november 10, 2024, 21:39:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 650429 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1440 på: februar 11, 2016, 09:06:31 am »

Fint Jørn, skal sjekke opp dette.
Ellers fikk jeg prøvd meg med litt nytt verktøy i går..
Sånn alutube flare tool. Virket bra det. Verre var det med rørbøyeren, men det blir godt nok.


* IMG_6266.jpg (41.56 KB, 640x480 - vist 401 ganger.)

* IMG_6263.jpg (52.66 KB, 640x480 - vist 395 ganger.)

* IMG_6262.jpg (56.7 KB, 640x480 - vist 386 ganger.)

* montert.jpg (38.9 KB, 640x480 - vist 456 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1441 på: februar 11, 2016, 09:14:34 am »

Ser jo riktig lekkert ut. En ting, hvor mye innsnerving er det i 90gr bøyene dine?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1442 på: februar 11, 2016, 09:24:56 am »

Ser jo riktig lekkert ut. En ting, hvor mye innsnerving er det i 90gr bøyene dine?

Mvh
BB
Brukte rørbøyer for 12mm rør, og slipte ut litt større bane. Men de ble ikke perfekte. Veldig bra passasje allikevel.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #1443 på: februar 11, 2016, 09:28:39 am »

De 90 GR. Så ikke bra ut, har du brukt rett bakker/ tang i forholdt til rør dim.?
Hilsen Geir.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1444 på: februar 11, 2016, 09:31:30 am »

Se posten min over
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1445 på: februar 11, 2016, 11:02:34 am »

Tolker jeg det riktig når du har 1 AN8 som forer to 044 pumper med fuel fra fuelcell? AN8 har en OD på 12.5-12.7mm såvidt jeg husker. I den sammenhengen kan jeg nevne at jeg har 3/4" ID som forer min ene pumpe.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1446 på: februar 11, 2016, 12:01:36 pm »

Tolker jeg det riktig når du har 1 AN8 som forer to 044 pumper med fuel fra fuelcell? AN8 har en OD på 12.5-12.7mm såvidt jeg husker. I den sammenhengen kan jeg nevne at jeg har 3/4" ID som forer min ene pumpe.

Mvh
BB
Nei. Jeg bruker original tank, med to parallelle AN8 til hvert sitt 100micron grovfilter, så til hver sin pumpe. Etter pumpene blir det samlet til en AN8 som går gjennom 7micron og videre til fuelrails. Så hver pumpe får hver sin AN8 forsyning. Trodde dette ville være synlig ut i fra bildet, Begge kranene kommer rett fra tanken fra hvert sin AN8 utgang fra tank
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1447 på: februar 11, 2016, 14:20:57 pm »

Så lenge røra ikke sprekker av bøyinga så merker du jo om du får for lite bensin under bremsing av motoren... Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1448 på: februar 15, 2016, 19:10:01 pm »

Hadde ikke sand...
Men det hjalp med salt.. Rør med fitting var før, uten fitting er bøyd med salt nå


* image.jpg (47.31 KB, 800x600 - vist 350 ganger.)

* image.jpg (106.59 KB, 800x600 - vist 420 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1449 på: februar 15, 2016, 19:41:05 pm »

VELDIG mye bedre!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1450 på: februar 15, 2016, 20:01:43 pm »

Takk! Veldig bra forum  Glad


* image.jpg (59.24 KB, 800x600 - vist 407 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1451 på: februar 16, 2016, 09:36:25 am »

Nå snakker vi! Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1452 på: februar 16, 2016, 09:40:33 am »

 Glad
En artig ting med saltet, er at når det komprimeres i bøyen og blir vanskelig å få ut, kan du spyle med varmt vann da dette løser opp saltet  Glad
Men om du ser på formen på rørene, kan du tenke deg at det var spennende å blåse det rent med kjeften  Øyerulling ..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1453 på: februar 16, 2016, 11:32:42 am »

Glad
En artig ting med saltet, er at når det komprimeres i bøyen og blir vanskelig å få ut, kan du spyle med varmt vann da dette løser opp saltet  Glad
Men om du ser på formen på rørene, kan du tenke deg at det var spennende å blåse det rent med kjeften  Øyerulling ..

