mai 02, 2024, 15:15:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1954 mod oval 6 volt fremtidig restolooker  (Lest 9090 ganger)
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: januar 05, 2011, 12:24:52 pm »

Gleder meg til å følge denne.. Stå på:) hvilken farge tenker du på?
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #31 på: januar 05, 2011, 14:38:06 pm »

Tusen takk for linken, skal måle litt i dag Glad . grunnen til at jeg setter inn 1600 og ikke den originale er at motoren har stått ute veldig lenge og trenger overhaling, mens vi har minst en 1600 som funker. motoren vil også bli byggd om med kjørle deksler og gjort så den ser mest murlig original, grunnen til at jeg beholder 6volt er at den lettere skal bli original den gangen det skal skje...

En meget god tanke Gliser
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
folkevogn-boble
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: Grue



Vis profil
« Svar #32 på: januar 05, 2011, 18:51:27 pm »

tusen takk begge to Glad fargen skal bli original fargen L 227 strato silver, har målt skjermen og det er 34 cm fra skruehull nr 5 fra stigbrettet. Jeg vet ikke helt om jeg kan stole på det med lyktepåttene siden den ene ligner helt på det bildet fra thesamba og den andre er mer kantete, det ser det nesten ut som at den er byttet ut en gang, ellers er begge skjermene prikk like. Bedre bilder av begge pottene, hjulbuen og der man fester stigbrettet:

Slik målte jeg:

* IMG018_tn.jpg (51.84 KB. 800x600 - vist 144 ganger.)


* IMG019_tn.jpg (56.82 KB. 800x600 - vist 146 ganger.)



Her er ett bedre bilde av kanten ved stigbrettet

* IMG015_tn.jpg (50.33 KB. 450x600 - vist 138 ganger.)



Bilder av skjermen

* IMG013_tn.jpg (94.52 KB. 800x600 - vist 149 ganger.)


* IMG021_tn.jpg (93.18 KB. 800x600 - vist 148 ganger.)


Og ett bilde av skjermbuen

* IMG016_tn.jpg (87.53 KB. 800x600 - vist 139 ganger.)

Loggført

Høydeskrekk..
54 model oval Glad
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #33 på: januar 05, 2011, 21:32:50 pm »

Tusen takk for linken, skal måle litt i dag Glad . grunnen til at jeg setter inn 1600 og ikke den originale er at motoren har stått ute veldig lenge og trenger overhaling, mens vi har minst en 1600 som funker. motoren vil også bli byggd om med kjørle deksler og gjort så den ser mest murlig original, grunnen til at jeg beholder 6volt er at den lettere skal bli original den gangen det skal skje...

Skal du ha i 1600 så drit i og mekke det til å se originalt ut. Det klarer du ikke alikevel, så det blir bare dumt!
Bensinpumpa sitter feil, Fordeler sitter feil, eksos, varmepotter, kjøleblekk, varmerør, gasser, luftfilter etc.... Alt er anderledes! Mitt råd er at du heller bruker "kruttet" på bilen, og etterhvert originalmotoren.

Ellers gratulerer med et fint prosjekt!  Glad Glad  Kult
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #34 på: januar 05, 2011, 22:06:50 pm »

Tusen takk for linken, skal måle litt i dag Glad . grunnen til at jeg setter inn 1600 og ikke den originale er at motoren har stått ute veldig lenge og trenger overhaling, mens vi har minst en 1600 som funker. motoren vil også bli byggd om med kjørle deksler og gjort så den ser mest murlig original, grunnen til at jeg beholder 6volt er at den lettere skal bli original den gangen det skal skje...

Skal du ha i 1600 så drit i og mekke det til å se originalt ut. Det klarer du ikke alikevel, så det blir bare dumt!
Bensinpumpa sitter feil, Fordeler sitter feil, eksos, varmepotter, kjøleblekk, varmerør, gasser, luftfilter etc.... Alt er anderledes! Mitt råd er at du heller bruker "kruttet" på bilen, og etterhvert originalmotoren.

Ellers gratulerer med et fint prosjekt!  Glad Glad  Kult

fiks deg heller en grei 30 hk og kanskje sprit den opp litt med to forgassere eller sånt. Det ser mye bedre ut enn en motor med skrudd dynamofot.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!