mai 03, 2024, 14:22:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300DP topper konvertert til 1600  (Lest 2089 ganger)
Mr. G
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Sogn & Fjordane


Vis profil

« på: oktober 20, 2012, 18:38:24 pm »

Har et sett ok originale 1300DP topper fra AB-motor. Er det verdt å bore opp desse til 1600, eller er det meir fornuftig å kjøpe nye? Får ein meir ut av nye som f.eks Unneberg har?

Forstår det slik at ventilane på 1300DP har samme størrelse som 1600DP. Stemmer dette?
Loggført
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 20, 2012, 19:33:00 pm »

1600DP toppene jeg har på hylla har 32x35,5mm ventiler, vet ikke hva som er i 1300DP toppene.
Prisen for å ta opp til 1600 er vel ca 1500.- vil jeg tro.
Hva slags motor skal du bygge opp da??  Kanskje trenger du ikke nye, dyre topper.
« Siste redigering: oktober 20, 2012, 19:37:07 pm av Toolmann » Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 20, 2012, 22:33:46 pm »

vi kan maskinere 1300dp topper for å passe på 1600 syl sats kan også øke komp. samtidig

1000,- ink mva for to topper

nye ''orginal'' topper fra aoto linea  har bedre eksoskanaler, men er lavkomprimert i std. utførelse
« Siste redigering: oktober 21, 2012, 22:23:39 pm av Unneberg Bil » Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Mr. G
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Sogn & Fjordane


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 21, 2012, 08:07:39 am »


nye ''orginal'' topper fra aoto linea  har bedre eksoskanaler, men er lavkomprimert i std. utførelse

Har de "bedre" eksoskanalene noen merkbar ytelsesforbedring?

Dette gjelder en "ekstra lett" trimmet 1600/1641
« Siste redigering: oktober 21, 2012, 08:58:37 am av Mr. G » Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 21, 2012, 10:53:22 am »

Har de "bedre" eksoskanalene noen merkbar ytelsesforbedring?

Dette gjelder en "ekstra lett" trimmet 1600/1641

en std 13-1600 dp topp har rimelig trange eksos porter, dette kan fikses ved å porte kanalene

de nye toppene har romsligere kanaler og ''må''derfor ikke portes på en 1641ccm, dette kommer selfølgelig an på hvor mye du vil / ønsker å trimme

du sier ''mild 1600/1641''  hvilke gassere ? kam ?

har du lest boken :
http://www.unneberg-bil.no/ws/p/i/id/118378/source/vw%20norge
dette er en gammel bok full av bacick trimm tips
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 21, 2012, 18:03:03 pm »

penger å spare på oppfresing av topper "vis" enn er i Danmark en tur

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40601.0.html
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 21, 2012, 19:02:26 pm »

penger å spare på oppfresing av topper "vis" enn er i Danmark en tur

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40601.0.html

250,-  Blunker og så må man huske å se etter kursen i tilleg.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 21, 2012, 20:54:55 pm »

250? Jacob tar 600 for jobben og unneberg tar 1500! 1500-600 er 900 kr spart kursen er lik, det vil si dk er mindre verdt! 100 norske er 101,24 dk! Og frakt ned kan ordnes billig!
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 22, 2012, 09:24:13 am »

250? Jacob tar 600 for jobben og unneberg tar 1500! 1500-600 er 900 kr spart kursen er lik, det vil si dk er mindre verdt! 100 norske er 101,24 dk! Og frakt ned kan ordnes billig!

2 stk toppe fræst for mere compression og/el boring: 600,-
Udmåling af forbrændingskammer volumen (1 kammer): 100,- (400,-)
Toppe fræst for cylinderfinne frigang: 250,-

600,- + 400,- + 250,- På min kalkulator bliver det ikke 600,-  Blunker I tilleg er prisen for 2 topper 1000,- og ikke 1500,- som der vist blev skrevet feil tidligere desverre.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470160856349348&set=a.265033346862101.66145.258475930851176&type=1&theater
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
rockfordkongen
Supermedlem
*****
Innlegg: 518
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 22, 2012, 11:39:01 am »

Han tar bare en utmåling, det vil si 100 kr fordi det ikke trenges mer Pga digital fres!
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 27, 2012, 10:34:52 am »

250? Jacob tar 600 for jobben og unneberg tar 1500! 1500-600 er 900 kr spart kursen er lik, det vil si dk er mindre verdt! 100 norske er 101,24 dk! Og frakt ned kan ordnes billig!

2 stk toppe fræst for mere compression og/el boring: 600,-
Udmåling af forbrændingskammer volumen (1 kammer): 100,- (400,-)
Toppe fræst for cylinderfinne frigang: 250,-

600,- + 400,- + 250,- På min kalkulator bliver det ikke 600,-  Blunker I tilleg er prisen for 2 topper 1000,- og ikke 1500,- som der vist blev skrevet feil tidligere desverre.
Så regnestykket blir da 600+100+250(pluss evt frakt) ved å bruke Spring og 1000 inkl mva hos Unneberg..
Ja vist en skal se på en potensiell innsparing av 50 kr (hvis man får til gratis frakt til Danmark) og regnestykket over her stemmer, da blir jeg litt lei meg.
Loggført

Seaside VW Klubb
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!