mai 09, 2024, 09:58:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 737266 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2190 på: mars 28, 2013, 22:55:16 pm »

Hvis det er noen som tror jeg er ute etter å henge ut folk, så må de tro igjen.
Målet med denne tråden er å lære og dele kunnskap. Å som oftest, blir ikke ting alltid som planlagt.
Så om det til slutt er en JPM eller Engle kam som står i blokka er ikke det som er det viktigste.

Nå ligger veiva hos Dewil for måling av journalene.

En ting skal folkene på vwnorge ha. Å det er at det er mange som bryr seg, hjelper og bidrar på alle tenkelige måter.
« Siste redigering: mars 28, 2013, 23:23:00 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2191 på: mars 28, 2013, 23:05:30 pm »

Vi må jo bidra og hjelpe til så "alle" kommer på veien til sesongen.
Er kjedelig å dra på treff alene og kjedelig mest for de som sitter hjemme uten kjørbar bil.
Det er jo derfor vi har denne hobbyen, vi liker å kjøre bil.

Så om det blir med 30 eller 230hk, kjøre skal vi gjøre uansett Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2192 på: mars 29, 2013, 02:59:04 am »

Hmm, tror bare vi har Chevy rådelager i overstørrelse..

Sist jeg var innom mener jeg at det hang et sett med standard på veggen, men kan jo være at det er solgt i ettertid.. Glad

FK89 bliver vel ikke brugbar for en bil på gaden eller?

Hadde jo FK89 i min, syntes den var helt nydelig å kjøre jeg.. Men er vel kanskje litt med hva man er vant til også  Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2193 på: mars 29, 2013, 06:37:27 am »

Rådelager og kam er anskaffet.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2194 på: mars 29, 2013, 07:53:11 am »

En liten Langfredag update.

Toppringene er litt for trange. Er målt til 0,37. Skal være 0,40. Så disse byttes eller gappes på nytt.

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2195 på: mars 29, 2013, 13:11:39 pm »

En liten Langfredag update.

Toppringene er litt for trange. Er målt til 0,37. Skal være 0,40. Så disse byttes eller gappes på nytt.



Feil.. toppringene anbefales være 0,37mm fra Wiseco. Dine er mye trangere. Nærmere 0,30..
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2196 på: mars 29, 2013, 15:48:41 pm »

En liten Langfredag update.

Toppringene er litt for trange. Er målt til 0,37. Skal være 0,40. Så disse byttes eller gappes på nytt.



Feil.. toppringene anbefales være 0,37mm fra Wiseco. Dine er mye trangere. Nærmere 0,30..

My bad!
Er det noen som har en ekstra pakke med ringer (fire sett)?
Toppring: 1 mm, ring 2: 1.2 mm
Varenummer: 9400XX
« Siste redigering: mars 29, 2013, 19:05:29 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #2197 på: mars 29, 2013, 16:20:39 pm »

Der tipper jeg vi har funnet feilen. 100 poeng til SSRT som lurte på ringgap for x antall innlegg siden. Det er andre som har hatt samme problem tidligere, med ganske like symtomer.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2198 på: mars 29, 2013, 16:23:10 pm »

Om det er hestemorderen så blir jeg ufattelig happy!
Snakk om påskekrim Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2199 på: mars 29, 2013, 17:34:20 pm »

Hestemorder... Skummelt!  Sjokkert
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2200 på: mars 29, 2013, 18:55:59 pm »

En liten Langfredag update.

Toppringene er litt for trange. Er målt til 0,37. Skal være 0,40. Så disse byttes eller gappes på nytt.



Feil.. toppringene anbefales være 0,37mm fra Wiseco. Dine er mye trangere. Nærmere 0,30..

