Kjøretøyforskrifter

<< < (2/3) > >>

Veteran VW Klubben:
Veteran VW klubben har på veiene av hele vwNorge nå klaget til Veidirektoratet at ikke forskriftene som er gjeldene for våre veteranbiler er tilgjengelig på lovdata.no
Rådgiver Shamalia Noreen i avdeling for Kontor for kjøretøyteknikk ved Vegdirektoratet kan fortelle at de skal sende en offentlig henvendelse til lovdata, og be om at de gjeldene kjøretøyforskriftene for våre veteranbiler skal legges ut. Vi skal få info om fremgang i saken.

Videre har fått inn 2 nye spørsmål på vår svartjeneste:
Tillatt effektøkning under 10 % uten visning?Må senkesett godkjennes?

vwmorty:
Sitat fra: ghia69 på desember 16, 2015, 15:12:30 pm

Sitat fra: NOStalgia på desember 16, 2015, 09:54:19 am

Høringsforslag:
Sitat


Forslag om å etablere en rullende 30-årsregel som grense for etablering av mer lemplige regler for PKK på veteranbiler evt fritak for pkk.
Følger opp når jeg får mer info fra Samferdsel og vegvesenet.

Forslag til endring om forskrift av 13.05.2009 nr 591 om periodisk kjøretøykontroll
http://www.vegvesen.no/fag/Publikasjoner/Offentlige-hoeringer/Hoering?key=985554



Gjør oppmerksom på at dette gjelder de veterankjøretøy som er over 30 år, OG som er i vognkortet merket som "bevaringsverdige kjøretøy."

Dvs at om forskriftsendringen trer i kraft, gjelder den IKKE oss folk flest.

ghia69


Hei

Har jeg forstått det rett når biler registrert før 1960 fortsatt er fritatt for Kontroll selv om de ikke er registrert som bevaringsverdig kjøretøy.

mvh

Morten I

Erlend / bug66:
Sitat fra: vwmorty på januar 23, 2017, 09:51:18 am

Sitat fra: ghia69 på desember 16, 2015, 15:12:30 pm

Sitat fra: NOStalgia på desember 16, 2015, 09:54:19 am

Høringsforslag:
Sitat


Forslag om å etablere en rullende 30-årsregel som grense for etablering av mer lemplige regler for PKK på veteranbiler evt fritak for pkk.
Følger opp når jeg får mer info fra Samferdsel og vegvesenet.

Forslag til endring om forskrift av 13.05.2009 nr 591 om periodisk kjøretøykontroll
http://www.vegvesen.no/fag/Publikasjoner/Offentlige-hoeringer/Hoering?key=985554



Gjør oppmerksom på at dette gjelder de veterankjøretøy som er over 30 år, OG som er i vognkortet merket som "bevaringsverdige kjøretøy."

Dvs at om forskriftsendringen trer i kraft, gjelder den IKKE oss folk flest.

ghia69


Hei

Har jeg forstått det rett når biler registrert før 1960 fortsatt er fritatt for Kontroll selv om de ikke er registrert som bevaringsverdig kjøretøy.

mvh

Morten I




Ja.

Ole Kristian 74 1303S:
Hei

Ser det har vært kommunisert her i forhold til å få endret forskriftene dersom jeg forstår dette riktig.

Så vidt jeg vet så må både senk og breiere dekk godkjennes. Stemmer dette?

Mvh Ole Kr

Jens-Ole aka 'Dansken':
Stemmer det ja :)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side