mai 08, 2024, 19:34:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
91  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 24, 2014, 10:00:03 am
Lenge siden det har vært noe oppdatering her, men litt fremgang er det jo Glad

[attachment=1]

[attachment=2]
92  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: juni 23, 2014, 23:38:19 pm
Min type4 begynner å ta form Glad

[attachment=1]

[attachment=2]
93  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Deler til 411 på: mai 29, 2014, 13:19:49 pm
Eivind Lillemo har dempere. Mob: 941 29 577

Styredemper:
http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Type-4-Steering-Dampner-VW-T-4-Suspension-Side-Shock-411-425-021A-/221213329575?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen%7CModel%3A411&hash=item33815788a7&vxp=mtr

Bakhjulslager. Det er 2 stk i hver bærbru.
http://www.bughaus.com/wheel8.htm


94  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / T2 Late Bay ønskes kjøpt på: mai 24, 2014, 12:52:59 pm
Har en arbeidskollega som er på utkikk etter et strøkent eksemplar av en 77-79 bay.
Helst type4 motor eller litt oppskremt 1600.
Må ha vinduer rundt hele. MÅ ikke være orginal look. Skal brukes som utstilling i blomsterforretning.
Tror ikke prisen er viktig her.

Mvh
Hans Olav Strand
mob 95118361
95  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Drivaksel ledd "CV ledd"411/412 ønskes kjøpt på: mars 18, 2014, 22:26:52 pm
Caravelle T3 er like men mye kraftigere innvendige. Passer på 411/412 akslene (splines)
96  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: januar 19, 2014, 13:15:15 pm
Er du fornøyd med fargevalget?

Mvh
BB

Ja, jeg ble fornøyd men sikkert mange meninger om akkurat dette.
Det er mye sorte detaljer som skal på så det vil jo bli kontraster.
Dette blir dritlekkert!
Eneste jeg har å si er at den var litt høy, men det hjelper vel på når motorn kommer på plass Gliser

Litt høy. Tja, egentlig ikke. Fjærene bak er ikke monter nettopp. Ligger imellom noen klosser på dette bilde. Foran er de bare nedjustert.
Undervinkla bilde gjør ikke saken bedre og med sideskjørt og fangere vil den bli mere enn lav nok Glad
Vil får rundt 11-12 cm klaring under frontspoiler og det blir plagsomt lavt er jeg redd for. Langt overheng foran gjør heller ikke saken bedre.
97  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: januar 19, 2014, 13:09:12 pm
Ang fargevalget var jeg opptatt av å velge en farge som fantes midt på 70 tallet da hensikten med hele prosjektet har blitt at den kunne vært produsert slik og da blir det litt feil med "moderne" farger.
Likte veldig godt den blå som bilen hadde fra før, men lakkereren ville ha fjernet absolutt alt av gammel lakk og grunning bortsett fra orginal grunning lot vi være de plassene det lot seg gjøre og da var det også kurant å bytte farge.

Men rødt er veldig vanskelig å gjengi på bilder. Fargen er helt anereledes i virkeligheten. Litt dypere rød
98  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: januar 18, 2014, 22:08:25 pm
Er du fornøyd med fargevalget?

Mvh
BB

Ja, jeg ble fornøyd men sikkert mange meninger om akkurat dette.
Det er mye sorte detaljer som skal på så det vil jo bli kontraster.
99  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: januar 18, 2014, 15:06:18 pm
En liten oppdatering.
Det har vært stille i lang tid. Er på flytte fot igjen og min stakkars 612 er skadelidende igjen Trist
Nok en gang skal den få en ny garasje å kose seg i og det er ikke gjort i en fei.
Flytter litt lengre nord til Verdal.

Regner nok men den blir stående i hvertfall til neste vinter før jeg kan få fortsatt med monteringen. Men nå er alt lakkert. Endelig Glad og det er kun motor som ikke er ferdig. Ellers er det bare "bolt on" det som finnes av ting å tang som skal på. Det meste av understell og alt av slanger og rør på undersiden er på plass. Bremser ferdig luftet osv.

Motoren får jeg hjelp av. En som kan Porsche (Jektammer). Blir såpass mye krutt at jeg vil ha noen "voksne" til å sette dette sammen. Går å venter på nye Pauter råder (er på vei fra Pauter) for at prossesen med å sette i sammen motoren kommer i gang. Toppene er under arbeid. Porting. Blokka blir "justert" litt innvendig for noe trykk forbedring. Puster lettere visstnok. Mindre trykk i veivhus.
Og noe innvendig oljetrykk forbedringer blir gjort.

