mai 02, 2024, 02:19:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mer senking......  (Lest 9037 ganger)
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #30 på: mars 30, 2008, 08:37:19 am »

Du kan jo bestille en ny puma da Blunker Koster jo ikke allverden, og det er fort gjort å bytte. Jeg har også grønne plater på justeringsskruene. Så det er nok de som senker mest.

EDIT: Har du sjekket at det ikke stopper i stopperne?
Kan du forklare hvor disse stopperene sitter, Nicolai? Unneberg sier det bare finnes 1 type Puma. Mens noen sier det finnes flere, å Pumaen fra Hotshop er den som senker minst...... Hæ
Loggført

- har ikke bil -
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #31 på: mars 30, 2008, 08:41:00 am »

På bilde du fikk av meg, så hadde jeg vridd torsonfjærene 1/4. da blir maks høyde, samme som maks senking når fjærene sitter riktig.
Ved maks senking, var hjula godt oppi lufta. Blunker

Hva som gjør den nå så høy er ikke godt å si, ikke tar styrestagene oppi innerskjermene heller hos deg, da de er hevet 5cm.

God klaring til styrestag - mulig fjærene er vridd? Er det mulig eller?
Loggført

- har ikke bil -
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #32 på: mars 30, 2008, 11:06:50 am »

har du kuttet bort stopperen  ( mellom bærearmene på støtdemper tårnet )  hvis ikke blir ikke bilen lav !!  og du får null fjæring

vi leverer kun en type puma,   grønne eller grå justerings brikker  std eller smal

har ikke vært boti att linkpin puma ikke senker nåkk ,

vet att Hot Shop hadde noen feilproduserte pumaer for noen år siden  som kun var egnet for baja bug's  men de er vell levert til bake til Hot Shop  vil jeg tro  Blunker
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #33 på: mars 30, 2008, 13:17:32 pm »

 Gråter Jeg har ikke kappet bort noe stoppere, og ikke vet jeg hvor de er. Har prøvd å se etter, men finner ingenting som likner stoppere.... Øyerulling
Loggført

- har ikke bil -
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: mars 30, 2008, 13:39:52 pm »

Der bærearmene kommer ut av forstillinga, sitter det originalt en liten arm ut som begrenser armenes vandring.

Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #35 på: mars 30, 2008, 17:17:35 pm »

Hvor lurt er det å kappe bort stopperne?............min senker heler ikke nok....men hos meg er det i stopperne det stopper Trist..........tror jeg har ca 14-16 cm klaring på fronten på bilen min...............det er litt mye synes jeg...........så her blir det å kappe bort stopperne hvis det ikke er for stor ulempe med å gjøre det.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #36 på: mars 30, 2008, 17:28:29 pm »

Her ser du ivertfall stopperen. Inni runningen der det står shit Gliser Blir ganske stiv hvis man ikke kapper av den ja.


* ops.jpg (201.26 KB, 864x645 - vist 275 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #37 på: mars 30, 2008, 17:42:50 pm »

Ja det har jeg merket...hehe......men dem er vel der for en grunn vel?Hæ?..............ser også i katalogen til SSP at dem på bilde er ikke har de stopperne.

Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #38 på: mars 30, 2008, 17:48:56 pm »

Var mer ment som et svar til Full Gass dette bildet da. Han lurte på hvor stopperne sitter Glad Stopperne må være der for en grunn ja, men det er jo livsfarlig å ikke ha noe demping eller fjæring som helst Osteaktig Og jeg vil ha lav bil, så de måtte kappes vekk!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #39 på: mars 30, 2008, 18:05:06 pm »

ser ikke noe stort problem ved å kappe bort stopperen !  66- har ikke stopper, men den burdejo hat det !!  bunner du bærekulene skikkelig ryker de !!  det vil jeg tru er inmari guffent  Sjokkert

på link pin forstillingen er det ike noe som bunner og går i stykker ( eventuelt støtdemperene )

den forstillingen du ser i SSP katalogen som ikke har stippere er 2''smalnet linkpin den kommer ''ferdig'' uten stoppere
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #40 på: mars 30, 2008, 18:30:14 pm »

Dæven,der lærte jeg no nytt!Nå skal det senkes meir! Gliser Gliser
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #41 på: mars 30, 2008, 18:50:19 pm »

jeg har jo en 61 mod så da er det vel link pin da......så da tar jeg dem bort vel....hehe
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #42 på: mars 30, 2008, 19:33:34 pm »

jeg har jo en 61 mod så da er det vel link pin da......så da tar jeg dem bort vel....hehe

Bare å kappe bort..  jeg har også gjort det.  Har hatt to biler med puma, og ser ikke noe forskjell på høyden med grønne eller gule plater. Så det tror jeg er mest tilfeldig.  Kun puma er lavt nok for min del.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #43 på: mars 30, 2008, 19:49:29 pm »

mine stoppere er borte


* 14-2-08 005.jpg (88.32 KB, 564x423 - vist 199 ganger.)
Loggført
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #44 på: mars 30, 2008, 21:09:45 pm »

Her ser du ivertfall stopperen. Inni runningen der det står shit Gliser Blir ganske stiv hvis man ikke kapper av den ja.
Takk for et informativt bilde! Har vært å sjekka i garasjen nå, å det er ikke stoppere der. Er ikke spor etter stoppere heller, så da er jeg enda mer blank. Men går det an å justere noe på de armene, i prinsipp som bak, eller er jeg bare dum nå?  Hæ  Øyerulling
Loggført

- har ikke bil -
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #45 på: mars 30, 2008, 23:32:53 pm »

beveger ikke bærearmene seg i det heletatt ??    noen pumaer har ikke rullelager, de har bakelitt foringer som det er frest ut et spor som skal føre fett ut i hele lager banen , når det sporet er laget står det i gjenn fiber som legger seg ''dobbel'' når du trer inn bærearmen Trist  da blir lageret for trangt

rep :  ut med bære armer og rense opp sporet i lageret, smøre godt med fett og sette det sammen i gjenn
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #46 på: mars 31, 2008, 04:29:22 am »

Joda, bærearmene beveger seg, men kanskje litt tregt. Skal gjøre et inngrep å prøve dette...Takker. Glad
Loggført

- har ikke bil -
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #47 på: april 01, 2008, 20:39:27 pm »

 Trist Da ser det ut til at jeg må demontere hele pumaen. Noe sitter ihvertfall fast. Det går faktisk ikke an å heve bilen heller. Alt sitter dønn. Fant noen morsomme smørenipler under der, å pressa fett til den store gullmedaljen. Så det var tydeligvis dårlig med det også der. Men da har jeg funne meg noe å gjøre til helga,da... Rekker tunge Demontere/rengjøre/smøre....
Loggført

- har ikke bil -
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!