Har dere faktisk ikke kompressor i skrulokalet deres?? Øyerulling
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1454 på: februar 16, 2016, 11:39:09 am »

Glad
En artig ting med saltet, er at når det komprimeres i bøyen og blir vanskelig å få ut, kan du spyle med varmt vann da dette løser opp saltet  Glad
Men om du ser på formen på rørene, kan du tenke deg at det var spennende å blåse det rent med kjeften  Øyerulling ..

Har dere faktisk ikke kompressor i skrulokalet deres?? Øyerulling
Nei. Vi har bare vann og salt. Det er sånn vi bygger alle våre turbomotorer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #1455 på: februar 16, 2016, 15:09:37 pm »

  Gliser Gliser Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1456 på: februar 18, 2016, 08:59:59 am »

Fikk bestilt avstivning til gafler i går. Dette tverrstaget passerer platene til velteburet, så jeg sveiser i tillegg på noen rørstubber opp dit. Planlegger også å bruke de to øvre festene på girkassen til å feste i brannveggen.


* 9463072_orig.jpg (58.88 KB, 640x500 - vist 392 ganger.)

* 3850024_orig.jpg (70.54 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)

* 3368962_orig.jpg (93.79 KB, 800x600 - vist 385 ganger.)

* s562805608184608323_p15_i2_w1224.jpg (96.04 KB, 800x600 - vist 399 ganger.)
« Siste redigering: februar 18, 2016, 09:09:36 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1457 på: februar 18, 2016, 09:16:18 am »

Jeg er bekymra for fjærplatene mine.. Ser på amerikanske forum at det var standard med doble på IRS.
Min har bare enkle, og det viser seg at noen kom med enkle, og noen med doble.
Så bør vel oppgradere disse og.. Og montere hardere gjennomføringer.. Og kraftigere torsjonsfjær.. Og sterkere dempere..

Mulig jeg skal vurdere Mendeola sitt bakhjulsoppheng.. ?


* s562805608184608323_p30_i2_w530.jpg (57.11 KB, 530x442 - vist 418 ganger.)

* s562805608184608323_p22_i3_w679.jpg (65.05 KB, 679x464 - vist 382 ganger.)

* s562805608184608323_p26_i3_w1024.jpg (69.56 KB, 800x600 - vist 392 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1458 på: februar 18, 2016, 09:27:25 am »

De har da bur i bilen?

Det avstivningskittet trenger du ikke. Eneste du trenger er noen 32mm rør fra kirkassefestet og opp til buret.

Og evt. et rør imellom støtdempertårnene for å stive de av sideveis.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1459 på: februar 18, 2016, 09:33:37 am »

Ja, det var det som var planen. Men så kom jeg borti PayPal knappen..
Ikke så lett for meg å få tilgang på materiell lengre, jobber som selger en plass de ikke bruker slikt.
Kikket på mye av det andre som var til salgs av ferdige løsninger, men syntes det virket for spinkelt.
Denne fra Mendeola har 28mm tykkvegget chromolly rør og 6mm forbindelsesplate.
Siden det er stål, er det greit å sveis fast i buret også.

Du Erlend bruker 30mm torsjon, bør jeg bestille det og? De gule koni`ene mine kan jeg sikkert bruke om jeg stiller dem på maks hardhet.
Ser noen velger å bruke buss bumper gummi og, disse er visst snillere i dempingen
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1460 på: februar 18, 2016, 09:49:15 am »

Jeg har 29mm staver, og AVO dempere (stive)

Buret blir dratt ned til rammegaflene, og jeg har stag imellom støtdempertårnene.

Det blir stående bom fast (iallefall planen) Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1461 på: februar 18, 2016, 09:55:41 am »

Jeg er bekymra for fjærplatene mine.. Ser på amerikanske forum at det var standard med doble på IRS.
Min har bare enkle, og det viser seg at noen kom med enkle, og noen med doble.
Så bør vel oppgradere disse og.. Og montere hardere gjennomføringer.. Og kraftigere torsjonsfjær.. Og sterkere dempere..

Mulig jeg skal vurdere Mendeola sitt bakhjulsoppheng.. ?


Kjører med dobble på min, mener disse kommer fra boble med automat. Skal vel være greit å få tak i.


