mai 03, 2024, 00:41:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Må overhale 1915 motor  (Lest 1197 ganger)
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: januar 28, 2014, 21:30:12 pm »

Hei

Hadde en kjip kveld i garasjen i går, skulle ta en sjekk på den gamle 1915 motoren min, som har stått ubrukt i 6-8år, det var sørgelige greier
her hadde det kommet vann inn i sylindrene, siden det var "litt" dårlig tak over den motoren for en del år siden....
Dette har da resultert i gravrust i sylinder, og uttærte topper.

Motoren var skrudd sammen med org. veiv og råder, en Engle kam, som jeg ikke husker nr på, men kan finne ut
samt 40mm Dellorto DRLA

Så hvor bør jeg kjøpe nytt sylinder og stempel sett?

Jeg må ha nye topper, hvilke? og hvor er lurest å kjøpe, med tanke på hvilke gassere jeg allerede har

Er det noe annet jeg bør gjøre, når jeg først må demontere motoren, så kom med det Blunker
Tilstand på lager og resterende er uviss foreløbig...

Jeg har vært ute av VW miljøet like lenge som motoren har stått, og kjøpte ny bil i fjor sommer, så jeg har blitt litt rusten selv også Sjokkert

Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #1 på: januar 28, 2014, 21:47:31 pm »

Om det har kommet vann via gassere, så vil det nok vere lurt å overhaling disse. Jeg har akkurat har mine dellorto gassere til fullstendig overhaling i Italia hos Alfa1750 (ebay navn..)
De var også utsatt for "fuktighet" Glad
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: januar 28, 2014, 23:07:46 pm »

Gasserene var heldigvis lagret tørt og godt i garasjen, men jeg må gå over de uansett, de er fulle av dritt utvendig, men virker ok

Hva kostet den overhalinga forresten viss jeg får spørre om sånt, og hvor lang tid tok det?
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: januar 28, 2014, 23:18:53 pm »

Selve overhalingen kostet 175 euro.. Ca 750 i frakt begge veier.. Og så ble det 350 i tull og gebyrer på returen.. Gikk drøyt 14 dager fra jeg sendte til de var tilbake igjen. Han sier selv at de skal vere gode som nye, og garanterer det..
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!