1624
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gråtass
|
på: oktober 27, 2009, 19:08:13 pm
|
Siden en har pådratt seg bekjentskaper på de rareste steder bla. nord-trøndelag er det nå skjedd en hyggelig utvikling i saken. Kort fortalt : kompis tar en telefon til sist registrerte eier og lurer på en underskrift på salgsmelding . Ja det er det ingenting i veien for svarer han( som kontrast til ikke å gi lyd fra seg på 1,5 år til han jeg kjøpte bilen av) Så i dag møttes de to i Trondheim, og salgsmelding er på vei i posten
|
|
|
1625
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1965 T1 delebil
|
på: oktober 26, 2009, 22:11:31 pm
|
Ganske fornøyd med at denne nå har tilhold i Kragerø,og at salgsmelding fra siste registrerte eier blir sendt fra Tr.heim i morgen ,takket være en bekjent som bor i området. Glad jeg slipper å dele en komplett bil for å få skilter på den.
|
|
|
1627
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Fruens 59
|
på: oktober 23, 2009, 17:08:28 pm
|
I dag ble denne trillet inn i en låve fra 53 hvor det er tørrt, fint og luftig. Så da kan jeg puste lettet ,og vite at den ikke står i regn og snø .
|
|
|
1628
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: oktober 23, 2009, 16:53:29 pm
|
Det bør jo være det viktigste ,at det faller i eierens smak,så kan andre stort sett mene hva dem vil.Jøss så kjedelig om alle skulle ha ny sølvgrå Prius
|
|
|
1629
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gråtass
|
på: oktober 23, 2009, 15:21:58 pm
|
Registrert i norge i 64.*Redigert*I det hele tatt har jeg ingen papirer på den,de ramlet av lasset for to eiere siden og sist registrerte eier er lite imøtekommende med å skrive ny salgsmelding.Siden han bor i nordtrøndelag er det ikke bare å reise og riste han heller , men en bekjent er satt på saken.
|
|
|
1631
|
Forum / Resto-look / Sv: Resto med andre øyne
|
på: oktober 22, 2009, 15:56:48 pm
|
Den Fiaten der ødelegger min oppfatning av motor/bilmiljø, intill jeg så den trodde jeg ikke det var mye bruk av knark i dette miljøet ..
|
|
|
1632
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gråtass
|
på: oktober 22, 2009, 15:44:31 pm
|
det er ting som tyder på at en ny bensinpumpe ville være på sin plass. Den tenner villig med en liten dram ,men får ikke mere bensin.Et annet stort spenningsmoment med denne er om jeg klarer å skaffe salgsmelding,som han jeg kjøpte den av slet med. Den som lever får se ,og i alle tilfeller har jeg en fin bunnplate med papirer . Så hvis det viser seg umulig ,blir det en 64/67 streetmix/rat
|
|
|
1633
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gråtass, en prosess i endring?
|
på: oktober 22, 2009, 15:37:28 pm
|
Var plutselig eier av en grå deilig en 64 mod registrert i 65 .*redigert* bilen er førstegangsregistrert i Norge i 64 Ser ut til å være uforskammet hel i karrosseriet ,og det er jo alltid morro. Bilder fra hente turen følger:
|
|
|
1636
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger jeg gulv i bilen?
|
på: oktober 18, 2009, 10:06:30 am
|
Ca for 25 år siden var det en fyr i kragerø som ikke kunne sveise ,han støpte i glassfiber , limte og sto på til han hadde gulv i sin ascona A .Som lønn for den jobben fikk han kallenavnet Casco (etter limfabrikanten) og det navnet brukes fortsatt... Tviler på han syns det er stas. Men å bruke aludørk eksempelvis vil by på litt utfordringer .Da vil du nok måtte ha noen tverrstivere for å få et gulv som føles trygt å tråkke på. Eventuellt bruke så tykk aludørk at det blir tyngre enn det org monterte. Hvis det er såpass bra gulv i bilen din at du kan spare 20 mm kant rundt hele er det vel bedre å lappe det lille som er.
Tom "Casco" Berg?? Nei Espen Gundersen men han ble ikke kallt Espen "Casco" neida, kun Casco
|
|
|
1637
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 59 t1
|
på: oktober 18, 2009, 09:34:34 am
|
To tomler opp ,for tøff bil. Kan lett tro at det er mange som blir overrasket når den her gasser på Jeg digger ulv i fårikål biler.
|
|
|
1640
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger jeg gulv i bilen?
|
på: oktober 17, 2009, 10:56:34 am
|
Ca for 25 år siden var det en fyr i kragerø som ikke kunne sveise ,han støpte i glassfiber , limte og sto på til han hadde gulv i sin ascona A .Som lønn for den jobben fikk han kallenavnet Casco (etter limfabrikanten) og det navnet brukes fortsatt... Tviler på han syns det er stas. Men å bruke aludørk eksempelvis vil by på litt utfordringer .Da vil du nok måtte ha noen tverrstivere for å få et gulv som føles trygt å tråkke på. Eventuellt bruke så tykk aludørk at det blir tyngre enn det org monterte. Hvis det er såpass bra gulv i bilen din at du kan spare 20 mm kant rundt hele er det vel bedre å lappe det lille som er.
|
|
|
1641
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjempe morsom historie:D
|
på: oktober 14, 2009, 08:41:56 am
|
Ligger flere av hans historier ute på det store internettet,jeg har ledd så fruen trodde det hadde klikka for meg av flere av hans på funn .Anbefales
|
|
|
1642
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Formula vee på veien igjen. Dyrt, vanskelig, vondt men lykkelig!
|
på: oktober 14, 2009, 08:35:38 am
|
To tomler opp for din måte å takle motgangene på. Godt å se at du ikke automatisk skyter motorbygger og at du er i stand til å se det positive i situasjonen ,selvom det ble dyrere enn kun å bytte ett fordelerlokk. Har selv vært involvert i feilsøking på en gullmotor for endel år siden (1835 Gjesltland) som hadde periodiske spasmer. Etter mye greier viste det seg at det var coilen som var syndern. Og vi som trodde at en coil enten funket som den skulle ,eller ikke i det hele tatt...
|
|
|
1643
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan forsikre en bil som er under oppussing
|
på: oktober 13, 2009, 16:44:46 pm
|
Begge bilene her i huset er også kaskoforsikret i IF selvom de ikke er på veien (men de er ikke informert av meg om at den ene ikke er eu ok)
Jeg har satt en verdi av 25-30000 på min 68 og 40000 på 59 en til fruen ,dette ble akseptert av selskapet uten bilder av noen av bilene. Så et bytte av selskap kan nok være lurt
|
|
|
1645
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 motor i 1200 kasse
|
på: oktober 11, 2009, 10:19:07 am
|
Jeg må ha hatt voldsom flaks . skrudde det bare isammen 1600 motor med 61 1200 svinghjul, bang ferdig tut og kjør . Måtte bare tvangsstyre den lille magnetventilen som var beregnet på 12v (klippte av stempelet) Kjørte i to år med bilen etter dette ,uten problemer.
|
|
|
|