mai 02, 2024, 09:05:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sette inn belter i en 1961  (Lest 985 ganger)
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« på: mars 28, 2008, 19:55:47 pm »

Jeg har en 61 mod uten bilbelter.

hvordan kan jeg få satt inn det.og hva trenger jeg å gjøre?.............er det en stor og vanskelig jobb?
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #1 på: mars 28, 2008, 21:29:06 pm »

Spurt om mye det samme her:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2461.0.html

Man trenger nødvendigvis 3 fester (jeg vil hvertfall ha det, og rullebelter...)

1. Øvre feste i B-stolpen. Sitter der originalt på min -63 mod. Tror det skal gå greit å bruke det, må bare få tak i en 4,5mm umbrakobits for å få skrudd av den gamle dritten. Alle sett jeg har sett hittils går direkte fra 4mm til 5mm.

2. Midtfeste på tunellen. Her sitter det også originale festehull, men i kjempestore M22. Unneberg selger adaptere fra 22mm til vanlig sikkerhetsbeltefestegjengestørrelse.

3. Nedre feste B-stolpe. Her er det ikke noe feste originalt. Det jeg skal gjøre er å få fisket inn to slike plater som også Unneberg selger inn bak b-stolpen. Stjært dette bildet av Wide5 her på forumet, så får gi cred til han for ideèn der :-)

Voilà, feste til 3-punkts belter. Neste punkt nå er å dra til en høgger å finne belter som passer ok.





*  (109.6 KB, 738x554 - vist 123 ganger.)
« Siste redigering: mars 29, 2008, 09:02:05 am av Raymond » Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 28, 2008, 22:36:00 pm »

Se der ja..  Blunker
godt å se noen har bruk for bildene.. He he..
På en 61 mod er det vel ikke fester til belter i tunellen heller. Men det er like lett å få de inn der, som nedi b-stolpen.
Bare borre hull, punkte på en sveisetråd på de platene unneberg selger, og lirk de inn.
De i tunellen, lirkes inn via hullet til brekket. Men vær jækla forsiktig når du borrer hullene der. Det går rør inni der..
de andre to er bare å lure ned via åpningen bak sidepanelet. de trenger egentlig ikke å sveises fast. Jeg gjorde det i tunellen, men de andre satte jeg kun fast med en kraftig popnagl. det er bare for at plata ikke skal gå rundt når en setter i boltene til beltene..
Litt tolmodighet, og dette går som smurt.
Lykke til..  Glad
Petter'n.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!