Fikk tilbake Ruf hjula etter en omgang hos Østfold felgteknikk som dreide og slipte kantene.
Og til slutt lakkkert i orginal Ruf grå. Det ble sykt bra Glad

[attachment=1]

[attachment=2]
100  Forum / Snikk-snakk / Sv: VW Nord Trøndelag på: januar 18, 2014, 14:29:45 pm
Jeg flytter til Verdal (Leksdalen) så jeg stiller opp som medlem ihverfall Glad

Mvh
Hans Olav Strand
101  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TÜV-godkjenning bremser til VW for 220 HK - Remmele på: januar 09, 2014, 15:03:38 pm
Jeg kan jo si litt om mitt 412 prosjekt ang det med motoreffekt og bremser og hva jeg har mått gjøre.
Dette er jo kanskje litt OT men prinspippet er vel noe av det samme.

Bremsene var ikke noe problem å få godkjent. Men det ga ingen automatikk i at man kan ha motor som disse bremsene kan håndtere. Ikke bryr BT seg om hva som er godkjent tidligere på tilsvarende biler heller.

Jeg har fått hjelp i fra Tuf. Enten har jeg måtte ta med meg bilen ned til de for noen tester men det viser seg at de har fått tak i papirer på biler, i dette tilfellet VW 412 som er godkjent i Tyskland med samme type motor jeg har. Så dette forenkler dette for min del ihvertfall.

Har hatt flere runder med BT og snakket med mange forskjellige og alle sier de at skal man ha høyere motoreffekt enn orginalt må det komme en godkjenning fra fabrikken eller et uavhengig laboratorium som de kaller det.
Jeg tok opp en gang det at flere VW type1 har fått godkjent 160HK fordi at bremse settet godkjenner denne effekten men en av de sa at det ikke er automatisk at man for godkjent større motor effekt enn 100 HK som de vet at det finnes papirer på. Så dette har jeg også lurt på. Finnes det noe papirer fra Tuf som sier at type1 karosseriet kan godkjennes for 160HK?

En annet ting jeg fikk tips om fra Tuf ang mitt prosjekt når det gjaldt bremser var at de var veldig opptatt at bremsesettet foran og bak "matchet" hverandre.
Dvs at kalippere foran og bak står i samsvar med hverandre. Og i mitt tilfellet sa de at når jeg har valgt komplett bremser fra Porsche 911 så ville forholdet blir tilsvarende som på en 911 med tanke på bremse effekten foran og bak og at det er brukt bremser fra type bil som har motor på samme plass.

De kunne også fortelle om en VW 412 som var godkjent med 2.4 liter sekser på orginal kasse med orgianale bremser. Den hadde kun montert turtallsperre som stoppet på ca 170 KM/T som er godkjent hastighet for orginal bremser. Der var det ikke snakk om hva karosseriet tåler eller ikke. Så litt forskjellig praksis er det der nede også

Om ikke dette var noe avklarende så ihvertfall litt info fra meg Glad
102  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T-4 ventiler på: oktober 05, 2013, 22:24:23 pm
Jeg mener 914 toppene mine har det. De skal ikke brukes.
103  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Div 411 STV deler ønskes på: september 12, 2013, 22:23:55 pm
Finnes det ikke noen som har deler for denne type bil i Norge Hæ


Ja, denne karen her sitter på flere tonn med deler til type 4:

https://www.facebook.com/Vw412cs?fref=ts
104  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T-4 innsug på: august 13, 2013, 21:32:06 pm
Jeg har ihvertfall ett sett for mye. Kom å ta en titt. Usikker på hva det er
105  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juli 22, 2013, 21:19:49 pm
Ferdig lakkert innvendig og montering kan begynne for alvor.
Etter litt frem og tilbake ble vi enige om å lakkere innvendig for så å montere det meste og så lakkere utvendig.
Dette for å ikke være redd for å ødelegge karosseriet utvendig.

[attachment=1]

[attachment=2]
106  Forum / Problemløseren / Låne 4 Porsche hjul i Trondheim? Da har dette løst seg på: juli 14, 2013, 14:38:03 pm
Er det noen i Trondheim som sitter på 4 Porsche hjul 5x130?
Trenger å låne da jeg skal flytte en bil til lakkering.
Hjula blir godt pakket inn så det er ingen fare med at de ødelagt.

