mai 18, 2024, 02:01:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915 m. orig. varmebokser  (Lest 1394 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: januar 28, 2009, 10:42:58 am »

Har planer om å bygge 1915 med originale topper og lurer veldig på dette med eksosen... Er det mange som holder på de gamle varmepottene og setter på et grenrør med f.eks. 1 1/2 tverrsnitt? Eller går alle over til større varmebokser eller j-pipes?
Ville det skade å kjøre med orig. varmebokser. Husk, her er deet originale topper med 32mm eksos som skal benyttes.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #1 på: januar 28, 2009, 13:49:14 pm »

Jeg hadde 32 eksos på min 1915 tidligere. Kjørte den på vinteren med varmebokser. Merket ingen stor forskjell på forskjellige eksosanlegg.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 28, 2009, 15:16:39 pm »

Hva slags eksosanlegg kjørte du med ellers ved siden av de originale varmeboksene? Jeg har planer om å putte på en grei header med "large flange" og dim på 1 1/2 og mest sannsynlig en stinger i enden. Har du prøvd både med J-pipes m større dim. og originale varmebokser og kjent på forskjellen?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #3 på: januar 28, 2009, 19:50:27 pm »

Jeg brukte et helt vanlig grenrør med liten flens og en 2,5 tommers fatboy. Jeg prøvde også motoren med 1 5/8 grenrør inkl j tubes og stinger. Var ingen merkbar forskjell på min.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 29, 2009, 07:59:58 am »

Da er nok valget klart for min del ja... Kjøper kun et 1 1/2 grenrør og en stinger, that's it. Ingenting er vel bedre enn det svakeste leddet, og det er vel eksosventilen på 32mm og varmeboksene på 29mm (om ikke jeg tar helt feil). Blir vel ikke så mye å tjene på et stort anlegg da. Bremset du motoren din noen gang? Litt spennende å se hva folk får ut av 1915-oppsett med originale topper og ventiler.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #5 på: januar 29, 2009, 09:15:11 am »

110 hk i Kjell Aaen sin bremsebenk med det store eksosanlegget. Det var 2 x 45mm Dellorto og 286 graders kam.

Motoren gikk hvertfall 50 000 km og er den beste og mest behagelige motoren jeg har hatt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!