mai 02, 2024, 13:04:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vacuum by-pas  (Lest 1357 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: juni 27, 2008, 17:25:43 pm »

hei..
Monterte i dag et sett med enkle 40 mm gassere på 1600 motoren. Men det skulle være en forbindelse mellom innsuga.
Det er en nippel på hvert innsug, som forbindes med en slange. Dette har jeg gjort og bilen går som ei kule.. MEN... Mitt store spørsmål er: Hva er denne slangen god for?
Er det Meningen at en skal få utligning av vacuum mellom de to sidene?
Er det noe krise om en fjerner den, og plugger hullene istedet? Er jo ikke videre pent Tvilende
Petter'n.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 27, 2008, 18:23:19 pm »

Jeg mener man bruker ett av uttakene til vakum på fordeler om man har det. Ellers plugger man dem.
Hvorfor skulle man ønske å "utligne" vakum mellom innsugene?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6109
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 27, 2008, 20:00:54 pm »

Type 3 1500 og 1600 med 2 forgassere har jo "utligningsrør" mellom innsugene som standard.

Mener dette bla er for å penere "gange" på lave turtall
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 27, 2008, 20:14:53 pm »

jeg prøver å plugge de, og ser hva som skjer.. Sikkert ingen forskjell. Kansje litt på lavt turtall som blir nevnt, men har aldri hatt det på noen andre opsett..
Takk for svar..
Petter'n.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: juni 27, 2008, 20:18:02 pm »

Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   Glad
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: juni 27, 2008, 20:46:52 pm »

Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   Glad
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  Blunker



Jeg kjører også med denne løsningen (to enkle gassere).  "plugget" begge utjevningene på innsugene og det går like bra  Blunker
Vakum tar jeg kun fra en gasser og jeg kjører "vanlig" 6V fordeler og merker ingen problemer med det.
Motoren er en 1680.  Men mener du Anders at jeg bør bruke T-stykke på vakum?  Hva er fordelen? Glad for tips  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 28, 2008, 01:20:18 am »

Høyere vakum = mere fortenning? Glad

Har ikke disse Kadron-gasserne både uttak for vakum til fordeler og stusser til slange for utjevning mellom innsug?
Utligningen har nok en hensikt som Squareback sier, men jeg tror ikke du får de helt store problemene ved å ta den bort.. Prøv da vel   Glad
Hvis man bruker vakumfordeler bør nok uttakene på begge gasserene brukes med et T-stykke for å oppnå samme vakum som fra en midtstilt gasser, hvis ikke har du jo bare vakumet fra "halve motoren"..
Nå er vel ikke dette noe problem for deg siden du bruker 009..

Ihvertfall godt å høre at du fikk motoren til å fungere skikkelig til slutt! Det sees frem til utallige Dalenpølser og Zitaburgere utover sommeren  Blunker



Jeg kjører også med denne løsningen (to enkle gassere).  "plugget" begge utjevningene på innsugene og det går like bra  Blunker
Vakum tar jeg kun fra en gasser og jeg kjører "vanlig" 6V fordeler og merker ingen problemer med det.
Motoren er en 1680.  Men mener du Anders at jeg bør bruke T-stykke på vakum?  Hva er fordelen? Glad for tips  Blunker
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!