mai 03, 2024, 04:40:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Facet bensinpumpe.  (Lest 2228 ganger)
1300L
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad

VW 1300S


Vis profil

« på: desember 06, 2010, 21:37:17 pm »

Noen som har erfaring med Facet bensinpumpe med orginal Solex forgasser? Glad
Loggført

VW 1300S 1974
Vespa 50S 1972
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: desember 06, 2010, 22:00:42 pm »

Ikke på VW, men har solgt mange Facet -pumper til mc. De har fungert bra, med unntak av en som lakk bensin i en skjøt med en gang. Reklamasjon selvfølgelig. Er litt usikker på hvilket trykk bobla trenger, det finns litt forskjellige trykk på pumpene. De som brukes på mc skal levere minst 0,25 bar, mens på mange biler holder det med 0,10 bar.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #2 på: desember 06, 2010, 23:21:13 pm »

en sån en ?
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=9831

har solgt mange sånne  Glad funker veldig bra men MÅ stå lavere en tanken, helst under
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 06, 2010, 23:26:11 pm »

Noen som har erfaring med Facet bensinpumpe med orginal Solex forgasser? Glad

Jeg hadde heller kjørt med en original på en std motor. Er den gamle ødelagt?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #4 på: desember 07, 2010, 12:37:01 pm »

hvis du skal kjøpe den pumpen, koster den mindre her Blunker
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_126&products_id=1328
Bare vær klar over at den bråker ganske mye..
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #5 på: desember 07, 2010, 13:18:12 pm »

kjører med denne pumpa på camper'n med original T4 med gassere, fungerer helt utmerket. Hengt opp i gummifester, merker ikke noe bråk fra den...
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
1300L
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad

VW 1300S


Vis profil

« Svar #6 på: desember 07, 2010, 15:53:18 pm »

Ja en slik som Unneberg og Gasolin har Glad Den orginale pumpa virker men har en elektrisk liggende.
Loggført

VW 1300S 1974
Vespa 50S 1972
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: desember 07, 2010, 16:44:55 pm »

hvis du skal kjøpe den pumpen, koster den mindre her Blunker
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_126&products_id=1328
Bare vær klar over at den bråker ganske mye..


billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg  Sint

den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange
nipler
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: desember 07, 2010, 17:46:17 pm »

hvis du skal kjøpe den pumpen, koster den mindre her Blunker
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_126&products_id=1328
Bare vær klar over at den bråker ganske mye..


billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg  Sint

den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange
nipler
er veldig fornøyd med denne som unneberg selger, fungerer utmerket i en bay med 2.0L type 4  Blunker
Loggført
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #9 på: desember 07, 2010, 19:13:02 pm »

hvis du skal kjøpe den pumpen, koster den mindre her Blunker
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_126&products_id=1328
Bare vær klar over at den bråker ganske mye..


billigere ja, men............ den er også større og kommer uten slange nipler, dvs att du trenger trykkregulator og slange nipler i tillegg  Sint

den vi selger er en mindre type, den henger med opp til ca 100hk,trenger normalt ikke trykk reg. og kommer med slange
nipler

Ikke meningen å dra i gang en diskusjon her, men kan ikke la det ligge Rekker tunge

Ingen av disse pumpene trenger regulator, og vil heller ikke ha noen nytte av regulator. De skal kobles direkte på forgasseren. Makstrykk er oppgitt til 7 psi, som er ca 0,45bar.

Unneberg, du selger dyre nipler Øyerulling
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: desember 07, 2010, 19:27:07 pm »

Ja en slik som Unneberg og Gasolin har Glad Den orginale pumpa virker men har en elektrisk liggende.
hvorfor skal du da sette på en elektrisk, hvis den originale virker Hæ
Loggført
1300L
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad

VW 1300S


Vis profil

« Svar #11 på: desember 08, 2010, 21:29:07 pm »

Den orginale pumpen holder koken fortsatt, men så kunne det vært greit å bruke en elektrisk Glad
Loggført

VW 1300S 1974
Vespa 50S 1972
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #12 på: desember 08, 2010, 21:36:26 pm »



Ikke meningen å dra i gang en diskusjon her, men kan ikke la det ligge Rekker tunge

Ingen av disse pumpene trenger regulator, og vil heller ikke ha noen nytte av regulator. De skal kobles direkte på forgasseren. Makstrykk er oppgitt til 7 psi, som er ca 0,45bar.

Unneberg, du selger dyre nipler Øyerulling
[/quote]

mulig det er dyre nipler  Trist men ........... vi solgte den større typen pumpe tidligere, og hadde problemer med forgassere som fløyt over  Sint 
så........... vi velger å selge den litt mindre og desverre litt dyrere pumpa, så får kundene bestemme hva som blir dyrest
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #13 på: desember 08, 2010, 22:04:30 pm »

Meget godt argument Glad Jeg skal ikke være påstålig her, fordi jeg aldri har prøvd disse bensinpumpene på solexforgasser.
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!