Mvh
Hans Olav
Mob 95118361
107  Bruktbørsen / Deler selges / 2.9 liter type 4 selges (kanskje) på: juni 30, 2013, 09:04:11 am
Lufter denne for salg. Mest pga at jeg har nok annet å holde på med så vurdere å kvitte meg med denne.
Er ikke nødt til å selge men litt synd den bare ligger her. Burde vært brukt Glad

2.9 liter (2866) type 4

- Veiv, Scat omslipt fra 82 til 86 slag og slipt lager 0,25. (tidligere rallycross. Målt OK). Inkl svinghjul 1700/1800
- Råder, Omsveiste Golf råder (600g) tilhørende denne veiva og byttet krysspinne foring for dette sylindersettet.
- Sylindre, 103mm usikker på fabrikat. Selger opplyst om at det var en Tysk dyrt sett. Gått 50 mil.
- Topper, 914 48/38 rustfrie. Toppene trenger litt oversyn. Bra portet ihvertfall. Mangler vippearmer.
- Kam, 276 grader. Spesial slipt til denne pga plass i blokka.
- Gassere. Weber 48 IDF (Nye i esker) komplett med stag, filter og innsug. Dyset for dette oppsettet (utgangspukt)
- Blokk, Klar for Porschekjøling og 103mm slyndre. Men ikke klargjort for slaglenden.
- Komplett Porschekjøling.
Har IKKE eksos

Ang rådene har jeg vært litt i tvil hva jeg skal gjøre men dette. Veiv, råder og kam var kjøpt av Kjell Åaen og han hadde brukt veiv og rådene i sin rallycross bil. Men ble byttet ut pga endrede klasserelger. Han kunne fortelle at dette fungerte utmerket og han hadde ikke noe problem med å anbefale dette i en gatemotor. Han fikk tak i "riktig" type kam til denne pga plass i blokka.

Bilder kan legges ut, men ikke så spennende da. De fleste vet vel hvordan dette ser ut.
Viktigste er vel at de som er seriøst interessert får tatt en titt på dette.

Selges komplett. Evnt uten Porsche kjøling.
Pris kr 30.000.- Komplett
Pris kr 25.000.- Uten Porsche kjøling

Har også 901 kasse om noen er interessert
Kun seriøse henvendelser. Ingen vits i å by lavere. Da blir dette liggende.

Mvh
Hans Olav Strand
95118361
108  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: forbruksbatteri. på: juni 23, 2013, 16:49:09 pm
Jeg har van med forbruksbatteri og hadde i starten vanlig 100A fritidsbatteri, men har gått over til Optima (Gul eller Rød funker)
Selv om disse bare er på 85A. Har bare gode erfaringer med disse.

Bare et tips der altså Glad
109  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 20, 2013, 22:20:04 pm
Holy Moly! Gleder meg til monteringsbilder Glad

Hehe!
Følg med på Facebook linken.
Den blir oppdatert med bilder hele tiden
110  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 20, 2013, 22:07:34 pm
 Øyerulling

[attachment=1]
111  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sjeldne Alu felger? selges på: juni 17, 2013, 19:42:16 pm
[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

[attachment=5]
112  Bruktbørsen / Deler selges / Sjeldne Alu felger? selges på: juni 17, 2013, 19:41:04 pm
Ryddet litt på garasjeloftet i dag og da dukket disse opp.
Husket ikke at jeg hadde de og jeg har ikke noe brukt for de ihvertfall Glad
Felgene er uten skader men med en skikkelig maskinpolering blir de speil blanke
Sitter på helt nye piggdekk, ikke at det er noe godt salgs argument. De er gamle men fortsatt myke og fine.

5,5x15 med ET 29 som sikker er i minste laget for type1, men vil sikkert passe fint på type3 og type4.

Selges kr 5000.- eller bud over dette.
NB! Ingen vits i å by lavere. Da blir de liggende til det dukker opp en bil å ha de på.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

[attachment=5]
113  Bruktbørsen / Deler selges / Porsche 911 motorfeste for boble gis bort på: juni 17, 2013, 19:33:02 pm
[attachment=1]

[attachment=2]
114  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 16, 2013, 20:44:23 pm
Hvem hva hvor har du fått snekra de skiltene?? Gliser
Grymt!

Her Glad

http://www.customeuropeanplates.com/product_details.php?category_id=1&item_id=506
115  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 16, 2013, 15:06:50 pm
Har laget en Facebook side så de som vil kan følge med litt der.
Lettere med bildeoppdateringer. Mange som har spurt om dette noe ikke jeg har tenkt på Glad

https://www.facebook.com/VwPorsche612Rs
116  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 05, 2013, 09:45:21 am
Flott arbeid! Når får vi se denne ferdig? Blunker

Tja, si det.
Blir lakkert de nærmeste ukene så i løpet av sensommeren burde den være klar.
Det er lakkerings prosessen som har tatt tid og som jeg er helt avhengig av andre
for å få gjennomført. 
Men det meste er ferdig tilpasset så det er bare å sette i gang med montering så fort lakken er tørr Glad
117  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: juni 04, 2013, 16:48:47 pm
 Gliser

[attachment=1]
118  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: mai 29, 2013, 21:20:00 pm
Litt oppdatering.

