VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: bull på april 15, 2009, 08:30:56 am



Tittel: porting av innsug
Skrevet av: bullapril 15, 2009, 08:30:56 am
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: Hot Owlapril 15, 2009, 09:40:43 am
Utformingen har 99.9% å si... deretter kommer overflaten inn...  så gjør som du vil  ;)


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: torvwapril 22, 2009, 23:31:45 pm
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: BeetleBugapril 23, 2009, 07:18:51 am
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!

Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish?


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: Lasseapril 23, 2009, 07:28:28 am
ja, nu er vi utrolig spendte....


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: Holmenapril 23, 2009, 10:12:37 am
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!

Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish?

Ford sine ST modeller har også polerte innsug


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: Hot Owlapril 23, 2009, 11:12:10 am
Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding...  forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"...  det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet...


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: bullapril 23, 2009, 12:34:44 pm
innsugene ble ihvertfall slipt med fin-fint papir og motor er nesten klar for oppstart


Tittel: Sv: porting av innsug
Skrevet av: torvwapril 24, 2009, 21:44:55 pm
Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding...  forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"...  det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet...
ja her fikk dere svaret!!!!!!!!!!!!! du har nå klart å lage et effekt tap 1303Bull!