mai 09, 2024, 20:40:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vakum og Weber nyskjerrighet.  (Lest 1276 ganger)
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: februar 14, 2008, 10:23:13 am »

Er det noen som kan fortelle meg litt om vakumsystemet? Hvordan fungerer vakumklokka? Hva er vakumet til? Kan man fjerne vakumet? Vakum på forskjellig oppsett med forskjellig gasser/fordeler? Stift/stiftløs, har dette noe å si? etc.

Utgangspunktet er 1600 med solex 34-3.

Og ja, snuser litt på Weber. Råd og info om dette?


Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 17, 2008, 15:12:01 pm »

Ingen?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 17, 2008, 23:51:33 pm »

Det er nok mange som kunne forklart litt omkring dette, men det er nokså basic motorkunnskap. Kanskje du skulle google litt, så finner du nok gode sider hvor du kan lese litt omkring både dette og mer til som kan være interessant...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: februar 18, 2008, 10:39:47 am »

http://auto.howstuffworks.com/ignition-system4.htm

Du finner mye på nett, så leter du litt kan du lese til du stuper. Thesamba forumet er meget bra

www.thesamba.com


Kort forklart er vakumklokka der for å justere tenningstidspunktet i forhold til motorlast.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!