VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Sigmund på juni 30, 2010, 18:27:30 pm



Tittel: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Sigmundjuni 30, 2010, 18:27:30 pm
Kom til å tenke på dette med 2 Gassere på 1600 motor.

Det går like greit å smelle inn motor med 2 gassere på, kontra 1 på midten ?

Sikkert dumt spørsmål men... motor blir vel en smule bredere ?  ::)


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: JSjuni 30, 2010, 18:29:14 pm
Du må montere gassere og innsug etter motoren er satt inn.


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Sigmundjuni 30, 2010, 18:31:37 pm
Hadde mistanker til det, frykter ømme og blodige knoker  ;D


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Formula Veejuni 30, 2010, 20:48:02 pm
...og lag deg luker i innerskjermene først som sist..


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Sigmundjuni 30, 2010, 20:56:30 pm
Luker i innerskjermen var en god tanke... hva er mest brukt std her ? skrudde, hengsler, popping ?


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Formula Veejuni 30, 2010, 21:00:42 pm
Luker i innerskjermen var en god tanke... hva er mest brukt std her ? skrudde, hengsler, popping ?
Søk på hookey panels om du vil ha det beste. Jeg har kjøpt dem for å montere på turbo roadster prosjektet mitt.
På daily driveren har jeg skåret hull med dremel og lagt på ei 2mm aluminiumsplate med pakning og selvborende karrosseriskruer(med pakning)
Funker som snus..
Ta gjerne ei syl å slå hull så du har som referanse på begge sider. Litt greiere å måle da.
Kjører du IDF, pass på å gå høyt nok til å komme til idle, bredt nok til pluggene, og lavt nok til innsugsmuttere..


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: RZR-Andyjuli 01, 2010, 07:05:18 am
2 doble gassere gir bedre volumetrisk effektivitet - kort sagt blir det kortere vei for bensin/luft å komme ned i toppene. Om du har disse dyset riktig for 1600 og små halsringer så kan du få bedre økonomi enn med den gamle Solex34'en på midten.
Link til luker: http://www.hookyspanelshop.com/ se under "How to" for å få full beskrivelse. Flere som har gjort dette her på forumet, bilder også i Prosjektarkivet.


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Endre Djuli 01, 2010, 07:30:30 am
Og for ordens skyld; hvis du ikke ønsker å kappe i bilen funker det helt fint uten luker :)


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Sigmundjuli 01, 2010, 08:25:23 am
Skal prøve meg med uten Luker først, ofre noen knoker og forbannelse...  ;D

Blir det for blodig får jeg heller lage noen luker   :P


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: RZR-Andyjuli 01, 2010, 08:35:47 am
Den største utfordringen når det er trangt (og du ikke kommer ordentlig til) er at det gjerne ikke alltid blir helt tett mellom innsug og topp, så den suger falsk luft.
Kompenserende tiltak her:
1) Sjekk først at innsugene kommer helt nedpå toppen før du monterer forgasserne på dem. Må gjerne justere (banke;) litt i kjøleblekk og viftehus.
2) Bruk tjukke pakninger, ikke de blanke metallpakningene, hør med f.eks. Unneberg
3) Bruk messingmutre i M8 med 11mm ytterdiameter til å feste innsug mot topp, lettere å få tak på disse.


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: Formula Veejuli 01, 2010, 14:13:39 pm
Den største utfordringen når det er trangt (og du ikke kommer ordentlig til) er at det gjerne ikke alltid blir helt tett mellom innsug og topp, så den suger falsk luft.
Kompenserende tiltak her:
1) Sjekk først at innsugene kommer helt nedpå toppen før du monterer forgasserne på dem. Må gjerne justere (banke;) litt i kjøleblekk og viftehus.
2) Bruk tjukke pakninger, ikke de blanke metallpakningene, hør med f.eks. Unneberg
3) Bruk messingmutre i M8 med 11mm ytterdiameter til å feste innsug mot topp, lettere å få tak på disse.
Punkt 0) Sjekk at insuget er plant. Hvis ikke, slip dem med papir på ei glassplate.


Tittel: Sv: 2 gassere på 1600
Skrevet av: elrasojuli 01, 2010, 19:29:17 pm
fine luker  men  det var da voldsomt  med  10 skruer  for å åpne luka  , tror jeg  å  lager luker  men satser på no enklere  åpne lukke  mekanikk  ;)