mai 08, 2024, 08:07:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 77 Doka - Takraset  (Lest 25047 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #60 på: april 15, 2010, 07:51:20 am »

Skjønner ikke at du gidder dette. Finnes andre ting i livet enn skrot.

 Gråter
Loggført

1961 T1 - Custom
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #61 på: april 15, 2010, 08:47:53 am »

jekkinga var berre for att naboane skulle sleppa å sjå att da sto eit "totalvrak" på tunet, dermed gjor eg bilen om til ein av fleire " vanlige vrak" her...

HAR du virkelig naboer???
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #62 på: april 15, 2010, 17:37:49 pm »

Om hagmans er bra eller dårleg skal eg ikkje sei noko om,, prøver uansett berre å bruka minst mulig sparkel og sånt

Kjetil: Eg gidder detta ja, og detta er langt frå skrot! Sikkert fleire som deg som ville ha kasta bilen ja..men den er for god til det uansett!

Jon; jau har naboar nokon helger(nabohuset vart seldt til nokon bergensarar som brukar huset som hytta, avogtil)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #63 på: april 15, 2010, 17:46:23 pm »

[quote author=Tistlo link=topic=22762.msg232341#msg232341 date=1271349469

Jon; jau har naboar nokon helger(nabohuset vart seldt til nokon bergensarar som brukar huset som hytta, avogtil)
[/quote]

Jøsses...
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #64 på: april 15, 2010, 17:54:53 pm »

Dette blir for dumt. Ingen vits i å begynne å "redde" denne. Kjøp heller den som ligger på Finn til par og tjue tusen. Du vil spare penger på det in the long run.
Om du på død og liv skal redde alle vrak som står rundt om kring kan du heller sette den på lagring... i påvente at den skal bli verdt mer enn prisen på stålet.

Enkelte ganger må noen biler dø for at andre kan leve videre. Dette er en bil som du lett kan la dø uten at noen ofrer det en tanke. Ingen vil klandre deg.. heller det at andre kan trenge noen deler. Selv om det ikke ser ut til å være mye å hente dessverre.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #65 på: april 15, 2010, 18:03:58 pm »

nei nei nei.. Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #66 på: april 15, 2010, 18:42:00 pm »

Dess fler som sier til Tistlo at han ikke burde gjøre dette, dess mer lysten blir han på å fullføre. La nå gutten få bestemme selv hva han vil bruke 1000vis av arbeidstimer og penger på. Men at han gidder og bruke tid på denne når han har minst 10 andre mye kulere prosjekter er vel kanskje en gåte for mange.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #67 på: april 15, 2010, 20:42:40 pm »

Syns det er sprekt og kult av tistlo å gå på dette.
Og det er jo en kjempekombo! Du redder en bil som er råkul, og lærer utrolig mye!
Eller kanskje lage Doka cab?  Øyerulling

Tommel opp  Blunker

- Bjørn
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #68 på: april 15, 2010, 20:44:14 pm »

Syns det er sprekt og kult av tistlo å gå på dette.
Og det er jo en kjempekombo! Du redder en bil som er råkul, og lærer utrolig mye!
Eller kanskje lage Doka cab?  Øyerulling

Tommel opp  Blunker

- Bjørn


Hadde han hatt kun en bil så skulle jeg vært enig Blunker  men stå på Tistlo. Du bestemmer jo selv hva du vil bruke penger og fritid på. Glad
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #69 på: april 15, 2010, 20:46:31 pm »

Ønsker ikke ta fra deg en drøm, men all fornuft taler for at denne bilen skulle vært flat.

Problemet for flere samlere er vel at de prioriterer å skaffe flere prosjekter. Følgen er at tid og penger ikke strekker til for å få noe ferdig og prosjektene hoper seg opp.

Har uansett sett mange eksempler på at du ikke hører på slike råd, jeg pleier heller ikke å kommentere det du gjør, men denne tok kaka.