* Photo-17-17-22-19.05.12.jpg (86.2 KB, 800x598 - vist 454 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1462 på: februar 18, 2016, 10:01:54 am »

Jeg er bekymra for fjærplatene mine.. Ser på amerikanske forum at det var standard med doble på IRS.
Min har bare enkle, og det viser seg at noen kom med enkle, og noen med doble.
Så bør vel oppgradere disse og.. Og montere hardere gjennomføringer.. Og kraftigere torsjonsfjær.. Og sterkere dempere..

Mulig jeg skal vurdere Mendeola sitt bakhjulsoppheng.. ?


Kjører med dobble på min, mener disse kommer fra boble med automat. Skal vel være greit å få tak i.
Får prøve å sette inn ønskes kjøpt :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1463 på: februar 19, 2016, 09:41:59 am »

Fikk montert speed roller kitet i går, fjernet clutch wire og sveist ferdig samt malt de avtakbare bakspissene.


* IMG_6310.jpg (38.18 KB, 640x480 - vist 381 ganger.)

* IMG_6311.jpg (44.6 KB, 640x480 - vist 363 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1464 på: februar 23, 2016, 08:59:20 am »

Fått resten av fittings til CMS, tenkte å begynne å jobbe med hydraulisk clutch i kveld.
Prøve å få plassert betjening av ventil innen rekkevidde av førerstol.
Ellers har jeg fått bekreftet at Mendeola "Stiffy" er sendt, så kan jeg begynne litt å montere den og.


* IMG_6352.jpg (62.91 KB, 640x480 - vist 326 ganger.)

* IMG_6356.jpg (35.59 KB, 640x480 - vist 328 ganger.)

* IMG_6353.jpg (38.48 KB, 640x480 - vist 356 ganger.)

* 3850024_orig.jpg (70.54 KB, 640x480 - vist 342 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1465 på: februar 23, 2016, 09:04:04 am »

Har fått bestilt dekk nå, skal stå på 9" Revolutions Det ble 26"/10.5-15 eller ca. 275/50-15 DOT slicks.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1466 på: februar 24, 2016, 08:34:57 am »

Fikk gjort en siste innsats i går kveld før vi reiser på ferie. Har jo vært i Norge i snart to måneder..

Montert clutchpumpe, kjøpte et hullsagesett på Biltema som var veldig bra.
Kjøpte også 8x80mm A4 bolter, og M12x55 hylsemuttere som viste seg perfekte til å støtte opp mellom platene over napoleonshatten.
Svein Ove fant en lur? løsning når det gjald sammenkobling til pedal, jeg kopierte denne.
Største arbeidet var å flytte linelocken som jeg selvfølgelig hadde plassert akkurat der pumpa måtte stå.
Viktig å måle nøye. Når stempelet til pumpe er ute, er det stort slingringsmonn vedrørende vinkel.
Men når stempelet er helt inne, er det lite slingringsmonn. Derfor må vinkel planlegges så akslingen på stempelet er mest mulig i senter når det er inne.


* IMG_6366.jpg (90.58 KB, 800x600 - vist 344 ganger.)

* IMG_6361.jpg (66.16 KB, 800x600 - vist 317 ganger.)

* IMG_6372.jpg (51.08 KB, 800x600 - vist 333 ganger.)

* IMG_6358.jpg (47.61 KB, 800x600 - vist 303 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1467 på: februar 24, 2016, 18:35:37 pm »

En ting jeg har fundert på er å få riktig vandring. Hvor langt opp på clutcharmen har du festet staget? Eller er det som du sier posisjon når pedalen er i bunn som blir styrende?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1468 på: februar 25, 2016, 08:22:39 am »

En ting jeg har fundert på er å få riktig vandring. Hvor langt opp på clutcharmen har du festet staget? Eller er det som du sier posisjon når pedalen er i bunn som blir styrende?

Dette må du beregne Roy, måle vandringen på mastersylinder, så måle på pedalen hvor du får tilsvarende vandring til pedalen stopper. Det er høyden du bør ha innfestningen på pedalen. Så må du finne punktet på torpedoveggen hvor armen til master har rett vinkel hele tiden uten å treffe kantene på pumpen. Ikke stol på mål som andre har gjort, kan være forskjeller som påvirker. Du må altså hente frem ingeniøren i deg Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1469 på: februar 25, 2016, 10:53:05 am »

Jupp, men ingeniører er late av natur, så man sjekker alltid om andre har gjort den kjedelige jobben først Blunker  Pluss at jeg er elektronikkingeniør, ikke mekanisk Glad
Loggført
Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!