Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27
|
211
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Frakt av bil.
|
på: januar 14, 2009, 19:33:28 pm
|
Billig frakt den veien kan nok bli noe verre å få enn motsatt, da de fleste fraktselskaper har bra lass den veien.
|
|
|
212
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Handle tollfritt fra Sverige og EU
|
på: januar 14, 2009, 19:06:17 pm
|
Mener å huske at en av tollerene i Sandefjord sa at den 6000kr grensa ikke gjaldt på bil og bildeler også. Måtte betale moms på en bil jeg "ga" 5000 for i Sverige i alle fall. Sto vel også en artikkel om en lignende episode i VG for noen måneder siden. En som hadde reparert bilen sin i Sverige og som var ærlig nok til å stikke innom tolla på vei hjem. Det ble ikke videre billig for han, for han måtte betale moms på delene som var skiftet+ noe annet tjafs
|
|
|
213
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: vw "ford gt"
|
på: januar 14, 2009, 17:36:25 pm
|
Trodde ikke man fikk registrert sånne i Norge jeg... Kul bil da, litt lakk, motor og felger så blir den bra! Denna ble godkjent på 60 tallet engang, så her er det ikke noe problem med skilter.
|
|
|
218
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Handle tollfritt fra Sverige og EU
|
på: januar 13, 2009, 21:02:49 pm
|
Flisespikkeri men det er ikke toll på bildeler, kun moms. For oss som har 9 timers kjøring en vei fra grensa funker ikke dette .... straffen for å bo langt utmed havet i vest dette.... eneste vi har er en sliten danskebåt.... Og fly... var i england å hentet meg rustfrie fangere til bilen min i helga.... vin, øl, sprit og røyk hadde dem også på sola på returen. Tollerne kikket litt på meg når jeg kom med en svær pakke, men enda værre sist når jeg kom med 4 skjermer. avgiftsfritt er gøy. Delene koster som regel også litt mindre i utlandet. Var moms jeg tenkte på, men tasta en smule feil
|
|
|
219
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Handle tollfritt fra Sverige og EU
|
på: januar 13, 2009, 20:16:05 pm
|
Å ikke at det skjer for ofte, men hva trur du skjer hvis du blir stoppet på grensa med bilen full av deler? For å si det sånn, så blir det dyrt. Da får du toll+ei "lita" bot på toppen.
|
|
|
228
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gratulerer med dagen Kirknes!
|
på: januar 11, 2009, 21:42:33 pm
|
Takker folkens. Ja ble vel feiret litt har jeg en mistanke om. Var ikke helt i vater i dag, men trur jeg delte det med noen andre her Kommer vel nnoe bilder kansje utover morgendagen
|
|
|
229
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Medlems antall i folkevogn klubber i Norge
|
på: januar 10, 2009, 10:40:09 am
|
Av ren nysgjerrighet; -Hvor mange klubber finnes det i Norge og hvor mange medlemmer har de enkelte klubbene? -Hvem er den eldste klubben? (Antar Veteran VW klubben)
Jeg kan representere : Sør Rogaland VW Klubb, som ble startet i 1991, vi passerte i fjor 100 medlemmer.
Er ikke sikker på medlemsantallet, men veteran vw klubb ble vel stiftet i 1966
|
|
|
230
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Clipper vurderes solgt
|
på: januar 08, 2009, 22:29:48 pm
|
Ta dere en gooood runde rundt i bodø da på jakt etter andre busser så dere slipper å dra opp igjen om 4 uker :-)
Ja. har en 61mod de kan ta med ned CF har vel sikkert en haug flere de også kan ta med seg. Henter den lett jeg Kent, hvis jeg får den på avbetaling
|
|
|
234
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Reglar for bruk av prøveskilt/krav til køyretøyet
|
på: januar 08, 2009, 09:45:40 am
|
det siste der, tror jeg ikke stemmer, Even. Jeg tror det er akkurat samme krav til en bil på prøveskilter som en vanlig registrert.
Da har de forandra regelverket de siste åra. Lenge siden jeg har leid prøveskilt. Men med tanke på at hvis den minst skal være i forskriftsmessig stand, kan du da egentlig ikke leie prøveskilt på ghian din, når du er ferdig med den, før etter at du har vist den, rett og slett for at du ikke vet om den er i riktig stand før etter kontrollen, såfremt du ikke har bremseruller, lysjustering og etc andre kontroll apperater hjemme da
|
|
|
238
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "100HK med orginale skivebremser på boble"
|
på: januar 06, 2009, 01:21:22 am
|
Det henvises til at en effektøkning på 10-15 hk DIN er greit i "alle" tilfelle. (DIN = Deutsches Institut für Normung)
Videre sies det: "...og at de godkjenner opptil 100hk i Volkswagen 1303", og videre ca 90-95 i gamle typen. Her nevnes ikke DIN eller annen standard for målingen.
Ut i fra dette kan man jo anta at det hele tiden er DIN det er snakk om, tyskere liker jo orden, hvilket er følgende:
DIN horsepower is the power measurement protocol in the German DIN standard 70020. It is sometimes abbreviated as "PS", which stands for Pferdestärke, which is the German word for horsepower. DIN hp is measured at the engine's output shaft, and is usually expressed in metric (Pferdestärke) rather than mechanical horsepower.
Her er det også uteglemt følgene setning i brevet fra Møller. "Vi kjenner til at TUF i Tyskland strekker seg lengere og godkjenner inntil 100hk i 1303 med skiver og 90hk i 1300 og 1500" Det står det i brevet jeg fikk for 15- 20 år siden. Riktignok av tidligere nevnte Arnt Dale.
|
|
|
239
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Transport av bil fra Mo i Rana til Bergen
|
på: januar 06, 2009, 01:10:33 am
|
Det billigste for meg er å ta fly fra Bergen til Mo i Rana og ta hurtigruta med bil fra Nesna til Bergen. Dette kommer på ca kr 2500,-. Det tar imidlertid 3 dager, hadde håpet å slippe det. Dersom jeg kun skal sende bilen med hurtigruta er det mye dyrere, den går da som cargo. Autolink skal ha kr 7065,- for å frakte bilen med tog.
Hør med DHL som har fast rute mellom bergen og trondhiem, og trondheim og mo i rana/bodø. Hadde det tidligere i alle fall, for jeg har kjørt begge strekningene
|
|
|
240
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilder fra FunRun 2009
|
på: januar 06, 2009, 01:04:38 am
|
Det var første gang på Fun Run for meg i dag ! Og definitivt ikke siste gang ! En skikkelig knall dag Og takk til Stian F for at jeg og Stian fikk sitte på med noe luftkjølt Og til Even som dro meg med på det Takk for turen ja Tom Arne og Stian, og en stor takk til Stian F for at vi fikk sitte på(hadde ikke blitt det samme i golf gitt) Knall tur folkens Hyggelig med selskap da! Preike og juge, men jeg er redd jeg har alt for mye kjølevæske på doka'n til å kalle den luftkjølt... Skulle tru det ja, Reagerte litt på det, men gikk i glemme boka når jeg skrev. Samma det, motoren satt på rett plass og driven var bak.Kul grei bil, til veldig bra pris
|
|
|
|