Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #270 på: april 20, 2011, 23:13:22 pm » |
|
Fikk gjort masse i garagen i dag. 1/2 arbeidsdag på jobben Jeg skal legge ut noen bilder i morgen. Hvis alt går etter planen så blir det en videosnutt av oppstart i Påsken. Gleder meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #271 på: april 20, 2011, 23:17:35 pm » |
|
Fikk gjort masse i garagen i dag. 1/2 arbeidsdag på jobben Jeg skal legge ut noen bilder i morgen. Hvis alt går etter planen så blir det en videosnutt av oppstart i Påsken. Gleder meg Jeg og
|
|
« Siste redigering: april 21, 2011, 15:06:32 pm av Arild t1 »
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #272 på: april 21, 2011, 15:11:25 pm » |
|
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nå går min nye 1915. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet. Den er sykt kvikk Dette er første gangen jeg trimmer. Jeg har kun overhalt og da brukt std deler, men når en skal trimme så blir alt 3 ganger mer krevende. Jeg tok en videosnutt av innkjøringen av kammen, men det ble heller dårlig kvalitet og mye garage tak . Jeg skal ta video kamera og filme, så legger jeg det ut i tråden i morgen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Ny motor :-)
|
|
« Svar #273 på: april 21, 2011, 19:42:39 pm » |
|
Bra Arild. Da virket tydligvis 009 fordelere og den elektroniske tenningen.
VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #274 på: april 21, 2011, 20:36:39 pm » |
|
Bra Arild. Da virket tydligvis 009 fordelere og den elektroniske tenningen.
VWhilsen Alf
Ser joggu meg ut til det gitt. Du får si hvor lite du skal ha for den
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #275 på: april 22, 2011, 14:39:58 pm » |
|
Nå takker jeg for meg i VW miljøet. Den nye motoren gikk til helvete. Sitter bom fast.
Jeg kommer til å selge på rot.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
|
« Svar #276 på: april 22, 2011, 15:20:52 pm » |
|
må ikke gi deg for det vettu
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Ny motor :-)
|
|
« Svar #277 på: april 22, 2011, 15:32:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #278 på: april 22, 2011, 15:47:35 pm » |
|
Huff detta var kjipe greier! Ikke gi deg! Sleng inn en originalmotor, sesongen har jo såvidt begynt! Men jeg begynner å erfare så smått, etter en del lesing og erfaringer utifra andre venner av meg og lignende som kjører trimma. Spørsmålet er ikke om den kommer til å ryke, det er når
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
:: DKL ::
|
|
« Svar #279 på: april 22, 2011, 16:32:38 pm » |
|
Min 1915 tok også kveld sist uke, har skrudd i 35 timer i påskehelgen for først å finne feil, og deretter for å sette i stand en standard 1600 å sette i. Etter at 1600 både gikk varm, ikke ladet, og fusket og gikk dritt, kunne jeg gitt vekk hele driten til første mann som kom. Meeennn .. etter å ha sovet på det, lar jeg bilen stå i garasjen til motivasjonen kommer tilbake. Noen ganger kommer den neste dag, andre ganger neste uke, andre ganger aldri men det er sjeldent når du først har kjørt boble.. Så nå har jeg bestilt delene jeg TROR som skal til for å fikse, så setter jeg dem på en dag jeg gidder. Men ikke gi opp! Det er allikevel lurt å tenke gjennom om du kjøper en toyota corolla fordi du trenger en ekstra bil, eller om du kjører ei gammal boble for du har interresse av å mekke litt sjøl... Du lager ikke en 10 siders prosjekttråd uten å hente motivasjonen igjen senere. Vi har de fleste "been there, done that". Lykke til!
