2009, 20:30:32 pm
|
en viktig ting er uteglemt Even. Husk på å få med person nr. på den du kjøper av på salgskontrakta.
Den visste jeg faktisk ikke om. har ikke trengt den på de 5-6 bilene jeg har dratt over grensa. Har ikke engang fått noen sp.mål om det
|
|
|
197
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import av bil fra Sverige/ Danmark
|
på: januar 28, 2009, 15:51:43 pm
|
Ikke noe hokus pokus å ta inn noe bil ifra Sverige. Dette er lista jeg gjorde i alle fall.
1. Salgskontrakt med selger(pris i gjeldene lands valuta, må komme klart frem), få med det svenske vognkortet
2. Stopp på den norske grense stasjonen og fyll ut tolldeklarasjons skjema, lever inn de svenske skiltene.
3. Du vil få nødvendige papirer fra tolleren for å oppsøke ditt lokale tolldistrikt for å betale avgifter, innen 3 virkedager fra du passerer grensen.
4 Du møter opp på tolldistriktet ditt og betaler nødvendige avgifter
5 Du bestiller time hos biltilsynet
6 Du viser den
7 Enten får du platene ellers får du mangellapp
Er det en kit car eller buggy, som også er kit car egentlig, må den være godkjent som ombygget fordon ikke som godkjent hemmabygge. Og dette er meget viktig. Er bilen godkjent som hemmabygget er det mye vanskeligere eller nærmest umulig og få den godkjent i Norge. Og du må passe på at det står i det svenske vognkortet at den er godkjent ombygget, ellers har du det som på godt norsk heter "driti på leggen".
|
|
|
198
|
Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne effektanlegg og rattbytte
|
på: januar 28, 2009, 13:55:28 pm
|
Her er årsmodellen på bilen din avgjørende. Før -71 er det krav til at rattet skal være minimum 30 cm i diameter samt ha tilstrekkelig styrke. Hvilket vil si at det er nok å røske godt i rattet for å kontrollere om så er tilfelle. Her er det selvfølgelig en individuel oppfattning av hva som er tilstrekkelig. Men poenget er at det ikke er noe krav til at det MÅ være et godkjent ratt.
Når det gjelder støy er det også her et skille i -71. Kravet er at det ikke skal være sjenerende eller unødig støy, det er ikke noe krav til øvre db styrke her. Men som nevnt over, dette blir en svært individuel oppfattning, avhengig av hvem som kontrollerer bilen din.
Som du sikkert skjønner, på biler før -71 går det litt mer på "gefylen" enn senere årsmodeller. Men alt av lover finner du på lovdata, under Krav til kjøretøy. Denne boken kan kjøpes også.
Du har uansett en øvre db grense som ikke kan overskrides i tettbebygde strøk og byer. Mener det er 104db, men skal ikke si det sikkert. Her blir den ene loven slått ihjel av den andre. Den strengeste gjelder, sånn er det med alt lovverk
|
|
|
199
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor mye er vrakpanten nå i dag?
|
på: januar 23, 2009, 16:29:38 pm
|
Vrakpanten er og blir 1500. Er ukentlig folk som hører og ha lest at vrakpanten blir forhøyet.
Her trur jeg nok fasiten er folkens. Han jobber med dette daglig. Kan nok hende privathoggerier i enkelte områder kan ha egen vri, men dette er nok hva staten betaler
|
|
|
201
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Evens misforståelse
|
på: januar 22, 2009, 10:15:54 am
|
Enig med X her Men kan vel være like aktiv på forumet, bare vente 10 min og lese gjennom innlegga dine en gang til før du poster, hvis det blir litt varmt i topplokket.
|
|
|
203
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har den beste avataren?
|
på: januar 21, 2009, 11:55:29 am
|
Vel, skal ikke uttale meg om det er best, men den mest irriterende er nå innsektet til Endre S. Det var nær på å koste meg en ny laptop på de første innlegga hans , når det hærsens innsektet ikke ville bort når jeg "vifta" til det. Så holder nok en knapp på den eller Formula Vee sin
|
|
|
204
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Evens misforståelse
|
på: januar 20, 2009, 21:20:23 pm
|
Ja er dette en blunder av meg, eller er det ett nytt stunt fra en som gjorde det samme på vw2you. Der ble han også kastet ut, registrerte seg på nytt med ny nick og påsto at det ikke var samme person, men en som jobbet sammen med han. JHU sitt svar på den andre tråden sier vel endel at jeg er inne på noe
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 Sambabus
|
på: januar 17, 2009, 18:43:47 pm
|
Bare vent til du ser bilen live så sluker du i deg den kommentaren din. [/quote] Akkurat det kommer ikke den gutten der til å gjøre, det burde ha skjedd mange ganger i så fall. Men er helt enig i at farge kombo'n er stilig
|
|
|
208
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få tak i papir fra Møller? ("100hk i boble"-papiret)
|
på: januar 15, 2009, 22:17:38 pm
|
Hei, det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant. Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS
Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.
Jeg fikk dette brevet senere enn 2005. Men jeg skal ikke si helt sikkert at det er 100% likt som de tidligere, men mener bestemt at det er så godt som likt. Får ikke sjekket nå. Det skal sies at min bil er med kulebolt og jeg snakket vel om å bruke alt det "beste" av drivverkskomponenter fra sene bobler. I de gamle papira gir ikke Møller noe 100hk garanti. Der står det at man kan øke 10-15%, men at de vet TUV strekker seg noe lengere og på 1303 er det 100hk og andre 90hk
|
|
|
209
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: vw "ford gt"
|
på: januar 14, 2009, 20:50:08 pm
|
Det kunne jo vært et morsomt prosjekt men tror jeg må bli ferdig med den jeg har først. Skal flytte til nytt verksted også i løpet av februar så greit å begrense flyttelasset litt... og her er det masssssse arbeid. Elektrisk, dørpaneler, frontrute( og den er dyr. corvette stingray noen og 60mod), pussing og lakking, lage nye seter( er ikke bare å kaste inn noe og tru det passer, det gjør det nemmelig ikke), motor, fremlykter(renault 10, vokser heller ikke på trær). Bånnplata burde blåses og sveises++++
|
|
|
210
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1300 motor på 1200 gearkasse t1
|
på: januar 14, 2009, 19:54:59 pm
|
takk Even Det var karmangia kasse med feil trykkplate takker for svar og hjelp
Sannhet med modifikasjon det her. At det er ghia kasse er riktig, men trykkplata var iof riktig, bare at noen hadde satt pølsene borti og stramma "fingrene" litt vel hardt og det gjorde ikke bedre at den var "litt" rusten og hadde satt seg litt også. Kommer nok snart nytt tenker jeg Og denne bilen burde det faktisk vært prosjekttråd på, for her er alt godkjent og ikke tatt snarveier overalt som mye av det andre "søppelet"( min mening når folk ikke gidder å prøve å godkjenne tinga) som ligger i prosjektgarasjen. Stå på Ronny, detta trur jeg blir veldig bra gjennomført til slutt.
|
|
|
|