Gudd Luck videre og stå på.....
Loggført

1961 T1 - Custom
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #70 på: april 15, 2010, 20:50:20 pm »

Da e berre å roan heilt ned. Ingen kan overtala meg til å ikkje gjera noko med takraset, og eg har allerede planen klar. Eg har ikkje pengar eller tid til å gjera so mykje på bilen NO, starta berre tråden og varme opp med bilder og tilstandsrapport, samt att eg fekk rydda ut litt drit. Vidare er planen å få inn igjen bensintanken etter maling, byta nokon bensinslangar, ta ein kjapp service på motoren og få start på han. So skal bilen kjøyrast ned bak huset og breiast over med pressenning... so i sommar skal eg jobba eindel på mek verkstad og skal då spara opp eit aldri so lite "fond" til å kjøpa inn noko platedeler som kanalar.. so kanskje til hausten(eller sikkert seinare) vert da meir sveising på han... So sånn e da.

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #71 på: april 15, 2010, 21:04:05 pm »

"Erfaring er den kunnskap eller viten man får gjennom egne opplevelser."

Og kortid blei fornuft eit opplest og vedtatt begrep, Kjetil? Det er sikkert folk som meinar at det ikkje er fornuftig å svi av enorme summar for å gjenskape eit 80-tallsikon, heller. Men i dine auger er det vel nettopp fornuftig - sidan du gjer det. Dumt? Ufornuftig? Idiotisk? Tja.. All in the eye of the beholder. Men det er vel ingen grunn til å til ei kvar tid å sette finger'n på det - ut i frå eigne personlige begrep og betraktningar..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #72 på: april 15, 2010, 21:12:03 pm »

Stå på !
Jeg synest du skal GI GASS, bli enda bedre - slik at du kan begynne på THE REAL DEAL


...din egen Barndoor
Loggført

Shift Happens !
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #73 på: april 15, 2010, 21:31:02 pm »

Det er tydelig at ingen vil klare å prate fra deg dette prosjektet Tistlo!, selvom om snart halve vwnorge(om ikke fler) snart har bedt deg la være! Du vil alltids komme over en bedre dobbelkabiner, bare vent Blunker
Hvis jeg tar en titt på listen over biler du har nå Tistlo, så begynner det å bli en bra del, men ikke halvparten av dem er jo kjørbar stand! Og hvis jeg skal få prate for min egen del, så syns jeg det er tungt til tider bare med den ene lille bobbla jeg har, hehe! Så hvordan du strir med dette skjønner jeg ikke!
Så hvorfor ikke ta fatt på noe av det du har? jeg for min del gleder meg veldig til å se den hvite 61 din på veien, den er ett veldig bra prosjekt!

Tror ikke du gjør noe dumt i Christer, å bremse importen av biler littegrann, og fokusere litt på hva du har, og begynne å få biler på veien! Da vil motivasjonen bli ENDA større, og vare enda lenger Blunker

Men med all respekt, det du driver med er uten tvil beundringsverdig!

Lykke til Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #74 på: april 15, 2010, 22:32:50 pm »

Eg for ein, syns det Tistlo gjør her er heilt flott.. Han opparbeider seg MYE erfaring med dette prosjektet her.. Har vert oppe hos han å sett ka han har stående rundt, og er ikkje redd for at denne karen skal gå lei hehe   

Og all erfaring han får her, vil resultere i at han står enda bedre stilt til å få unnagjort juvelen i samlinga på ein fin måte (låvedøra :p) 

Keep up the good work Glad
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #75 på: april 15, 2010, 23:03:37 pm »

