mai 22, 2024, 19:03:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vw 411 + porsche motor ?  (Lest 2720 ganger)
Daniel.B
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:


Vis profil

« på: juni 15, 2008, 21:53:37 pm »

Hey har fundert litt på denne comboen og hørt at det skal være ganske bolt`on men som vi alle vet er jo 911 motor bolt`on i bobla også Glad

Hva må til ?    bør eg skifte kasse ?  er giringen i en 411 grei til en porche 6`er ?
Kom med info de som vil..  I know nothing Glad
Loggført
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 15, 2008, 22:24:00 pm »

som vi alle vet er jo 911 motor bolt`on i bobla også Glad

Ironi?  Gliser
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Daniel.B
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 15, 2008, 23:12:42 pm »

ja Blunker
Loggført
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 17, 2008, 10:22:28 am »

Hehe Blunker
Men har du sett denne prosjekttråden?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4961.0.html

Det er jo en 412, men er ikke bakstilling lik på både coupeen og stasjonsvogna?
Her er det montert en 3.0 Porsche motor.
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 17, 2008, 10:59:58 am »

Bolt on Gliser. Artig Ja. Det eneste som er bolt on er motor og gir. Dvs Porsche motor uten clutch og starter på en vw kasse. 411/412 kasse tror jeg ikke man skal ofre en tanke på om den skulle tåle en sekser. 411 og 412 er like biler. Kun forskjell på framskjermer, bakskjermer, panser og lykter rundt hele. Litt småtteri inni og fjærbenslager er forskjellig. 411/412 coupe kan ha stabstag bak i tillegg.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #5 på: juni 23, 2008, 09:20:30 am »

Hvorfor ikke ta T4 motoren og gjøre noe med den? Får jo bygd helt opp til 3 liter hvis det skulle være ønskelig. Ta en 2 liter motor, skaff deg en 105mm sats så du får 2500ccm, dobble 45/48, litt kam, 1800 topper eller større, litt balansering, og en bra eksos på toppen så har du vel fort 150-160 gamp. Så slipper du dette med ombygginger osv osv.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #6 på: juni 23, 2008, 13:55:13 pm »

Kjenner ei som hadde en 411 med porsche 911 motor, hu sa det gikk fælt!
Men det tror jeg var tidlig 80'tallet  Øyerulling Glad

Hvordan er det å få tak i 911 motorer nå?
Dyrt? eller hvor dyrt heter det kanskje  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 23, 2008, 18:23:57 pm »

Akkurat når det gjelder 411 / 412 så går det å forsvare å sette inn sekser kontra en trimmet firer, men en må belage seg på at det er en del jobb, men ikke værre en overkommlig...  Glad  En brukbar sekser må en betale rundt 35 lapper og oppover. Joda jeg vet du sikkert kan få en utslitt 2,2 liter til 10-15 tusen, men å overhale disse motorene er IKKE GRATIS!!! Et sylinder/stempel-sats koster rundt 30 lapper uansett størrelse og en type1 eller type 4 motor er planke-kjøring å sette sammen i forhold til en sekser..  Øyerulling  Så her gjelder det å kjøpe en motor som er garantert i god stand. Styr unna 2,2 liter 2,4 liter og 2,7 liter...  2,0 er bra og neste som er bra er 3,0 liter. Eneste problem med 3,0 er hydrauliske strammere, men det er ofte ettermontert. 3,2 literen er så godt som skuddsikker og har en holdbarhet/driftsikkerhet som overgår MANGE vanlige bilmotorer. 3,6 er oxo veldig bra, men har av og til problem med blowby i toppene..(de tidlige modellene har oxo problem med synkroniseringsreim for fordelere)
Men det er mye som må gjøres i en 411 for at denne skal surre baki der som feks : oljetank,(helst porsche-kasse),bakre motorfeste-bru,elektronikk,bensinpumper,instrumenter,tank,oljekjøler,returslanger for innsprut + div etter hvilken motor osv.. På stasjonsvogna så må gulvet bygges opp i tillegg, dette slipper en på Coupe´en..


Selvsagt er det greit og trimme type 4 motoren da den allerede sitter i bilen, men det er ikke gratis det heller hvis du skal ha samme effekt og ikke minst moment som i en sekser. En 3,0 liter eller 3,2 liter har en driftsikkerhet som overgår en trimmet T4 motor med glans.. Ganske brukbare er dem angående forbruk oxo.. spesiellt 3,2 literen som en faktisk kan kjøre på rundt 0,8/mila (i en 911 i hvertfall)
« Siste redigering: juni 23, 2008, 19:15:02 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #8 på: juni 24, 2008, 08:55:45 am »

Det er antagelig både enklere og billigere å skaffe en litt rufsete 911 og trøkke på et 411 karosseri.
Loggført
Daniel.B
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: juni 24, 2008, 22:10:02 pm »

den t4 motoren alle snakker om har eg allerede borret til 2,4 liter men hører sammen med en boble jeg har Glad  Grunnen til porche maskinen har ingenting med max ytelse til minst penger eller mest økonomisk på noen som helst måte Glad    Det handler mest om en ting :   LYD Osteaktig
Loggført
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #10 på: juni 24, 2008, 22:26:06 pm »

Hva slags borr brukte du da ? jeg syns det er mye tøffere å bruke en 911 motor i en sånn 411 eller 412 . jeg har hatt en sånn sjøl å på den brukte jeg ikke mer enn noen timer å putte i motor og gir . satte ganske enkelt biln på en løftebukk å heiset den til egnet høyde å satte motor og gir på en palle å presset den oppi med en truck ! Enkelt som bare det ! Blunker

Pitt

Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Daniel.B
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: juni 25, 2008, 22:28:47 pm »

treborr med håndsveiv husker ikkje Blunker      Kan sikkert finne ut av hvem som har maskinert topp og blokk gjorde ikke det selv nei Rekker tunge      Kjøpte meg en til boble i dag så blir vell lagt litt på is dette men kommer eg over en grei 412 er det vell ikke helt umulig at eg slår til Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!