My bad!
Er det noen som har en ekstra pakke med ringer (fire sett)?
Toppring: 1 mm, ring 2: 1.2 mm
Varenummer: 9400XX

Nye stempelringer er bestilt hos https://www.powersportsplace.com
Måtte håpe DHL er raske denne gangen.
« Siste redigering: mars 29, 2013, 19:05:20 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2201 på: mars 29, 2013, 19:03:46 pm »

Har du bestillt riktig nå.. Jeg finner ikke de ringene på den siden  Osteaktig
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2202 på: mars 29, 2013, 19:04:44 pm »

Har du bestillt riktig nå.. Jeg finner ikke de ringene på den siden  Osteaktig

Er sikkert fordi jeg hadde med ett siffer for mye i varenummeret.
http://www.powersportsplace.com/parts/wis-9400xx/overview/

http://www.wiseco.com/PDFs/Wiseco-VWType1FlatTop.pdf
« Siste redigering: mars 29, 2013, 19:07:46 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2203 på: mars 29, 2013, 20:21:19 pm »

Goodie  Osteaktig
Loggført

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #2204 på: mars 29, 2013, 20:28:17 pm »

Jeg er øl tørst.. Så får vi snart avklart hvem som vinner pils  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #2205 på: mars 29, 2013, 20:53:49 pm »

Jeg er øl tørst.. Så får vi snart avklart hvem som vinner pils  Gliser
Ingen tvil om hvem som fortjener en ØL. Må vel være motorbyggeren.

Jeg forstår ikke så mye om pratet her inne og kan ikke komme med noen vise ord eller kommentarer. Men jeg er glad for at Jee fant noe som kunne være et problem.

God påske Eivind.

Husk å puste.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2206 på: mars 29, 2013, 21:00:31 pm »

Jeg er øl tørst.. Så får vi snart avklart hvem som vinner pils  Gliser
Ingen tvil om hvem som fortjener en ØL. Må vel være motorbyggeren.

Jeg forstår ikke så mye om pratet her inne og kan ikke komme med noen vise ord eller kommentarer. Men jeg er glad for at Jee fant noe som kunne være et problem.

God påske Eivind.

Husk å puste.

Har allerede startet å feire Blunker

* image.jpg (38.37 KB. 600x600 - vist 174 ganger.)

« Siste redigering: mars 29, 2013, 21:06:06 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #2207 på: mars 29, 2013, 21:01:52 pm »

Skål unge mann  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2208 på: mars 29, 2013, 21:04:43 pm »

Skål unge mann  Gliser

Skål!!
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #2209 på: mars 29, 2013, 21:50:10 pm »

Skål skål.
Du trenger sikkert ikke nye ringer, bare file litt til av de du har, alt er vell som nytt...

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2210 på: mars 29, 2013, 22:17:50 pm »

Skål ja Gliser
Jeg har fått en ny drikkekompis i stua ;-)

Chevy journal størrelse er 50.80mm
Jeg har nå målt og journalene er mellom 50.78 og 50.79mm. Den trangeste/største er journal nr 2 fra svinghjulet.

Plastigage er absolutt å anbefale når rådene skal på. Viktig at denne klaringa blir riktig og jeg vil tro den vil bli noe trang om det ikke gjøres noe med journalene. Hvis man har mulighet til å få polert samtidig som rådene skal på så ville jeg målt, evt polert og målt igjen for å prøve å få de likest mulig.

Klaringen er anbefalt mellom 0.020-0.060mm, med denne motoren ville jeg nok lagt meg nærmere 0.040-0.050 i klaring.
Det går også å kombinere/flytte og bytte på lager for å få riktig klaring.

Er vel flere som har forsøkt litt forskjellig på disse motorene som har erfaringer å dele ang. klaringer til rådene.


* _conv_IMAG1565.jpg (35.33 KB, 800x600 - vist 196 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2211 på: mars 29, 2013, 22:37:42 pm »

Takk for hjelpen Dewil.
Da er det bare å kjøre veiva tilbake til Jee.

Hils kompis fra meg å si at jeg kommer om en liten stund Blunker
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #2212 på: mars 29, 2013, 22:38:25 pm »

Håper dere har funnet synderen og får "riktig" antall hester ut av denne. Virker til å ha vært litt av en runde
Loggført

Seaside VW Klubb
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2213 på: mars 29, 2013, 22:39:12 pm »

;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2214 på: mars 29, 2013, 22:45:12 pm »

Håper dere har funnet synderen og får "riktig" antall hester ut av denne. Virker til å ha vært litt av en runde

Custom er custom!
Håper virkelig summen av alt dette er 50-60 hester.
Nå er det bare å skru sammen igjen å prøve på nytt.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2215 på: mars 29, 2013, 23:02:45 pm »

