Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: august 17, 2015, 19:00:13 pm
|
Holdt på å rydde litt i garasjen i dag, så etter å ha gått forbi bilen mange nok ganger måtte jeg inn å hente nøklene Hatt en tempsensor liggende som jeg ville få montert så gjorde det. En slik en: Plassert istedet for peilepinnen, har lunka litt på tomgang når jeg tok bildet: Så etter en god kjøretur, litt ny bensin på tanken og enda mer kjøring så har den stabilisert seg fint slik: Kjapt regnet ca 90 grader tipper jeg. Er det for varmt eller kaldt for hva den skal være? Er vel ganske vanlig med 90 driftstemp på andre biler, så det bør være OK?
|
|
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juli 08, 2015, 16:14:29 pm
|
Så jo utrolig pen ut under! Bilder etter senkinga?
Ja den er ikke så ille, litt subbemerker helt i front, ellers rustfri og lekker Har ikke bilde etter senk enda. Klarer ikke bli fornøyd. Justerer pumaen forran men ender alltid opp med at den er 1cm høyere på venstre side. Hva er grunnen til det? Har googlet forskjellige justeringsmetoder og prøvd mye rart, men alltid samme resultat. Glemte selvfølgelig å måle før jeg begynte så det kan jo ha vært slik hele tiden uten at jeg har lagt merke til det
|
|
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juli 08, 2015, 09:23:09 am
|
Da har det blitt bytta olje på girkassa og fikset lekkasje Mansjetten på ene drivakselen hadde hoppet av litt. Fikk senket bilen litt ekstra forran også. Har ikke fått prøvekjørt høyden helt enda så må nok finjustere litt..
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juli 06, 2015, 14:43:11 pm
|
Nei, der må du sveise inn en justering, de finnes både trinnløse, eller med hakk.
Har jo det, sjekk bildet en gang til Tenkte på hvor mange hakk som det utløser på en justerbar pumaforstilling. Er vel 8 hakk igjen der nå
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juli 06, 2015, 07:34:26 am
|
Vi får se Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring. Hvor mye motor? ;-) Det har nesten snudd litt igjen.. hehe Tanken er å få senket den uten luft i første omgang også se om jeg er fornøyd med fremkomligheten uten mulighet for å heise bilen ved fartsdumper og lignende. (Ja det er det jeg skal bruke lufta til, ikke legge den på bakken) Men vil kjøre lavt, så da får vi se.. Skal det bygges motor istedet så vil jeg ha noe skikkelig med en gang men da øker jo kostnadene med ny girkasse, bremser ++++
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juli 05, 2015, 19:54:50 pm
|
Har litt lekkasje av girolje om dagen og tenkte jeg skulle i gang med å få fikset problemet. Fant ikke noen tydelig lekkasje, men mansjetten her ser ikke ut til å henge skikkelig på: Stemmer det? I forbindelse med denne lekkasjen er jeg litt usikker på hvor mye olje som faktisk er igjen på kassa også så tenkte å ta et oljebytte. Er det GL-4 som må benyttes, og isåfall hvilken olje anbefales? Koden er som vist (35 / 13 301 103 / D): Når jeg først har bilen oppe på bukker tenkte jeg litt på å senke bittelitt forran. Pumaen står på hakkene som vist her: Hvor mye lavere blir den av å senke ett hakk, to hakk, tre hakk osv? Ca 5cm ned hadde vært fint
|
|
|
73
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bredda stålfelger 5-205 selges
|
på: juni 29, 2015, 06:07:09 am
|
Dette ble dumt. Setter frist til 20:00 mandag 29. juni. 5 minutters tillegg etter siste bud.
Dette ble enda dummere. Trekker alle mine bud da du ikke forholder deg til tidspunktet du har satt så får det være opp til MortenA om han vil by over seg selv eller ikke.
|
|
|
77
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval -55 original
|
på: juni 20, 2015, 12:10:40 pm
|
Jeg synes ikke det var så klart på bildene.
Hvis det er mer enn det bildene viser, så er det jo fint om du skriver hvor også slik at andre interesserte er klar over det før de tar samme turen..
|
|
|
78
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval -55 original
|
på: juni 20, 2015, 10:30:45 am
|
Etter en passe lang kjøretur i dag ble jeg litt skuffa når jeg fikk fremvist denne bilen. En bra original bil, men ikke rustfri som eier hevder.. Noe rustflekker her og der og et par eldre rustreparasjoner som ikke var spesielt pent utført og bare grunnet over...