Da er man kommet til et nesten ferdig sparklet karosseri. Nå gjenstår den siste tilpassning av løse deler for se at alt passer tilhverandre og evnt de småjusteringen som må til. Delene er bare hengt på plass. Morgendagen går med til justering som bare tar så sinnsykt lang tid Glad

Så en dårlig nyhet. Lakkereren har fått seg ny jobb. På en måte bra det da.
Begynner umiddelbart så da blir det saktegående en stund igjen Trist
Men han sier det som tar mest tid er unnagjort og etter litt funderinger mente han at han skulle få lakkert i løpet av en 2-3 uker.

[attachment=1]

[attachment=2]
119  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2L type 4 topper firkantet eksos Orginale på: mai 26, 2013, 15:54:10 pm
Hvordan er det med sprekker?
Og hva slags pris?
120  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs på: mai 26, 2013, 09:06:51 am
Det kan kanskje virke som om det går veldig treigt.
Vel, på en måte gjør det det pga lakkering.

Han som holder på med grunnarbeid og lakkering har av alle ting blitt sagt opp der han jobber og det satt en stopper i lang tid til vi fikk lagt en plan. Han fikk ikke lov å bruke fritiden sin på denne bilen selv om vi hadde en avtale med eieren av lakkverkstedet.
Stakkars fyr egentlig. Verdens hyggeligste kar men han har sliti et par år der han har mistrives på jobb og ble egentlig litt glad det endte slik selv om han ikke har lov til å bli sagt opp pga arbeidgiveren har fått tak i billigere arbeidskraft. Det er jo strengt forbudt, men han ville ikke forfølge saken. Han fikk en ok deal og i tillegg fikk han lov å låne lakkboksen for å lakkere bilen min. Han hadde tenkt å si opp for lenge men vil vente til bilen min var ferdig Glad Han har gledet seg til å fullføre et prosjekt der han kan få brukt all kunnskap og ikke hele tiden få høre. Nå må du bli ferdig. Kunden venter.

Han har kjøpt seg slipeutsyr med avsug og står nå i min garasje å gjør unna alt grunnarbeid. Helt utrolig hvor effektiv det er. Blir nesten ikke støv av dette.
Det er først siste uka det har blitt fortgang på dette da han jobber på fulltid med dette prosjektet. Tidligere har han tatt det innimellom. Jeg har ikke råd til å sette det bort på fulltid til et lakkverksted. Estimert pris da er på et sted mellom 80-100 tusen.

Om jeg har  en tidsplan? Hehe
Jo, det har jeg hatt lenge Glad Men har desverre blit utsatt og utsatt pga lakkering men nå endelig er det lys i enden av tunellen. Her tildigere i vår ble jeg så lei at jeg ikke orket å tenke på denne bilen når jeg var på jobb at jeg ikke orket og ut i garasjen når jeg kom hjem. Men dagen etter syntes jeg at jeg måtte ta en titt. Det var ikke mer som skulle til. Det våknet til liv igjen med en gang Glad

Mulig bilen blir lakkert neste uke. Har ikke staus ennå. Kommer hjem i morgen kveld men har en kompis (t3fast4) som sier det skjer store fremskritt Glad
Og jeg har en jobb som gjør at jeg er borte hjemmefra i ukeshvis, men kan kan fortelle at hver eneste dag jeg har fri bruker jeg på bilen selv om jeg har holdt på med mye småplukk pga bilen er ferdig og venter på lakk.

Har to uker fri om en ukes tid og 4 uker ferie i juli og har gitt beskjed hjemme at alt av fri og ferie går med til bilen for å få den på veien så hus/hjem og ferietur står på vent i sommer Glad Bilen SKAL bli ferdig.

Hadde et mål om å rekke SCC, men kan aldri tenke meg at jeg rekker det. Et kjørbart objekt ja. Ferdig utenpå, men langt fra helt ferdig og komme med noe halvferdige greier er ikke noe gøy. Mye ekstra elektriskt som skal legges opp.Skal lage nytt el. nett for alt ekstra. Bilens el nett blir brukt kun til drift av lys og styring/kontroll av motor.
Men planen er å rekke å bli ferdig til mars da jeg har blitt invitert til en messe i Stuttgart som heter Retro Classic.
Det kan jeg vel si er det endelig målet. Er såpass langt fram at den bør jeg kunne rekke fint.

Har også som nevt en kompis (t3saft4) som har en utrolig fin mørk blå 412 coupe som blir dødsrå. Lav med 8.5 og 10x17 på orginalt karosseri som vi holder på med litt parallelt her. Må jo ha noe å holde på med Glad
Så hvis du leser dette Eivind så MÅ du få igang en prosjekt tråd på bilen din Glad
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!