mai 03, 2024, 04:39:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slutt på påskilting av avregistrerte veteraner....  (Lest 1802 ganger)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« på: juni 07, 2010, 09:08:54 am »

Klippet fra østlendingen:
Sitat
«End of life»
– Veldig artig at så mange er med. Veteranklubbene bare øker; for flere og flere kommer til, sier Stein Hovland, som fronter arrangementet medover 600 besøkende.
 

Men det henger en sort sky over slike arrangement- og klubber for øvrig, fortsetter han:

– EU har laget et End Of Life rundskriv der de foreslår at biler som engang er avskiltet aldri skal få dem på igjen. Så her må klubbene våkne og engasjere seg, slik at vi fortsatt har muligheten til å kjøre våre flotte biler – sjøl om de riktignok går på blybensin.


Noen som har noe mer info om denne påstanden?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 07, 2010, 09:29:09 am »

Jeg vil tro det er noen ivrige journalister som har oversatt noe ved hjelp av google...
End of life opplegget er det samme som vi har hatt lenge her i Norge. Har du kjørt bilen på huggern så får du ikke skilter på'n igjen... slik har vi jo hatt det lenge.
Andre steder feks. sverige sitter skiltene på til evigtid....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: juni 07, 2010, 10:09:25 am »

Andre steder feks. sverige sitter skiltene på til evigtid....

Det er vel ikke helt riktig, da svenskene gjør utstrakt gjenbruk av gamle regnr.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 07, 2010, 10:58:24 am »

Allt som har med EU-Rykter å gjøre Blir besvart på
http://ec.europa.eu/unitedkingdom/press/euromyths/myth12_en.htm

Svaret...
For environmental reasons, the End of Life Vehicle legislation will make provision for the recycling of car parts and unwanted cars. Vehicles will, of course, only be scrapped if owners explicitly wanted that.
....
For miljømessige grunner vil End of Life Vehicle lovgivningen legge til rette for resirkulering av bildeler og uønsket biler. Kjøretøy vil selvsagt være bare bli skrotet dersom eierne uttrykkelig ønsket det.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 07, 2010, 13:11:22 pm »

Ble nesten litt redd her nå. Hadde ikke akkurat vært noe positivt vedtak om det var slik jornalisten tolket det.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #5 på: juni 07, 2010, 14:25:45 pm »

Men nå går det jo an å få skilter på en bil som har blitt levert til hugging her i Norge da. Dette har jeg selv bevis på, da jeg har hentet bil ut. Derimot så er det ikke bare-bare og bilen bør jo helst være en gammel bil. En kan nemlig sende søknad til Tollvesnet om å få hentet ut en bil, med godkjenning fra merkeklubb og høggeriet. Jeg selv fikk dette gjort og fikk en regning på 1500,- kroner fra Tollvesenet som jeg da betalte inn. Når dette var i orden var det bare å hente ut bilen. Da blir det opp til deg å få underskrift fra tidligere eier slik at du får den i ditt navn.
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: juni 07, 2010, 14:32:29 pm »

Men nå går det jo an å få skilter på en bil som har blitt levert til hugging her i Norge da. Dette har jeg selv bevis på, da jeg har hentet bil ut. Derimot så er det ikke bare-bare og bilen bør jo helst være en gammel bil. En kan nemlig sende søknad til Tollvesnet om å få hentet ut en bil, med godkjenning fra merkeklubb og høggeriet. Jeg selv fikk dette gjort og fikk en regning på 1500,- kroner fra Tollvesenet som jeg da betalte inn. Når dette var i orden var det bare å hente ut bilen. Da blir det opp til deg å få underskrift fra tidligere eier slik at du får den i ditt navn.

Er det nødvendig å få underskrift av siste eier? Når vrakmelding er skrevet, så er den jo på en måte skrevet over på staten ell?
Hørt om fler som bare har fått utstedt "nye" papirer på biler plukka ut fra hugger.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #7 på: juni 07, 2010, 14:36:50 pm »

Men nå går det jo an å få skilter på en bil som har blitt levert til hugging her i Norge da. Dette har jeg selv bevis på, da jeg har hentet bil ut. Derimot så er det ikke bare-bare og bilen bør jo helst være en gammel bil. En kan nemlig sende søknad til Tollvesnet om å få hentet ut en bil, med godkjenning fra merkeklubb og høggeriet. Jeg selv fikk dette gjort og fikk en regning på 1500,- kroner fra Tollvesenet som jeg da betalte inn. Når dette var i orden var det bare å hente ut bilen. Da blir det opp til deg å få underskrift fra tidligere eier slik at du får den i ditt navn.

Er det nødvendig å få underskrift av siste eier? Når vrakmelding er skrevet, så er den jo på en måte skrevet over på staten ell?
Hørt om fler som bare har fått utstedt "nye" papirer på biler plukka ut fra hugger.

Det jeg fikk beskjed om var atr jeg måtte ha eierskifte melding fra siste eier for å få bilen registrert på meg. Tollvesenet tok ikke stilling til eierskap på bilen, de gjorde kun om vrakmeldinga og krevde inn vrakpanten på nytt. Det var biltilsynet som sa at jeg måtte ha underskrift fra siste eier for å få bilen i mitt navn, for etter at den var ute fra høggeriet så var det som et helt vanlig eierskifte av bilen.
Nye papirer kan vel opprettes hvis det er lenge siden bilen ble vraka men i mitt tilfelle så ble bilen levert i Januar og jeg hentet den ut igjen i Februar.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!