mai 02, 2024, 13:33:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Puma forstilling, øvre støtdemper feste  (Lest 1089 ganger)
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« på: april 03, 2008, 20:19:25 pm »

Passer originale bolter på Pumaen til øvre støtdemperfeste. Det er linkpin. Opplever at boltene går bare 1,5 turn inn i muttereren som sitter på Pumaen. Kjøpte M12 bolter og prøvde. Ikke særlig hell der heller.
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1 på: april 04, 2008, 22:26:08 pm »

Du må ha bolter med M12x1,5 gjenger i en puma (fingjenget). Vanlige M12 har stigning på 1,75.
Jeg har laget slike bolter for flere tidligere, men det ville jo vært snedig om det ikke er mulig å få kjøpt bolter som passer der de selger puma aksler.
Jeg har laget slike ved å kjøpe laaaange syrefaste M12 skruer. disse kapper jeg i riktig lengde og gjenger opp på nytt med riktig stigning. Har også vært borti å måtte lage løse foringer til dempere pga. at hylsa i senteret har for stort hull i forhold til senteret på demperen.
Så her er det bare å eksperimentere for alle penga. Men jeg ville hørt med en forhandler av luftkjølte vw deler.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2008, 15:04:28 pm »

Orginal boltene på min 58 modell passer ikke på en puma. Orginalboltene har 10mm gjenger og har diameter Ø12 på det partiet uten gjenger.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!