Har opplegg for lyktespylere på min -03s. Den er oprindelig svensk, og har en STOR tank til spylervæske og to pumper, en til frontruta og en som går ned og ut i innerskjermen, men den er blendet av..
Jeg tænker å koble dette op igen, og lurer på hva og hvordan så dette ut originalt har Googla, men finner ikke noen bilder av lykter, støtfangere eller andre måder å vaske lykter på?
Noen som har lyktevaskere på sin -03s (74modell) eller ved noe om det..
Grønn 1302-1303 på isbanen i Risør. Det er brøyta bane på Sørfjorden og udkørsel ved Mindalen. Men med lite snø på isen, kan man køre hvor man vil, sikket helt inn til Moen..
Treger så for at jeg ikke tok bobla med fra Danmark, da hadde jeg pilka fra døra, cruisa i dorgefart og kanskje drifta litt
Kom over denne filmen om oppførsel i trafikken, selv om den er snart 40 år gammel, så er den vel like aktuell idag. Hvilken egenrytme har du? Rask eller langsom? Var litt i tvil om jeg skulle poste den under boblespotting, buss-spotting, youtube tråd eller som avstemning om egenrytme, men la den ut her.. Mange fine VW her, er det noen som har "sin" bil på filmen?? Kunne jo vært morro..
Skal ikke bygge motor nå, men vil gjerne lære/vite mere om motorvarianter/størrelser Har riktig nok noen deler til en "frisk" 1200 motor, men ligger fint på hylla, da jeg ikke har tid til det ennå. En hører jo ofte om forskjellige begrep innenfor motor, "mini-mouse, stripe-motor, buss-motor og ikke minst left-lane-cruiser eller stor og doven Type4" Det er jo spennende å kjenne til oppbyggingen og effekt/kjørbarhet til de forskjellige motorer.
Men har blitt klokere på svarene til nå i allefall
En liten festlig sak på 1,5 liter og 16 sylindre, (mopedstøreelse på stempel 100hk ved 5000rpm, og 600hk ved 12000rpm.. Hissige saker og god lyd
Hva er egentlig forskjell i ytelse på en motor med tanke på slaglengde og boring? Hva gjør en motor med langt slag og små stempler kontra en med breie stempler og kort slag? Er det turtall/moment eller en kombo av begge?
Har også hørt at langslagveiv, 82mm sammen med standard lengde på råder er en uslåelig kombinasjon UANSETT stempelstørrelse!! Noe med at stempelhastighet er større enn standard, men nå er jeg vist ute med veltepetter på isen før måkene har satt seg..
Men vil det si at med en 82mm veiv, std. råder, hissig kam, 1200ccm sylindre og 1300dp topper (porta og uthola som jentene på hjørnet) vil få en hissig liten motor. Eller har jeg misforstått hele poenget, og ønske meg 84-94 som alle andre??
Lenge siden siste innlegg, bilen brukes nesten daglig og kjører fint i både regn og snø Fikk handla meg et sett senkefjører i helga, de er kun prøvemontert og til 350kr var det ikke mye å lure på De senker 40mm og det er passe foran, så må vi se om jeg får til å senke en smule bak også
Morro prosjekt å følge Siden du liker DDS, så ligger det en orginal gearskifter fra Deano på vwnettet, frostyracing som selger. Kanskje den passer til prosjektet ditt
Syntes bare det er merkelig å sette en hk grense.. Og om det idag er kulig å godkjenne en boble med 160hk og Kerscher bremser rundbaut, er dette så er forbedring eller? De fleste ombygginger av boble er jo, større motor, bremser og senk. (det er i allefall mine planer, pluss forskellig dekkdim foran og bak). Sånn sett ser jeg ikke den store forskjellen idag og med nye regler. Men det er jo mange andre mere radikale ombygginger og prosjekt som sikkert drar mere nytte av dette enn oss med VW luftkjølt..
Kan man så så bygge en Manx buggy fra bunnen av i Norge? Det ville jo være topp
Men stusser litt over hk/kilo forhold. Det er 20hk/100kg, og det er jo hurtig brukt i en luftkjølt. Hordan vil dette være i forhold til dagens regler, med TUV bremser fra Kerscher intil 160hk med skiver for og bak??
Kjedelig, mine foreldre var på Karmøy for to uker sida, har familie i Skudeneshavn. Vet ikke når de skal over igjen, men skal prøve å huske deg om ikke de er solgt..
Takker for det, men har fått tak i en ny eksos til 291kr, så da blir det den. Da jeg demonterte den idag, så smuldra den opp i begge ender, så hadde du fått noe sveis til å henge der, er du god Her er internetbilde av av tilsvarende varmer med eksosen (i noe alu bekledning). http://www.letonkinoisvarnish.co.uk/files/Eberspacher_BN2_big.jpg