5975
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 12, 2009, 18:29:02 pm
|
jobbet der fra '93 til nå... dvs nå er jeg i Memscap, og hadde et par år i Hydro. Jobbet i utvikling til å begynne med
|
|
|
5980
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: formula vee med girkassen bak motoren..
|
på: januar 09, 2009, 23:49:14 pm
|
men uansett så er det noe med at gira blir feil i forhold til den vanlig H`n du bruker på bobla....
Neida, men litt klurig ingeniørkunst (bygd av svensker den rpb'n vi hadde i alle fall) med et par universalledd etc, så var H-en helt riktig. Du får sånne kit til sandrails også
|
|
|
5981
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fylle opp holromma i bilen?
|
på: januar 09, 2009, 10:04:36 am
|
Sikkert dårleg kvalitet på stålet. Neida, eg veit det har vore eksperimentert med ulike typar skum, hovudsakleg for støydemping. BMW brukte skumgummi.........det var lurt Det er klart det kjem an på kva skum det er, men i teorien skulle det jo fungere? Ser ikkje ut som mange er einige med meg, og alle idear er ikkje fruktbare. Eg får rett og slett teste det ut. Ser de ei boble med fugeskum ut av alle opningar, og med usedvanleg behageleg støynivå, då veit de kven det er! Takk for innspel! Jaja det var da en underlig konklusjon på ganske entydige råd fra flere... Men det er din bil, og jeg ønsker bare å gi deg råd slik at ikke en av våre kjære VWer går en unødvendig tidlig død i møte.. Er det effektiv støydemping du er ute etter, så les deg litt opp på akkurat det emnet, byggskum er IKKE akkurat egnet for støydemping. Lykke til...
|
|
|
5982
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakkera bunnplata!
|
på: januar 09, 2009, 00:26:31 am
|
-Tynner 36-161 kr 50/liter
Spørsmålet er då om eg berre skal bruka whitesprit til å vaska sprøyta?? eller om eg skal gå får "penselvasken" som klinger litt meir i navnet (mistenker att det er whitesprit med eit ant navn?)
Eg vasker ivertfall ikkje sprøyta med den "dyre" tynneren!
bruk tynner du.... litt undelig å kjipe inn på en 50-lapp når du kommer til å svi av adskillige tusenlapper på denne restaureringa... Du blir bare VELDIG irritert neste gang du skal bruke sprøyta og den er full av størkna lakk...
|
|
|
5984
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fylle opp holromma i bilen?
|
på: januar 08, 2009, 20:37:18 pm
|
unnskyld meg men jeg tror du er på villspor... Som det ble nevnt over, så er mye av kilden til fukt på slike steder kondens, som oppstår ved at fuktigheten i lufta avsetter dråper på overflater pga temperaturforkjeller. Så selv om du skulle lykkes med å lage ting helt vanntett (noe du ikke klarer over tid...) klarer du ikke å lage ting lufttett (med mindre du bygger bilen din i et vakuumkammer, og sørger for at alle sveiser og plateskjøter er hermetisk tette). Dermed vil du alltid få kondensproblemer. Du er da mye tryggere ved å sørge for at minst mulig vann kommer inn, men at det alltid er lufting/drenering, slik at vannet også kommer seg ut. Ved å bruke byggskum eller annet lurt, vil du uansett "trappe" vanndråper, og du vil øke sjansen for rust.
|
|
|
5989
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Reglar for bruk av prøveskilt/krav til køyretøyet
|
på: januar 08, 2009, 11:52:58 am
|
det siste der, tror jeg ikke stemmer, Even. Jeg tror det er akkurat samme krav til en bil på prøveskilter som en vanlig registrert.
Da har de forandra regelverket de siste åra. Lenge siden jeg har leid prøveskilt. Men med tanke på at hvis den minst skal være i forskriftsmessig stand, kan du da egentlig ikke leie prøveskilt på ghian din, når du er ferdig med den, før etter at du har vist den, rett og slett for at du ikke vet om den er i riktig stand før etter kontrollen, såfremt du ikke har bremseruller, lysjustering og etc andre kontroll apperater hjemme da Stemmer det... jeg kan ikke leie prøveskilter for å teste ut "etelerannet", men jeg kan leie for å kjøre til verksted for visning, for da forutsetter jo jeg at den er i forskriftsmessig stand, ellers hadde jeg ikk kjørt den til visning...
|
|
|
5992
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 07, 2009, 11:24:50 am
|
ja jeg er klar, men nå er det visst en liten en hjemme som har 3-års bursdag til helga, så da er de nok ikke mye skruing før søndag kveld tidligst
|
|
|
5993
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 07, 2009, 08:27:25 am
|
så ganske lik ut ja
min er lakkert i en Karmann farge L07Q, tror den ble mye brukt på camperene de laget på 70-tallet.
|
|
|
5995
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hotrod Boble planer!?
|
på: januar 06, 2009, 19:08:18 pm
|
Ikke skyt meg viss jeg tar feil, men denna skal ifølge ryktet være på vei til å bli godkjent med framflyttet forstilling: tipper stor kommunikasjon med en (person som kan "følge" prosjektet ditt) på BT er en smart vei å gå på meg ser det ut som den bilen har flyttet hele karosseriet bakover, kortet den inn bak dørene, og beholdt original bunnplate, og da er det nok enklere, men god kommunikasjon med BT er nok avgjørende ja.
|
|
|
5996
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 06, 2009, 08:57:15 am
|
her i tønsberg gjør fargehandleren det. de har komplett ppg produktlinje, men jeg tror noen billakkerere også gjør det.
|
|
|
5998
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 05, 2009, 23:54:28 pm
|
Det går mye tid på sånn puslejobbing, men dæven så deilig å bare rusle rundt og finne fine blanke skruer, vaske, pusse, polere, montere, plystre litt, sitte på en krakk og kikke osv osv
|
|
|
|