Mykje fornuft i T2-splitt sitt innlegg Blunker

Om eg hadde klart å vore mindre her inne, so kanskje da går fortare på bilane ute og?
Rikard; omtil 5 av bilane i listo mi vert ikkje bil nokon gong(delebilar) so kanskje eg skal ta å fjerna litt bilar frå listo so da ikkje ser so felt ut.. Pr idag er det kun 2 av alle luftkjølte her som går, og ingen av dei er mine.. 61 går litt.. resten står. 61en skal eg begynna på, etter 69en, mao. so burde det vert snart.. på laurdag kjem ein ny.. jaja, alt går bra te slutt, tilogmed detta Glad
Men takk for ros, slit ikkje med motivasjonen, og er aldri arbeidsledig, so eg har da bra, og med litt omøblering e da plass til dei siste bilane som er kjøpt her på tunet og.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #76 på: april 15, 2010, 23:05:01 pm »

Og etter den 20. kjem det ENDÅ ein bil..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #77 på: april 15, 2010, 23:06:15 pm »

Og seinast idag vart det gjort eit forsøk på å rydda i garasjen for å få plass til overnevnte bil Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #78 på: april 15, 2010, 23:32:06 pm »

All ære til Tist for at han vil gi seg på denne bilen for å lage oppsveiset dobbelcabiner med utbyttet tak.

Viljen til å fikse en så stor skade er en sjelden ting, det står utallige kjempe biler, med store karosseriskader rundt omkring i Norge. Selv har jeg plukket ut motoren av en 83 modell passat som noen krasjet i fylla mens bilen var ett år gammel. Bilen var virkelig som ny men hadde en "dyr" skade...  slike boble/eller busser finnes det flere av, når du er ferdig med å fikse skaden har du en helt spesiell bil...

Når du har fikset taket på denne har du samme bilen som Vikers har fler av, Unneberg har slike og jeg ser en på vei til jobb...

Bare et råd fra en som sliter med samme sykdom...


 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #79 på: april 15, 2010, 23:49:29 pm »

Men Takraset vil ha ein ting dei andre bilene ikkje har..
Ein unik historie bak seg Glad
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #80 på: april 16, 2010, 00:02:59 am »

Alle biler har en unik historie, kunsten er bare å finne den.
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #81 på: april 16, 2010, 10:20:02 am »

Et forslag:
Du har hørt den historien om han vossingen som gjorde det så godt? Han som var den første som brakte Vossafår (-epølse) øst for folkeskikken? I 1965 fylte han boblo med helt fersk Vossafår, brukte sine siste sparepenger på en full tank med bensin - kjørte over fjellet og rett til Egertorget i Oslo der han slo opp campingbordet og solgte Vossafår som varmt hvetebrød? Oslo vest fruene hadde aldri smakt liknende og reserverte umiddelbart sin andel av neste forskyning... Vossingen reiste heimatt og fylte boblo på nytt....og slik fortsatte det. I 1973 investerte han i ny Passat stasjonsvogn for å utvide kvoten....og i 1977 klinte han til med splitter ny Dobbelcabinar pick up.. Søkklastet med Vossafår reiste han til tigerstaden og fyllte lommeboko..

Raskt fant han ut at lommeboko ble enda fullere om han slapp å leie seg inn på hovedstadens hospits etter endt salgsøkt - samtidig forsto han at den frekvente trafikken over fjellet kunne gjøres enda mer effektiv om han kunne "ta seg en strekk" mens han var på farten. Dobbelkabinaren ble utstyrt med seng i baksetet....en hengende sådan, med et lite kjøkken og litt lagringsplass for klær under. Inspirert av filmen "Convoi"....så sveiset han igjen siderutene bak, og gjorde om den ene bakdøra til ei lita sideluke som gav tilgang til rommet under sengen.... og transformerte hele dobbelcabinaren til en "extended cab sleepover mini-truck".... "En bil som VW aldri lagde, men som de skulle ha laget" - som han sa det selv.

Hva med å rekonstruere denne Tistlo? Finn deg bakenden på et Bay-panel-tak...og sveis inn alt fra det....nederst på A-stolpen...en skjøt rett bak framdørene...helt solide sider på begge sider, med bakruten og alt...legg igjen den ene bakdøren helt og bruk den nedre delen til å lage en "aksess-luke" under sengen.... få på Vossafår-logo og kapell bak....stor motor...hengerfeste....og du har en perfekt sleepover "skrot-innhenter-bil".