Beklager å si det, men det du kommenterer her kommer jo faktisk frem på bildene hvis man kikker nøye. Er kanskje ikke så feil priset alikevel hvis man ønsker en orginalbil å shine opp
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juni 16, 2015, 17:17:29 pm
|
Du kan få litt problemer med senkespindler hvis de bygger litt for mye utover (noe de pleier å gjøre), hvis du har originale ovalskjermer. De vil subbe i skjermkantene i sving ved fjæring/bremsing.
Dette fordi hjulbuene på ovalskjermene/opp til 59 går et par cm lengre ned enn på nyere skjermer.
Fordel ovalskjermer - ser ikke så høy ut foran originalt. Bakdel - dårlig plass under skjermene for senking.
Faktisk ikke sikker på om det er ovalskjermer på denne? Jeg synes de ser høyere ut enn '55 modellen jeg hadde tidligere, men det kan være fordi den var lavere. Er det noen som ser et klart tegn på enten det ene eller andre?
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juni 16, 2015, 17:16:07 pm
|
Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall... Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉 Her med puma på topp og senkespindler... [attachment=1]
Hvis det er puma på topp så tror jeg det blir veldig bra med de spindlene. Hvordan bredde har du på forstillinga di?
|
|
|
82
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trist å se....
|
på: juni 12, 2015, 11:26:50 am
|
Dagens bensin er ofte innblandet etanol, dette krever enda mer av slangene dine!
Noe som er værre enn annet her? Mener å ha lest tidligere at 95 oktan er tilsatt vesentlig mer etanol enn 98 oktan?
|
|
|
83
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juni 09, 2015, 17:54:05 pm
|
Jeg er ikke en av disse original "frikene" du finner rundt omkring, tvert imot.. Men jeg syns ikke du skal hive på korta forstilling og luftfjæring, denne bilen er så pen at den fortjener å være det. Litt(!) senk og litt breiere felger så er den helt perfekt Vi får se Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring. Men må si meg enig med deg at det hadde gjort seg å fått senka den litt til. Vurderer CB Dropspindler, er det noen som har erfaring med disse? Og eventuelt hvor det lønner seg å kjøpe de?
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: juni 09, 2015, 14:12:20 pm
|
Her går det rolig for seg Bilen har fått ny olje, og motoren ser ut til å være helt tett! Litt markering fra venstre aksel, men det får jeg finne ut av senere... Var på Right-On i Skien i helga og det var jo en flott dag og kjøre Boble på Morro og se noen av de andre VW på treffet der også
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: mai 02, 2015, 13:38:48 pm
|
Tror Unneberg og Hotshop har. Er det akutt har jeg et nytt sett med viskerarmer hos meg
Og jeg som bestilte litt deler fra Unneberg her om dagen.. Jaja, ingen hast så tar det bare med på neste bestilling
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: mai 02, 2015, 09:01:08 am
|
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i viskerblader til denne? Det er av den korte typen, og har ikke klart å finne det hos noen forhandlere.....
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: april 05, 2015, 14:13:54 pm
|
Lenge siden forrige oppdatering her, men det har heller ikke skjedd noe særlig siden siste oppdatering. I går ble det fylt litt luft i dekka, og bilen starta på første forsøk! Det er plutselig blitt vår, tørt på veien og sol nok til å kjøre litt
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: desember 01, 2014, 20:25:28 pm
|
Det er vel smalere forstilling (kortere torsjonsstål) som gjør forstillingen stivere, ikke om man senker med f.eks Puma i orginal bredde. Bak er bilen like myk og fin uansett hvor mange splines du vrir for å få bilen ned mot bakken. Men til slutt butter det jo..da blir det stivt ! Denne bilen ser jo brutal fin ut Simen, så kapping for å få på luft med sånn forstilling jeg monterte på min (the.dub.lab) ville ikke jeg gjort, men er ikke min bil Litt usikker når det gjelder tilpassninga for å få plass til luftbelgen til forstillinga ja. Det som er saken er at det er byttet frontplate i bunn der tidligere, og jobben er ikke pent gjort. Skal det være strøkent må det uansett gjøres en sveisejobb der, og da kan det samtidig bygges plass til luftforstillinga Er i tankeboksen.. Sentermontert belg fungerte jo mye bedre enn Airkewld frontsettet sa du
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: november 27, 2014, 08:31:10 am
|
Hvis du kan gjøre jobben selv så har jeg dempertårn som muliggjør ombygging av standard bredde forstilling til 4" innkortet. Jeg har dessverre ikke mulighet/ tid til å bygge selv for tiden
Blir nok å kjøpe en ferdig. Har ikke kunnskaper eller verktøy til å lage forstilling selv...
|
|
|
|