mai 08, 2024, 22:30:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 100hk- 1303s  (Lest 1713 ganger)
Alex..
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« på: januar 01, 2012, 05:46:23 am »

hvordan er det mulig å få ut 100hk fra en 1303s (1600cc)
hva må byttes? er en 73 mod
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: januar 01, 2012, 09:09:43 am »

Kam, topper, gassere og eksos. Har lest artikkel om en som har fått ut 143hk av en 1600 men da skal du ha svært god peiling. 100 hk er mye på en 1600.
Min forrige 1915cc med større topper, høyere løft, annen kam, to doble Weber 44, csp comp eksos, fordelerløs tenning brukte jeg langt over 50.000.- på. Den ga 98,7 hk på hjula...
Den "enkleste" måten å trimme på, mener jeg er turbo. Har en 1915turbo jeg holder på å justere inn til 160hk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 01, 2012, 09:57:47 am »

Skulle vært artig å funnet oppskriften på hva Käfer cup gutta gjør.
Vet ikke om den finnes ennå, men det var en klasse der man kjøre med standard bunn bortsett fra kam og med en stk 34 pict3 gasser.
De tok ut 100 hk. Hva type kam og topper er interessant.
Tenk deg rundt 100 hk i en motor som ser ut som en standard 1600.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 01, 2012, 13:11:55 pm »

De har MASSE komp
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Alex..
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 01, 2012, 16:11:44 pm »

husker at fatter sa at det var fult mulig å få ut 100hk uten så mye arbeid( han har skrudd boble siden han var 16 og er nå 49)
og han sa jeg måtte skaffe delene selv, men skjønte ikke hvilke og han er ikke hjemme før 2uker Blunker Hadde vært gøy å fått bobla i gang om 1mnd

så noen som skriver en liste?
Doble dellorto gassere er det eneste jeg husker ^^,
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 01, 2012, 16:19:22 pm »

motvektsveiv
sykt lettet svinghjul
org topper med latterlig små kamre (27cc) + 1mm vendehøyde = 13-1 i komp
5,4" H-beam råder
1,5" eksos
45 DRLA

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6113
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 01, 2012, 16:33:19 pm »

1600 "Nasjonal" Rallymotorer hadde gjerne rundt 140 hester målt på svinghjulet. Morsom å kjøre... En slik nedtrimmet til hundre hester hadde vært fin til gatebruk!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 02, 2012, 00:42:03 am »

Min bror kjørte rallycross nasjonal inntill 1600 på denne tiden og vi fikk tatt ut 167 HK på svinghjulet.
Det er vel maks hva som var mulig i følge de andre i samme klasse.
Standard veiv, råder og sylinder.
Topper 42x37,5 og mener det var over 14:1 i komp. Litt usikker der.
Vendehøyde husker jeg det var mye styr med for å få så høy komp.
Husker ikke men tror vi var nede i 0,5 mm.
Selvfølgelig riktig portet og matchet innsug osv.
328 grader kam og Dellorto 45. Prøvde med 48 gassere med det ble dårligere resultat.
Dette var Kjell Aaen oppskrift.
De gikk 3 løp så var det full overhaling.
« Siste redigering: januar 02, 2012, 00:47:07 am av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!