|
|
« Siste redigering: april 22, 2011, 16:34:34 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #280 på: april 22, 2011, 17:51:19 pm » |
|
Takker for deres medfølelse. Jeg kommer vel til å se på det etter påske. Det som er ekstra kjipt er at jeg har stått i 4 1/2 måned å skrudd. Vært nøye, spurt meg frem for at dette ikke skulle skje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
|
|
« Svar #281 på: april 22, 2011, 18:33:58 pm » |
|
Vi er selvfølgelig også veldig interresserte i hva som er årsaken. Det er ikke sikkert at motoren har skåret seg om den sitter fast. Har du dratt den på starter, eller rett på veiven?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
|
« Svar #283 på: april 22, 2011, 19:27:29 pm » |
|
prøv å tyrne den feil vei bråstoppa den? hørte du noen lyder ? vi får håpe på at det er en støtstang ellr noe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #284 på: april 22, 2011, 19:58:46 pm » |
|
prøv å tyrne den feil vei bråstoppa den? hørte du noen lyder ? vi får håpe på at det er en støtstang ellr noe
Prøvde å tørne begge veier, men sitter dønn fast.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #285 på: april 22, 2011, 19:59:21 pm » |
|
holy moly.... leit!! Ja det var ingen gledens dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #286 på: april 22, 2011, 20:36:59 pm » |
|
Topdekslerne af først og se hvad der sker under der? Måske løsne vippestellet og se om det kan få motoren til at dreje rundt? Mange muligheder uden at splitte blokken igen..
Stå på! Den 1200 motor jeg hentede hos dig drejede pludselig rundt da den ene topp blev skruet af.
|
|
« Siste redigering: april 22, 2011, 21:11:58 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
vwpower
Medlem
|
« Svar #287 på: april 22, 2011, 21:07:44 pm » |
|
Har veiv til deg om du trenger.0,25 over dim. på rådelager.Std. bærelager. Har svinghjulet og.Har ikke råder til denne men andre kan vel hjelpe deg med det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #288 på: april 22, 2011, 23:15:57 pm » |
|
Har veiv til deg om du trenger.0,25 over dim. på rådelager.Std. bærelager. Har svinghjulet og.Har ikke råder til denne men andre kan vel hjelpe deg med det.
Hva er prisen for dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #289 på: april 22, 2011, 23:17:02 pm » |
|
Topdekslerne af først og se hvad der sker under der? Måske løsne vippestellet og se om det kan få motoren til at dreje rundt? Mange muligheder uden at splitte blokken igen..
Stå på! Den 1200 motor jeg hentede hos dig drejede pludselig rundt da den ene topp blev skruet af.
Skal prøve det, men jeg har en følelse på at det er veiva.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
|
|
« Svar #290 på: april 23, 2011, 01:44:32 am » |
|
Fortell under hvilke omstendigheter den tok kveld? Høyt turtall? Varme? Oljetrykk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #291 på: april 23, 2011, 09:27:20 am » |
|
Dette er ikke unormalt om dagen dessverre. Har fått inn to motorer i vinter hvor eier har gitt opp.....som har vært utsatt for det samme. Nymonterte motorer med veiv skjært på bæring og sitter bom fast.
Den ene grunnet feilmontering av lageret. Og hadde trykket styrepinnen til lageret langt inn i lageret. Den andre for lite endeslakk ved bakre lager.
Men dette pleier å skje umiddelbart under eller etter innkjøring. Ikke etter en kjøretur.
Sitter veiva helt fast. Dvs kan reimhjulet beveges 1mm eller 0mm?
Hvordan fløt veiva i lagerne når du monterte blokka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #292 på: april 23, 2011, 11:47:16 am » |
|
Dette er ikke unormalt om dagen dessverre. Har fått inn to motorer i vinter hvor eier har gitt opp.....som har vært utsatt for det samme. Nymonterte motorer med veiv skjært på bæring og sitter bom fast.
Den ene grunnet feilmontering av lageret. Og hadde trykket styrepinnen til lageret langt inn i lageret. Den andre for lite endeslakk ved bakre lager.
Men dette pleier å skje umiddelbart under eller etter innkjøring. Ikke etter en kjøretur.
Sitter veiva helt fast. Dvs kan reimhjulet beveges 1mm eller 0mm?
Hvordan fløt veiva i lagerne når du monterte blokka?
