mai 15, 2024, 23:24:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Volkswagen Porsche 914 motor  (Lest 1846 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« på: mai 24, 2010, 12:11:15 pm »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22509451
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mai 24, 2010, 12:21:58 pm »

1.7 mente selger.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: mai 24, 2010, 13:33:14 pm »

Samme som 411E mao 
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 24, 2010, 19:28:47 pm »

Samme som 411E mao  

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.

« Siste redigering: mai 24, 2010, 20:33:33 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: mai 24, 2010, 19:50:21 pm »

Samme som 411E mao  

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren fa denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.



Skal inn med slik 914 motor i splitten nå, og det er jo tøft å si man har Porsj i hekken..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: mai 24, 2010, 20:18:08 pm »

Jeg hadde en slik i hebben, gikk veldig bra. Var en kjekk motor, veldig turtallsvillig:)
Loggført

Mvh

Marius
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 24, 2010, 21:06:53 pm »

Samme som 411E mao 

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.



Hva er forskjellen da?
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: mai 24, 2010, 21:23:02 pm »

Samme som 411E mao 

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.



Hva er forskjellen da?

Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel?
1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: mai 24, 2010, 22:27:17 pm »

Toppene er i hvertfall like, hvordan det er med stempler og kam er jeg ikke sikker på? Hesteantallet er vel også likt. W-motor (1.7) ble brukt i 1971 VW 411 og 1970-71 Porsche 914, EA&EB i 1972/74 VW 412 og 1972/73 Porsche 914. EB hadde 7,3 i komp og 72 hk, mens EA hadde 8,2 i komp og 80 hk.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 24, 2010, 22:36:19 pm »

Samme som 411E mao 

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.



Hva er forskjellen da?

Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel?
1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene.

Stemmer det. 1,7 og 1,8 motorene er like, mens 914/4 (eller 914 2,0) som noen oxo kaller den er forskjellig fra vw sin 2,0 med helt andre topper, stempler som gir høyere komp. og en annen kam. Denne motoren heter GB og har faktisk litt annerledes blokk. Denne har da originalt 100 hk og er vel således den sterkeste lufkjølte fireren std.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #10 på: mai 24, 2010, 22:37:15 pm »

Forskjell paa blokka ogsaa? Vet du hva det er?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mai 24, 2010, 22:38:07 pm »

Jærva - har du sett noen bremsepapirer på en slik 2.0 standard motor? Finner kun for de amerikanske versjonene med lavere komp etc.

Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #12 på: mai 24, 2010, 22:39:28 pm »

Samme som 411E mao 

Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Osteaktig

Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.



Hva er forskjellen da?

Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel?
1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene.

Stemmer det. 1,7 og 1,8 motorene er like, mens 914/4 (eller 914 2,0) som noen oxo kaller den er forskjellig fra vw sin 2,0 med helt andre topper, stempler som gir høyere komp. og en annen kam. Denne motoren heter GB og har faktisk litt annerledes blokk. Denne har da originalt 100 hk og er vel således den sterkeste lufkjølte fireren std.

Heter de ikke 914/4 uansett om de har 1,7-1,8- eller 2,0liter? Og 914/6 med sekser?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 25, 2010, 21:05:33 pm »

Forskjell paa blokka ogsaa? Vet du hva det er?

Er bare noen mindre greier. Bla ved det runde lokket under og en endring i forbindelse med et annet lokk, men ikke noe store greier.
Mener å huske at 914 med 1,7 og 1,8 bare heter Porsche 914, mens 914 med 2,0 heter 914/4, men er ikke skråsikker på dette.

Angående effekt på 914 2,0 motoren, så har jeg et gammelt Gute Fahrt blad der det er en std. 914 med 2 dobble 40mm Webere på, og den ble bremset til 106,5 hk. Så 100 hk med std. innsprut stemmer nok bra. Skal se om jeg ikke finner igjen det bladet. Kan da legge det ut her da 1303´en som da er levert av Willibald er testet med akstider og toppfart osv..
« Siste redigering: mai 25, 2010, 21:08:33 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!