mai 11, 2024, 19:55:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: erstatning for fjærplatene  (Lest 1904 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: desember 12, 2010, 10:47:56 am »

øhøy, mener jeg har sett en tråd om diisse før her inne, men finner`n ikke.
har sett at noen kutter ut torsjons-stavene og bruker kraftige dempere isteden, husker ikke helt hva disse typene "fjærplater" het. noen som husker/forstår hva jeg mener og setter meg på sporet/link etc
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 12, 2010, 11:35:38 am »

hvis du tenker på å fjærne torsionsfjørene og erstatte med coilovers?
da  bruker vel mange sånn uniball opplegg

ellers kan men vel stregnt tatt benytte originale fjørplater også?=

http://www.red9design.com/type1.htm
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 12, 2010, 12:11:07 pm »

Det finnes vel flere som lager sånt, her er en til i UK
http://www.laperformance.co.uk/blog/?page_id=130
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: desember 12, 2010, 12:41:34 pm »

Her og: http://www.gwd-weiser.de/aktuell/angebote/teile/performancedrehstabdeckel.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 12, 2010, 13:19:16 pm »

Det enkleste er som "knasten" sier å bruke org platene, du tar da bare bort torsjons stavene og setter på coilovers.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: desember 12, 2010, 14:22:06 pm »

Då vil det vel verta enorme påkjenningar på dei stakkars gommi foringane der!?! Den eg linka til har jo eit stort lager i alu klossen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #6 på: desember 12, 2010, 21:01:42 pm »

SER MAN DET JA Gliser Gliser
NYDLIG
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: desember 13, 2010, 00:47:53 am »

Jeg skal ha et sett til IRS, hvis noen kanskje vil gjøre en felles bestilling?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #8 på: desember 13, 2010, 14:53:00 pm »

MEN, ER DISSE EGNET FOR DRAGRACING??? ELLER ER LADDERBARS TINGEN???, alle muligheter er åpne nå ei stund i allefall i.o.m at bur etc er onder ombygging..........
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: desember 13, 2010, 14:59:37 pm »

Skal du kjøre fort så er ladderbars tingen.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #10 på: desember 13, 2010, 19:41:19 pm »

hei
se i prosjekt tråden til Putte Exrtem makeover  der har vi montert dette

mvh Andersen Racing
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: desember 13, 2010, 19:48:55 pm »

Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)

Hvorfor ladderbars i stedet for å holde rammegaflene bundet inn via et bur?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: desember 13, 2010, 23:53:38 pm »

Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)

Har du ein link til nokon sånne lager? finner ikkje frå jaycee ivertfall, men eg har vel leitt på feil plass?.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: desember 14, 2010, 00:03:21 am »

Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)

Hvorfor ladderbars i stedet for å holde rammegaflene bundet inn via et bur?

Med ladderbars kan man justere kreftenes angrepspunkt mot chassis (justerbart opp og ned).
Det er også vanlig å flytte innfestingen fremover til bilens tyngdepunkt. Ved jekkfestene ca  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 14, 2010, 07:45:54 am »

Iallefall på Porsche,hvis man bruker de orginale,så bytter man ofte gummiforingene  ut med uretan ringer isteden.Men de sier det ikke er nødvendig siden sideveis belastningen går mest inn i bærearmen.
Loggført

Alt MÅ ned!!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 14, 2010, 19:09:32 pm »

Rune
Fint å høre hva du går for?

Jay Cee har Messing i stedet for gummi
Det trur jeg er bæst for deg Blunker

Jeg tenker på å gå for GWD.

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: desember 14, 2010, 22:31:03 pm »

Pga tvilsom geometri i original IRS bakstillingen så ville jeg ha brukt gummi der JayCee bruker messing.
Indre foringen på IRS armen ligger ikke i linje med opplagringen av torsjonstaven.
Loggført

Speed is no substitute for direction
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #17 på: desember 18, 2010, 19:52:22 pm »

Rune
Fint å høre hva du går for?

Jay Cee har Messing i stedet for gummi
Det trur jeg er bæst for deg Blunker

Jeg tenker på å gå for GWD.

Magne
kommer nok til å gå for innkortet torsjonsopplegg, Jay Cee sine fjærplate deksler har jeg kjørt med ei stund. Har også bygget om demperplassering, kommer til der å bruke dempere med justering på inn og utveis.
Plages litt med å få skaffet korte akslinger og riktige staver og fjærplater, virker som produksjoner rundt om har stoppet helt opp, men lever i håpet

GWB???
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!