Alt etter boka. Motoren gikk lette og fint rundt. Jeg har tappet av olja i dag. Den har en grå aktig farge. Kjennes ikke ut som det er noen partikkler fra lagera. Akkurat nå så føler jeg meg helt ferdig med VW, men vi får se etter påske. Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Så ingen godkjente middler til deler så stopper vel dette opp av seg selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
|
|
« Svar #293 på: april 23, 2011, 11:54:38 am » |
|
uff dette var kjedelig selv har jeg hatt opp min 1835 to ganger.. første gangen var det en ventil som kilte deg, og andre gangen en kombinasjon av et fordelerdrev som ble most og et lager som sto feil, slik Jee beskriver. Ikke gi opp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #294 på: april 23, 2011, 12:00:15 pm » |
|
Fortell under hvilke omstendigheter den tok kveld? Høyt turtall? Varme? Oljetrykk?
Jeg kjørte uten å presse motoren, Jeg hadde vel maks 2500 rpm. Jeg parkerte nede byen for et ærend. Starta den og da lyste olje lampa. Stoppa motoren og peilet oljen. Den var mellom min og max.Så jeg fylte på til merket og startet opp. Alt så greit ut. Jeg kjørte i 5 min så kom oljelampa på og den bare døde tvert etter at lampa begynte å lyse. Sån går det vel når en ikke kjører med oljtrykk instrument.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
|
|
« Svar #295 på: april 23, 2011, 12:03:53 pm » |
|
uff dette var kjedelig selv har jeg hatt opp min 1835 to ganger.. første gangen var det en ventil som kilte deg, og andre gangen en kombinasjon av et fordelerdrev som ble most og et lager som sto feil, slik Jee beskriver. Ikke gi opp Hei Roy Jeg får se etter påske. Akkurat nå så er det ingen lyst å spore!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
|
|
« Svar #296 på: april 23, 2011, 15:50:26 pm » |
|
Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Da har du noen alternativer da. 1) Skaff Ny kjerring, yngre modell med færre kilometer på klokka og mindre slagvolum, som støyer mindre? 2) Be kjerringa holde kjeft og bruk de pengene du selv vil med god samvittighet. Du klager vel ikke når hun kjøper nye sko, selv om hun allerede har 40-50 par i skapet som hun ikke bruker lengere "fordi de er fra i fjor", eller når hun vil ha hele den dyreste serien fra Miele fordi "de har så fine fronter" selv om dere allerede har fungerende hvitevarer.. eller lignende fjas..? Dessuten kan du jo bare la være å fortelle alt til henne.
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #297 på: april 23, 2011, 16:28:01 pm » |
|
Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Da har du noen alternativer da. 1) Skaff Ny kjerring, yngre modell med færre kilometer på klokka og mindre slagvolum, som støyer mindre? 2) Be kjerringa holde kjeft og bruk de pengene du selv vil med god samvittighet. Du klager vel ikke når hun kjøper nye sko, selv om hun allerede har 40-50 par i skapet som hun ikke bruker lengere "fordi de er fra i fjor", eller når hun vil ha hele den dyreste serien fra Miele fordi "de har så fine fronter" selv om dere allerede har fungerende hvitevarer.. eller lignende fjas..? Dessuten kan du jo bare la være å fortelle alt til henne. Håper dette var en smule kraftig dose ironi?
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
|
|
« Svar #298 på: april 23, 2011, 16:52:51 pm » |
|
Jaja, jeg tuller jo bare! Håper jo at folk er mottakelige for humor også
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #299 på: april 23, 2011, 17:25:00 pm » |
|
Felleskonto.. og holde på med bil, funker aldri Da blir det heller mange par tøfler. Men pussig om oljen bare er grå... for ved et lagerhavari pleier det og utvikles mengder med små blanke flak. Åpn den opp. Er ikke sikkert det er så galt. Men fikk ikke svar på spørsmålet om den satt dønn eller om det er ørliten bevegelse på reimhjulet. Har du ekstra sump? Er forlengelsen av pick up tett.. så den ikke suger luft?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|