mai 04, 2024, 22:56:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo oppsett til buggy (fortsetter i prosjekt garasjen)  (Lest 13545 ganger)
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #30 på: november 29, 2009, 03:23:29 am »

gleder meg veldig til å begynne å bygge, kanskje en liten start i morgen, vi får se Glad.

Sitter å regner & skisser litt, sliter fortsatt litt med plenum, og mine tanker er som følgene (tar utganspungt i 1915)

tror jeg har missforstått, skulle man ikke

min tanke er totalt volum bør være ca 1l l, og hvis vi deler det på to (over hver topp) blir det ca 0,5l. problemet med dette er jo at sylinderne trekker fra samme side med kort intervall, så er det lang pause så trekker de igjen. da vil jo den sylynderen som trekker først på hver side få mer trykk (og dermed begynne å banke med lavere turbotrykk enn den andre), eller klarer turboen å henge med i spillet? i så fall hva trenger vi da plenum til?

 har jeg dummet meg ut hvis jeg ikke har bestilt reley bord? Jeg kan lage et fra grunnen selv, men det tar litt vel lang tid

edit: etter en nærmere titt, er det ikke så mye arb å lage selv, det er jo bare litt gøy med syre og sånn Glad
« Siste redigering: november 29, 2009, 04:56:20 am av mdyrseth » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #31 på: november 29, 2009, 13:01:03 pm »

du trenger ikke relay board, men det forenkler oppkoplingen.

og kretskort som man lager selv på kjøkkenbenken med syre og sånt er ikke å anbefale i bilen. Det er ikke godt nok over tid.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #32 på: november 29, 2009, 13:51:02 pm »

du trenger ikke relay board, men det forenkler oppkoplingen.

og kretskort som man lager selv på kjøkkenbenken med syre og sånt er ikke å anbefale i bilen. Det er ikke godt nok over tid.
¨

lager ikke på kjøkken benken Glad har tilgang på en labb, er dog mulig det ikke er så mye bedre egentlig Rekker tunge.

Har du fått skikk på din motor grelland? Lurer litt på hva som var feil. Genialt for meg å lese om hva du har lært, så slipper kanskje (er litt tungnem av og til) å gjøre de samme feilene, finner vel sikert noen ting jeg kan kødde til uansett hvor mye jeg leser om hva andre gjør feil, men det er jo en del av morroa Glad
« Siste redigering: november 29, 2009, 14:24:37 pm av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #33 på: november 30, 2009, 11:15:17 am »

Sitter egentlig å leser til eksamen, ringte bilopphuggeri, de skulle ha 1500 for alt hvis jeg plukket ut selv, så det var vel en fin pris? Lurte litt på hvor vidt man egentlig trenger styrings enheten, eller om MSII klarer å styre det selv, noen nsom har noe erfaring? kommer no uansett til å ta med den også da.

Når det gjelder plenum og TB tror jeg at jeg kommer til å ha to plenum, en over hver topp, og to TB, en til hvert plenum. Burde jeg bruke TB fra en mindre motor 1.25 L fiesta, eller kan jeg (burde jeg) kjøre på med to TB fra 2.3 L?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #34 på: november 30, 2009, 12:09:04 pm »

Min klare anbefaling er å ta med styringsenheten, jeg hadde en plan om å drive coilene direkte fra MS, men kom til at alt det er der jo tatt hånd om av EDIS modulen, så hvis du har plass til den ekstra lille boksen, så ikke nøl.

Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #35 på: november 30, 2009, 12:23:08 pm »

Min klare anbefaling er å ta med styringsenheten, jeg hadde en plan om å drive coilene direkte fra MS, men kom til at alt det er der jo tatt hånd om av EDIS modulen, så hvis du har plass til den ekstra lille boksen, så ikke nøl.

Det gir med andre ord ingen fordeler (annet enn en boks mindre, er jo litt lite plass i buggy, alle bokser må hjemmes bak stoler, og der er det stereo, bat osv) å drive coilene direkte fra MS? (kommer nok til å ta med hele pakken, kan heller ha en styring liggende, tilfelle krise)
hvordan er prisen, burde jeg bruke tid på å ringe rundt, eller ender jeg opp med å max spare bittelitt? er jo liksom ikke så mye penger, men alikevel kipt om jeg kunne fått det for 500 Rekker tunge
en eller to TB? hvilken størrelse ved to?
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #36 på: november 30, 2009, 17:59:40 pm »

da var pakken sendt fra uniten, med pumpe Glad. er jeg heldig får jeg pakken på fredag eller lør. så blir det vel litt lodding mellom lesinga. Jeg kommer også til å starte en prosjekt tråd. Hvor jeg kommer til å dokumentere framgang og stille spm Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: november 30, 2009, 21:39:14 pm »

BRUK EDIS4 teningsmodul..please.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #38 på: november 30, 2009, 22:03:42 pm »

se der ja: Jørn og jeg er krystallklare på det punktet Osteaktig
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #39 på: november 30, 2009, 22:30:04 pm »

se der ja: Jørn og jeg er krystallklare på det punktet Osteaktig

hehe, må vel tro på dere da Glad, litt trangt i buggien men det går vel fint:)
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #40 på: desember 01, 2009, 00:25:42 am »

Denne tråen fortsetter som prosjekt her:http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19500.0.html
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!