mai 09, 2024, 15:39:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 737375 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2790 på: september 01, 2013, 12:58:06 pm »

Akkurat passe høyde Gliser
Bare synd at sumpen er så lav.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2791 på: september 01, 2013, 13:06:47 pm »

Akkurat passe høyde Gliser
Bare synd at sumpen er så lav.


Er circus samme klaring på eksosanlegget som på sumpen. 6-7 cm. Men nå skal det sies at Kalle tømte bakdekkene mine for nesten all luft på SCC2012. Så den hever seg sikkert litt med 2 bar i dekka.
Bilen kan ikke bare ha blitt lavere av seg selv på 13 mnd.er?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2792 på: september 01, 2013, 14:54:11 pm »

Bilen blir litt nedenfor av å ikke bli brukt vettu Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2793 på: september 01, 2013, 19:01:49 pm »

Endelig har jeg fått luftet Putte!
Med hjelp av Dewil har vi fått justert gasserene og synkronisert staget. Men det trengs noe modding for å kunne gi full gass. Noen som har opplevd å ikke kunne gi full gass med CSP Bellcrank stag?

En annen ting er at reima er for stram. Så jeg trenger å få kjøpt en som er rundt 865mm lang. Som denne: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2047
Skal sjekke hos Bilxtra og Mekonomen i morgen.
 
« Siste redigering: september 01, 2013, 19:14:13 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2794 på: september 01, 2013, 19:10:57 pm »

Er filmen Privat Eivind??
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2795 på: september 01, 2013, 19:11:54 pm »

Er filmen Privat Eivind??

Nå er den åpen. Beklager.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2796 på: september 01, 2013, 19:26:26 pm »

Endelig hjemme  Glad

* 02.jpg (61.65 KB. 800x466 - vist 289 ganger.)


* 01.jpg (77.21 KB. 800x600 - vist 277 ganger.)


« Siste redigering: september 01, 2013, 19:33:32 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2797 på: september 01, 2013, 19:28:49 pm »

Med 2.5 Bar i bakdekka så er den blitt noen cm høyere Sjokkert

* 01.jpg (72.17 KB. 800x600 - vist 258 ganger.)


Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2798 på: september 01, 2013, 20:40:18 pm »

woohoo ØL!
Jeg har funnet ny oljepumpe Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2799 på: september 01, 2013, 20:41:11 pm »

woohoo ØL!
Jeg har funnet ny oljepumpe Gliser

Happy, Happy!!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2800 på: september 01, 2013, 22:26:27 pm »

Er det ingen som har opplevd å ikke kunne gi full gass med CSP Bellcrank stag?
Denne: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&artnr=20393b
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2801 på: september 01, 2013, 22:30:04 pm »

woohoo ØL!
Jeg har funnet ny oljepumpe Gliser

Happy, Happy!!
YESS! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2802 på: september 01, 2013, 22:45:20 pm »

Har ikke opplevd det om alt er justert riktig. Og med staget ditt ga den til og med for mye gass når vi hadde den i bremsen. Eller er det vandringen på pedalen som er problemet. Isåfall juster staget feil. Dvs. kortere stag. (du dytter med stagene om jeg husker feil). Armen som gasswiren festes i vil da peke mer bakover i bilen. Og gi en mer progressiv gassåpning og krever mindre bevegelse på pedal. Verdt ett forsøk.

Er det ingen som har opplevd å ikke kunne gi full gass med CSP Bellcrank stag?
Denne: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&artnr=20393b
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2803 på: september 02, 2013, 07:47:04 am »

Opplevd dette med csp staget på mange motorer, men da som regel på dellorto gassere..
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2804 på: september 02, 2013, 08:02:53 am »

X2
Mener å huske vi hadde samme case i fjor Eivind, og løste det ved å justere stagene slik Jee beskriver her.

Har ikke opplevd det om alt er justert riktig. Og med staget ditt ga den til og med for mye gass når vi hadde den i bremsen. Eller er det vandringen på pedalen som er problemet. Isåfall juster staget feil. Dvs. kortere stag. (du dytter med stagene om jeg husker feil). Armen som gasswiren festes i vil da peke mer bakover i bilen. Og gi en mer progressiv gassåpning og krever mindre bevegelse på pedal. Verdt ett forsøk.

Er det ingen som har opplevd å ikke kunne gi full gass med CSP Bellcrank stag?
Denne: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&artnr=20393b

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2805 på: september 02, 2013, 08:51:18 am »

X2
Mener å huske vi hadde samme case i fjor Eivind, og løste det ved å justere stagene slik Jee beskriver her.

Har ikke opplevd det om alt er justert riktig. Og med staget ditt ga den til og med for mye gass når vi hadde den i bremsen. Eller er det vandringen på pedalen som er problemet. Isåfall juster staget feil. Dvs. kortere stag. (du dytter med stagene om jeg husker feil). Armen som gasswiren festes i vil da peke mer bakover i bilen. Og gi en mer progressiv gassåpning og krever mindre bevegelse på pedal. Verdt ett forsøk.

Er det ingen som har opplevd å ikke kunne gi full gass med CSP Bellcrank stag?
Denne: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&artnr=20393b




Da tror jeg forstår det

Sakset fra manualen  Øyerulling

"Adjustment and Test
NOTE: The push rods need to adjusted to proper length. When carbs are in half throttle the center mount lever needs
to be aligned with the case joint. Fig.7,8"

* 01.jpg (29.59 KB. 572x552 - vist 231 ganger.)