Når du først skal gjøre all denne jobben....hvorfor ikke bygge noe unikt, istedetfor å bygge en som blir helt lik de dun kan finne på finn? Jeg stemmer for!

"If you can make it - fake it" ... som vi si.



* dc 2.jpg (86.41 KB, 1024x685 - vist 333 ganger.)
« Siste redigering: april 16, 2010, 10:25:56 am av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #82 på: april 16, 2010, 10:31:20 am »

History as we know it!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #83 på: april 16, 2010, 12:07:49 pm »

Kanskje Tistlo blir den nye Jan Tolfsby? http://www.nostalgia.no/newsdet164.htm jeg har lest boka og den anbefales. Tolfsby er en artig skrue. Stå på! Du er ennå ung!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #84 på: april 16, 2010, 15:19:48 pm »

Stemmer for forslaget til SplitMan, den hørtes knalltøff ut  Kult
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #85 på: april 16, 2010, 15:53:29 pm »

Grunnet nysgjerrigheten og pågangs motet du har vist på alle prosjektene dine sitter du jo tross alt inne med kompetanse mange bare kan glemme ved den vanlige kjørbare bobla i garagen Blunker syns det er flott at du gir gass tistlo.. er ikke sååå lenge siden du ikke kunne noe særlig. her lærer mann på den gode gamle måten. lær og feil.  STÅ PÅ Blunker
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #86 på: april 16, 2010, 19:39:04 pm »

"Erfaring er den kunnskap eller viten man får gjennom egne opplevelser."

Og kortid blei fornuft eit opplest og vedtatt begrep, Kjetil? Det er sikkert folk som meinar at det ikkje er fornuftig å svi av enorme summar for å gjenskape eit 80-tallsikon, heller. Men i dine auger er det vel nettopp fornuftig - sidan du gjer det. Dumt? Ufornuftig? Idiotisk? Tja.. All in the eye of the beholder. Men det er vel ingen grunn til å til ei kvar tid å sette finger'n på det - ut i frå eigne personlige begrep og betraktningar..

Fornuft var kanskje ikke et velvalgt ord. Jeg respekterer det tistlo driver med og alt han har lært seg på kort tid, men skjønner fortsatt ikke at han gidder. Trekker meg fra denne diskusjonen da det ikke angår meg hva som lagres oppi skauen der....

At jeg svir av litt penger på ei gammal 80 talls looker boble har vel ikke noe å gjøre med saken å gjøre vel. Har heller aldri forsvart dette som å være fornuftig. Og hvis det jeg bruker på denne bilen defineres som "enorme summer" er det noen som har uttalt seg om noe de ikke har peiling på.
Loggført

1961 T1 - Custom
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #87 på: april 16, 2010, 20:22:58 pm »

Alle biler har en unik historie, kunsten er bare å finne den.

Alle biler har en unik historie, kunsten er bare å finne den.
Loggført

SCREWDRIVER #1
therkildsen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: arendal aust agder



Vis profil
« Svar #88 på: april 17, 2010, 08:09:28 am »

Stemmer for forslaget til SplitMan, den hørtes knalltøff ut  Kult

ja det synest jeg også at høres ut som et tøfft prosjekt
Loggført

Glenn Therkildsen sen 75mod
caravelle 2000mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det (-:
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #89 på: april 17, 2010, 08:35:53 am »

Hadde en bil jeg var glad, og bilene jeg plukte deler fra på hogginga, var i bedre stand enn min. Det handler om følelser?
Opplevelsen av mestring? Skaffe anerkjennelse fra andre ved å vise hva vi kan?
Det er kun èn mann på denne planeten som vet om det er "rett" eller "galt" å satse på takraset. Jeg hadde ikke gjort det i dag, men er enig med alle andre her at erfaringen er ikke bortkastet. Lykke til  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!