mai 14, 2024, 12:03:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Luftsenke en 1965 boble?  (Lest 2177 ganger)
max senk
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« på: mars 01, 2013, 23:04:05 pm »

Hei, noen som har erfaring med Luftsenking av boble her?

Liker at bilen er ubrukelig lav, men har et par fartsdempere som jeg må komme over der jeg bor.
Så skulle gjerne hatt muligheten til å ha luft? ?

Noen ideer? 
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2013, 23:25:50 pm »

Luft er for biler som ikke brukes så mye... Øyerulling

Dyrt og mye ombygging for å få noe som fungerer bra, bl.a. er fast kjørehøyde ett problem, pga mangel på egnet høyderegulator på de rimeligere løsningene. De fleste bygger så de må pumpe opp kjørehøyden manuelt, uten ett standardpunkt.
Egentlig burde man brukt hydraulikk med accumulatorer (ala Citroen), mer stabilt og brukervennlig. Men folk er mest opptatt av ting fra USA, der selges ikke Citroen.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
max senk
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 01, 2013, 23:44:01 pm »

Bare vet at man får bolt on fra en volvo demper foran, som er på luft.
Problemet er bak tror jeg. ja er enig i deg med citroen, men det hørtes ut som enda meeere jobb.
Blir jo i så fall en egen tank og kompressor.
At det koster litt penger spiller ingen rolle. bedre enn å måtte bytte gulv hvert år  Gliser
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #3 på: mars 02, 2013, 12:21:18 pm »

Bruk 4 hyttefjæringer til Scania 164.Det finner du på en høgger.Fra den samme bilen tar du nivå ventilene og diverse annet styring fra.
Billig og greit.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
max senk
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 02, 2013, 21:38:12 pm »

-send meg gjerne en link på en hugger som har sånne deler.
Men er det ingen som har bygget om til luft på boble før?
Gjerne linker vist noen vet om noe. Jeg har ikke funnet noe på nettet selv ihvertfall.
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #5 på: mars 02, 2013, 21:46:42 pm »

http://airkewld.com/store-page/
Loggført

bumblebee
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #6 på: mars 02, 2013, 22:08:27 pm »

Les denne ..   MYE oppgraderinger fra et standard luftoppsett. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,104.msg775.html#msg775
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 02, 2013, 22:48:34 pm »

Monroe lager støtdempere med luftbelger i som hjelper til å løfte bilen når det trengs.
monroe MA heter serien mener jeg å huske. De er såkalte hijackers eller hjelpefjærer.
Da kan man kjøre lavt på torsjonsfjærene og løfte når det trengs.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #8 på: mars 03, 2013, 02:00:27 am »

Den løsningen funker helt fint.Står slike bak på fruens lille røde.De løfter vel nermere 10 cm tipper jeg.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: mars 03, 2013, 09:16:49 am »

hadde sånne foran på min buss, og løftet ca 5 cm og 10 cm hvis man hadde tatt ut puma senter skruen.


* DSC_0149.JPG (56.48 KB, 550x365 - vist 118 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 03, 2013, 10:26:52 am »

Den løsningen funker helt fint.Står slike bak på fruens lille røde.De løfter vel nermere 10 cm tipper jeg.

Hvor handla du sånne? Hvilket merke?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
max senk
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 03, 2013, 10:54:05 am »

Konge!. Tusen takk for fine svar Glad frister jo veldig med air ride settet fra usa, men kommer jo fort på 12 lapper pluss jobb.
Men vist man kan sleppe unna med å kjøpe bolt on dempere, så er vel ikke det å forakte Osteaktig

Si gjerne i fra vist noen har et delenr eller en butikk man kan spørre..

Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: mars 03, 2013, 11:16:31 am »

hva med slike
http://www.summitracing.com/parts/art-11212401
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #13 på: mars 03, 2013, 11:24:03 am »

Den løsningen funker helt fint.Står slike bak på fruens lille røde.De løfter vel nermere 10 cm tipper jeg.

Hvor handla du sånne? Hvilket merke?
jeg hadde slike på min (hvite bilde 4)
 http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=hard+and+soft+adjustable+dampers&_qfkw=1&_ssov=1&_osacat=33579&_from=R40&_fln=1&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=air+shocks&_sacat=33579
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #14 på: mars 03, 2013, 12:29:17 pm »

Hær har du et lite utvalg og velge imellom. http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=articlelist&gid=51330&gidlevel=2
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!