VWNorge

Min klubb => Totenbugs => Emne startet av: nobrakes på august 03, 2011, 19:59:14 pm



Tittel: vurderer å selge motor, 2165ccm
Skrevet av: nobrakesaugust 03, 2011, 19:59:14 pm
ja, da er nok tia for denne kommet også, jeg hadde tenkt å bruke den i bayen min, men fikk ikke plass med den eksosen som sitter på nå, så da vurderer jeg å selge
 litt spec på den

Motor har gått noen få mil (50-100) og har vert brukt til noen søndags turer + en gang på stipa på gardermoen.
Motoren ble bygget opprinnelig for turbo slik at kompresjonen ligger på 8.7:1
Dette ble aldrig montert men har fungert svært godt allikevel.
Motoren har gått med EFI programmerbart, men nå er det kun en orginal 1600 gasser på den, noe som gjør den noe latere,muligens at dan kan gå noe lean. Følger med komplett innsug for EFI med dyseholdere, pleniumskammer og spjeldhus for TPS.

Blokk AS 41 Åpnet for full flow. (eksternt oljefilter)
Oljepumpe: Shadek 30mm.
Veiv: 8 stiftet, Omslipt eksentrisk orginalveil til 78mm. Balansert. Bærelagrene tilpasset Golf 1 råder.
Råder Golf 1. Borret lagerleie og pinneforing hos Oslo sylinderservice. balansert.
Svinghjul: Lettet, balansert og 8 stiftet.
Sylinder satser: Mahle 94mm (konkave topper for turbo)
Kam: engle w100. Tiltenkt Turbo. men fungerer enormt nedentil og opp til 5000, maks 5500.
Topper. Orginale twin port. Portet og nye ventilstyringer. Maskinert til 94mm. Forbernningskammer (58cc)
Eksos: bugpack med bandasje. (klargjort for o2 sensor)

Bremset effekt på motor 120hk ca 170Nm.
Denne har enorm med drag allerede fra 1000 rpm og opp til 5000.

tlf 95181988, arnstein

























Tittel: Sv: vurderer å selge motor, 2165ccm
Skrevet av: Roy Arneaugust 09, 2011, 13:59:33 pm
pris hadde du tenkt da??


Tittel: Sv: vurderer å selge motor, 2165ccm
Skrevet av: MrKreosot/ Arneaugust 12, 2011, 11:23:02 am
pris hadde du tenkt da??

Har du fått 200ccm-sjuken Åser´n????? Bare å legge at 1915 i verkstedet mitt så lenge.. :)

Bumper denne for deg Arnstein