* 02.jpg (26.35 KB. 487x560 - vist 220 ganger.)

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2806 på: september 02, 2013, 10:08:45 am »

Det er det som er riktig.

Men med lenger stag vil du få en raskere åpning av gasserne og trenger ikke like mye bevegelse på wire
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2807 på: september 02, 2013, 15:11:50 pm »

Det er det som er riktig.

Men med lenger stag vil du få en raskere åpning av gasserne og trenger ikke like mye bevegelse på wire

Så det du sier Jee (må ha det inn med teskje) er at vi må justere staget slik at de blir lengre.
Tror faktisk vi har justert det så og si max ut nå...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2808 på: september 02, 2013, 15:15:37 pm »

hvis du ikke får det til så kan du gjøre slik eg gjorde.
Finn en sukkerbit og fest vaieren i den innforbi der den originalt skal festes. Blunker
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #2809 på: september 02, 2013, 16:33:41 pm »

Eller borr nytt hull lengre inn så vandringen på gasswire blir mindre!


* 01.jpg (58.92 KB, 572x552 - vist 206 ganger.)
Loggført

Vw 1302
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2810 på: september 02, 2013, 19:31:25 pm »

Eller borr nytt hull lengre inn så vandringen på gasswire blir mindre!

Det var også dette Dewil kom frem til.
Har forresten kjøpt ny viftereim i rett lengde. Utrolig hva de har på Mekonomen.

* 01.jpg (86.72 KB. 800x600 - vist 205 ganger.)

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2811 på: september 02, 2013, 19:44:02 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2812 på: september 02, 2013, 19:47:24 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.

Ja...og...eller nei...her er det noen ugler i mosen... Dette ble jo justert inn ganske så riktig med de stagene som er der nå når den var på bremsing hos Jee, så etter hva jeg kan skjønne skal det gå å justere det riktig nå også. Er jo ikke noe annet som har endret seg...?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2813 på: september 02, 2013, 19:48:23 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.

Ja...og...eller nei...her er det noen ugler i mosen... Dette ble jo justert inn ganske så riktig med de stagene som er der nå når den var på bremsing hos Jee, så etter hva jeg kan skjønne skal det gå å justere det riktig nå også. Er jo ikke noe annet som har endret seg...?

Men da brukte vi den håndholdt gasspedalen til Jee.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2814 på: september 02, 2013, 19:52:06 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.

Ja...og...eller nei...her er det noen ugler i mosen... Dette ble jo justert inn ganske så riktig med de stagene som er der nå når den var på bremsing hos Jee, så etter hva jeg kan skjønne skal det gå å justere det riktig nå også. Er jo ikke noe annet som har endret seg...?

Men da brukte vi den håndholdt gasspedalen til Jee.

Ja, det er sant
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2815 på: september 02, 2013, 19:52:45 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.

Ja...og...eller nei...her er det noen ugler i mosen... Dette ble jo justert inn ganske så riktig med de stagene som er der nå når den var på bremsing hos Jee, så etter hva jeg kan skjønne skal det gå å justere det riktig nå også. Er jo ikke noe annet som har endret seg...?

Men da brukte vi den håndholdt gasspedalen til Jee.

Ja, det er sant

Å vi må ikke glemme at når dette staget var i bruk sist så var motoren noe smalere.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2816 på: september 02, 2013, 20:18:27 pm »

Tror kanskje jeg har funnet en løsning. Det følger med tre forskjellige stag i dette settet.
Lengde på: 285mm, 325mm og 360mm. Det lengste staget fant jeg i liggende i verktøykassa. Så hvis jeg monterer på den lengste på høyre side, og den mellomste på venstre side vil armen komme lengre bak, slik at utvekslingen blir større. Ref. det Jee og Berger er inne på.
Du er sikker inne på rett spor nå Eivind.
Jeg måtte også bruke de 2 lengste stagene på min 2332ccm for og få full gass.
Høres lovende ut dette nå.
Lykke til.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2817 på: september 03, 2013, 21:09:22 pm »

Nyvasket og blank er Putte blitt i dag. Fikk også satt på Jubileums felgene med 175/65 r15 gummi Blunker Alt for sleeper looken

* 01.jpg (81.67 KB. 800x600 - vist 199 ganger.)

Har også tatt en liten tur for å sjekke at alt henger sammen. Å det virker slik. Har ikke dratt på noe skikkelig. Men det virker som motoren er passe poten  Kult
Det som uroer meg nok en gang er at oljetrykket blir noe vel lavt på tomgang. Déjà vu!
Kan ikke husk at vi hadde dette problemet når motoren var i benken hos Jee. Men da med 20w50 olje og uten oljekjøler. Det skal også sies at motoren er blitt splittet etter dette, og satt sammen igjen i Sverige. Kan også hende at den justerbare oljetrykk saken fra Empi er blitt "tuklet" med.


« Siste redigering: september 03, 2013, 21:15:01 pm av Eivind (Putte) » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2818 på: september 03, 2013, 21:26:47 pm »

Jeg har lurt på; trenger man justerbar oljetrykksventil på en motor som er i orden?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2819 på: september 03, 2013, 21:31:20 pm »

Jeg har lurt på; trenger man justerbar oljetrykksventil på en motor som er i orden?

Nå er denne justerbare oljetrykksventilen der pga modifiseringen som er blitt gjort på oljesystemet.
Dette kan sikkert Rallybugs si noe om hvis han følger tråden.
Loggført
Sider: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!