Et par drag med fila nå og sammen med den igjen... så kommer hestene fra beite.
En fk89 er virkelig en fin gatekam på stroker motorer det, men den kan ikke måle seg mot JPM versjonen av den samme. Kammen er slipet med en sykt stor durasjon ( så stor at den ikke nevnes på kortet). Grunnen til det er at den er designet med den vanvittige varme utvidelsen en stroker bokser har. Dette sørger for en rolig start for ventilmekanismen nesten uavhengig av temperatur på motoren. Ingen andre VW kammer har denne finessen. Vanlige kammer blir oppgitt med bare noen få mål så en tilsynelatende lik kam kan være helt andeledes. Måten disse kammene er designet på kalles time-area calculation og sørger for at ventilen er så mye åpen som mulig, i forhold til veiv grader. Men her kommer neste finesse inn, alt dette er gjort fra ventilens side, dvs man beskriver hva ventilen skal gjøre og at den ikke skal oppleve rask endring av akselerasjon, såkalt jerk. For å kunne få til dette har hele ventilmekanismen blitt lagt inn og simulert i prof. Blairs kam designings program. Alle steder hvor delene i ventilmekanismen møtes så endres utvekslingene opp eller ned gjennom hele løft sekvensen, en pc har ikke noe problem med å regne ut dette og kan derfor beskrive hvordan kammen skal se ut for at ventilen skal ha et enkelt men effektivt liv. Resultatet er en CNC fil som stappes i kam sliperen. Dette gjør at JPM kan kjøre med lavere fjærtrykk enn tilsvarende Engle kammer.
Jeg snakket med en kjent dansk motorbygger for noen år siden, han sa det slik: "Dette er ingenting nytt,  Scleicher har designet kammer med samme metode (software?) i årevis, men de har aldri fått til å produsere noe hester. Mens amerikanerne har bare prøvd seg frem og fått masse hester, men noenganger med resultatet at kammen spiser opp motoren innvendig. Hva JPM har gjort er å lære av amerikanerne og designe kammen som Scleicher"
Merk dette er hans ord.
Jeg kan ingenting om kam design, men jeg vet dette, du Putte har handlet på ØVERSTE hylle. Men samtidig, alt må settes opp nøyaktig som JPM sa om ventilen skal få livet den fortjener.
En ting er sikkert, kammer er ikke lett.

« Siste redigering: mars 29, 2013, 23:45:52 pm av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2216 på: mars 29, 2013, 23:14:06 pm »

JPM kammen skal få prøve seg igjen. Er nok liten sannsynlighet for at det er her hestene er blitt borte.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2217 på: mars 29, 2013, 23:42:34 pm »

JPM kammen skal få prøve seg igjen. Er nok liten sannsynlighet for at det er her hestene er blitt borte.

Høres ut som en god plan Eivind B-)
Lykke til.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2218 på: mars 29, 2013, 23:55:49 pm »

JPM kammen skal få prøve seg igjen. Er nok liten sannsynlighet for at det er her hestene er blitt borte.

Høres ut som en god plan Eivind B-)
Lykke til.


"It ain't over till the fat lady sings!"
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2219 på: mars 30, 2013, 00:10:09 am »

Jeg har ingen problemer med å tro på at JPM er en meget dyktig kar som sikkert er på verdenstoppen hva angår luftkjølt vw. Kammene hans er også sikkert ment å være "the best there is". Eneste problemet med kammer som er "spesial-laget" er samme problemet som håndlagede Italienske sportsbiler har/hadde (særlig på 70/80-tallet) og som er roten til at de aldri vil bli så bra som en Toyota Corolla, nemlig at de er håndlaget one by one. Det får "aldri" blitt så bra som en masseprodusert sak hvis kontrollrutiner er på stell. Dvs. at kammen fra JPM nok er tenkt produsert etter beste evne, men spørsmålet her er hvor godt du lager en "håndlaget" kam. Jeg har aldri påstått at Schleicher har laget kammer som gir mest effekt, men de er kjent for å lage kammer som er meget holdbare og jeg har tilgode å høre at noen Scleicher kam har blitt levert med feilproduksjon.
Grunnen til skepsis på JPM-kammen er målingene fra JEE.

Nå som vi er inne i påsketiden så kan vi jo kalle JPM for Johannes Skaperen  Rekker tunge
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!