mai 21, 2024, 04:27:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta?  (Lest 1978 ganger)
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: desember 16, 2011, 14:39:52 pm »

Skal ha på dropspindler på min 60` type 1, men sliter med å få ut king pin bolten som holder sammen spindel og styreknuta.
Hva er trikset? Må den presses ut, eller kan den hamres ut?

Hele link pin settet er fjernet, så kun king pin som står igjen.

« Siste redigering: desember 18, 2011, 19:45:26 pm av Eastside » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 16, 2011, 14:50:54 pm »

Må presses. Men er vel noen traktormekanikere som slår også  Osteaktig
Loggført

Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: desember 16, 2011, 15:07:48 pm »

nå fikk jeg meg en god latter...traktormekaniker...passet påskrevet der med andre ord...


Takk!
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: desember 16, 2011, 19:30:46 pm »

Bare for sikkerhets skyld.  Øyerulling Det er vel en liten ombytting av begrepene her.
Kingpin:


Linkpin:


Men uansett er presse det beste på kingboltene, for noen sitter FAST Blunker
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #4 på: desember 18, 2011, 19:45:58 pm »

en liten grei presisjon, beklager. Rettet innlegg en i tilfelle noen skulle komme senere og trenger svar på det samme.
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #5 på: desember 18, 2011, 23:53:43 pm »

Er bilmekaniker,men har også skrudd mye på traktor så jeg slår dem ut ingen problem.Men er vel idiot jeg da...
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 19, 2011, 00:49:47 am »

Jepp. Stålet er for mykt i de noe kingbotene. Og danner krage umiddelbart ved traktor denging.
Loggført

ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #7 på: desember 19, 2011, 10:38:31 am »

Merkelig at jeg klarer det da??Men selvfølgelig har det noe med Hva du slår de ut med og om du har armer som fyrstikker og bruker barnehammer,da må du slå i et par timer mulig det er det du mener for da grapser du alt??Myke kingbolter?HæHæHæHæHæHæ?Og så nytter det ikke og bruke dor..Men det er selvfølgelig helt topp og bruke presse,men ikke alle har det hjemme.

« Siste redigering: desember 19, 2011, 10:42:06 am av ww2 » Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #8 på: desember 22, 2011, 11:10:47 am »

Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: desember 23, 2011, 16:48:13 pm »

Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!


husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #10 på: desember 23, 2011, 18:11:19 pm »

Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!


husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall!

Hehe dette gjelder bare på modeller fra 65-69 som ble laget mens deg regnet. Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #11 på: desember 23, 2011, 18:40:15 pm »

Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!


husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall!

brosjet foringene til king pin ja, og foringene til linkpin med "hullet"  ved smørenippelen. Blir spennende å se hvordan ny forstilling føles Glad
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: desember 23, 2011, 21:40:00 pm »

Bare sånn om andre ser denne tråden, når de står i pressa og sitter som f....   hjelper det utrolig mye med et slag og to med hammer i godset på spindelen, da løsner de.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!