mai 02, 2024, 18:59:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Valg av fordeler til 1915cc motor  (Lest 2161 ganger)
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: februar 11, 2014, 17:05:26 pm »

Hei

Holder på med overhaling av min gamle 1915 motor, og i den sammenheng har jeg fått det for meg at det kan være lurt og høste noen erfaringer rundt valget av fordeler.

Nå er det en WBX fordeler som står på, men hvordan blir det med Vakuum klokka? den bør vel være tilkoblet, men har dellorto gassere uttak??
Har også en haugammel krommet 009 fordeler liggende og slenge ett sted, men det er vel muligens noe kina jall?

Hva blir beste valget? eller må jeg se etter noe annet??

Jone
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 11, 2014, 19:46:21 pm »

Har kjørt wbx fordeler på det meste, merkbar bedre en 009 hos meg hvertfall. Vakum ordner du, enten fra innsug eller om det finnes på gasseren din.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: februar 11, 2014, 20:40:33 pm »

Hei Vidar

Takk for svar, å takk for handelen av sylindre og topper, nå skal det bli motor igjenn Gliser Gliser

Jeg var en tur i garasjen for å sjekke, det var bare ett vakuum uttak på det ene forgasser løpet, hvordan i alle dager vil det virke Hæ
Jeg kan ikke huske hvordan dette var i utgangspunktet, har jo ligget brakk i 8 år....

Hvordan har folket løst dette på en fornuftig måte?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: februar 11, 2014, 21:29:13 pm »

Den suger vel nok i et løp, tror det er helt normalt.

Dersom din 009 er en ekte bosch kan den være god den.
Loggført

1961 T1 - Custom
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #4 på: februar 11, 2014, 22:02:05 pm »

OK, da er det bare og teste med WBX fordeleren, og ha 009 fordeleren i backup

Er de uoriginale merket på en eller annen måte, slik at man ser forskjell på dem?
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #5 på: februar 11, 2014, 22:18:27 pm »

Om du kjører med en WBX fordeler, ta også coilen fra WBX.... eller en annen VAG med tilsvarende fordeler tenning.
Det er ikke lik motstand i stift og elektronisk tenning, kjører du med feil rissikerer du å brenne coilen.
(Det har jeg erfart i båten rett utenfor alle holmer og skjær ved Lindøy.. "Elias" var heldigvis under bybrua.. på vei ut fra Stavanger)

På den gamle bussmotoren byttet jeg vakum klokka på WBX fordeleren. Den var bare koblet til ene forgasseren.
Og på 54'en med Porsche 356 motor har jeg stift tenning, men der er også vakum klokka koblet på det ene gasser løpet som har vakum tilkobling.
010 fordeleren jeg kjørte med i starten ga meg bare klatt etter en stund
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #6 på: februar 12, 2014, 06:13:51 am »

Ja, jeg er klar over det med coilen, men har ikke funnet det ut på din måte, godt du ble berga raskt Glad

Du sier du bytta vakuum klokka, hvorfor, og til hvilken?
Loggført
Marius828
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: februar 12, 2014, 11:18:00 am »

Få tak i en SVDA 050 fordeler. Det kjørte jeg med. Funket kjempe bra. Og de delorto gasserne jeg hadde, var det vakum utak på.
Loggført




Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!