mai 09, 2024, 07:37:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: cb efi noen erfaringer?  (Lest 2505 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: mai 06, 2010, 22:27:01 pm »

vurdere cb efi til min1835, noen som har erfaring med dette?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: mai 07, 2010, 05:34:46 am »

Så lenge du ikke har falsk luft, så funker det knall. Les: jeg har det, sliti med falsk luft ( vært en kløne )  Funnet feilen og nå går den som en drøm.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2010, 05:48:30 am »

Fungerer fint, men du må kjøpe spesial USB kabel på Chlas olsson og bruke pc med engelsk windows 98SE.
Vi kødda i flere dager for å få kontakt med styringen. (Jeg var med bare litt)
« Siste redigering: mai 08, 2010, 07:29:44 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 07, 2010, 08:36:34 am »

Fyll på med info her, har også vurdert dette på 2332 motoren min.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #4 på: mai 07, 2010, 09:24:35 am »

Fungerer fint, men du må kjøpe spesial USB kabel på Chlas olsson og bruke pc med windows 98SE.
Vi kødda i flere dager for å få kontakt med styringen. (Jeg var med bare litt)

Usb elelr vanlig seriekabel funker fint. Problemet i begynnelsen var at selve boksen ikke klarte Norsk språk. Dette problemet er løst/er underveis til å bli løst. Det har blitt sendt over en norsk pc for å rette på dette. Så fort sprutet fikk rett språk på pc så gikk alt fint. Men dette er det bare å sende en mail til CB og spørre om, så får du svar. Jeg har snakket mye med dem ang dette når mine problemer dukket opp. Og fått meget bra hjelp.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #5 på: mai 07, 2010, 09:44:04 am »

er dette sette eg tenker på  http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=QT01&Store_Code=VWP&search=cb+efi&offset=0&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=..

er dette med tenning og alt komplett eller må en ha mer?  ikke så helt galen prs heller.. hmmm
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: mai 07, 2010, 10:16:46 am »

det står "Compatible with most aftermarket ignition systems: MSD, Mallory, Pertronix (Except Compufire DIS)"

Så du må nok ordne tenninga selv på dette sette i alle fall.

Om det er dette settet som omtales lenger opp i tråden, ja se det vet ikke jeg Blunker
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: mai 07, 2010, 10:22:39 am »

du trenger amerikansk pc/windows allt annet ser ut for å lage krøll.
Ring brodern 91879220 så får du greie på ulempene Gliser
men tross allt plunder så tror jeg han ikke skal ha gassere lenger.
Kan foresten nevne att dette sitter på en f#/"d escort med helaluminium OHC på 2,5l Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #8 på: mai 07, 2010, 12:01:37 pm »

Kittet selges i utgangspunkt uten tenning, men kan kjøres med vanlig fordeler. Om det fortsatt krasjer med nors pc må som sagt sjekkes med cb. Skal sende Pat en mail jeg.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #9 på: mai 07, 2010, 12:17:59 pm »

Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #10 på: mai 07, 2010, 12:19:22 pm »

Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.

Dette holder ikke. Det er prøvd og det feilet veldig. Blunker
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: mai 07, 2010, 13:15:27 pm »

Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.

Dette holder ikke. Det er prøvd og det feilet veldig. Blunker
kan skrives under på!
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: mai 07, 2010, 13:30:26 pm »

Men som sagt, kjører nå en pc med kun us windows instalert og det funker som gull. Ikke at jeg trenger å bruke pc'n no mer egentlig tror jeg. Men kjekt å ha i tilfelle man vil justere. Og til tiden hvor man skal begynne å putte inn annet tenningsannlegg.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 07, 2010, 17:15:08 pm »

Jeg har hørt mye bra om det sprutet her, men hvorfor ikke gå for Electromotive eller Haltec feks. Der jo disse anleggene som stort sett alle tunere som har bremsebenk i Norge driver å fikler med. Disse anleggene har ikke de begrensningene som cb.sprutet har med ekstra følere osv..  Kjøper du et pent brukt slikt anlegg, så koster ikke det særlig mer enn CB. sitt + at du har tenning, null problem med å koble til Laptop osv.. osv..

Her sakset fra electromotive sin side :

Engine Management System

The new TEC³ represents the current in state-of-the-art fuel injection and direct ignition control integrated into one revolutionary package. The TEC³ is a PC-programmable engine control system featuring a powerful Windows-based tuning environment. Converting from carburetion to fuel injection has never been easier than with the TEC³. Whether you choose to run throttle body injection, multi-port, or individual throttle bodies,the TEC³ will provide you with the ability to tune your engine to its peak capabilities.
Street enthusiasts will enjoy the benefits of a ‘distributorless’ ignition system that not only is infinitely adjustable, accurate, and powerful, but also gives you improved firewall clearance and freedom from all those ignition amplification boxes that you used to run in the past. If you are running an aggressive profile camshaft, idle control has always proven to be problematic for lesser engine management systems, but not for the TEC³. Within the WinTEC software resides our exclusive ‘TPS/MAP Idle Blend’ table. With a few clicks of the keyboard, you will enjoy an idle quality that other engine management systems only dream of having.
For competition and ultra high output engines, the sophistication and power of the TEC³ system simply out-performs other production and aftermarket systems. With full control of the engine over all possible operating conditions, outputs that will control nitrous, boost, VTEC, and other devices, new rev-limiters with ‘Triple Smooth’ technology, and On-Board Data Acquisition, the TEC³ gives you Total Engine Control...and makes the competition green with envy!


Standard features built in to the TEC³:

PC programmable and configurable for 1, 2, 3, 4, 6, 8, cyl. engines and Rotories with a 12 cyl.and 6 cyl dual plug option
Operate in Open or Closed loop
Run True Sequential, Phased Sequential or Simultaneous Injection with individual cylinder trim
Configurable for TBI, MPI, TPI and individual throttle bodies

Additional Injector Output Drivers built-in.. Run Low or High impedance injectors

Full 150 mJ of Spark Energy directly to the plugs without misfire

New Dual Rev Limiters with ‘Triple Smooth Technology’.. 1st step retards timing to a negative -12º degrees.. 2nd step cuts coil current in half.. 3rd step coil current and fuel are cut-off.. all three steps occurring within milliseconds!
Waste Gate (Boost Control), Nitrous Control with up to 4 stage retard available

Four Programmable GPO’s (General Purpose Outputs) to control or activate VTEC, Shift Lights, Water Pumps and Fans, A/C Compressor, Torque Converter and more.

New Programmable Adjustable Electronic Tachometer Output

Uses primarily GM type sensors

Diagnostic monitoring with codes issued through Check Engine Light

Easy to install bolt-on Trigger Wheel and Mag Sensor Kits available for many applications

Made in the USA
 




« Siste redigering: mai 07, 2010, 17:19:42 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #14 på: mai 08, 2010, 19:58:31 pm »

kjøre heller megasquirt da.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: mai 08, 2010, 20:14:39 pm »

Megasquirt gjør vel stort sett det samme, men er "gjør det selv"
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mai 08, 2010, 21:43:15 pm »

Electromotive er : "THE REAL DEAL"   Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #17 på: mai 08, 2010, 22:16:13 pm »

har megasquirt i notch med wbx og turbo.. begynne og få teken på ms nå så går nok for det en gang til.Glad   la inn en bestilling på mexico innsug og tb med dyser og fuel rail. og to ms ecu.. i går så går for det i denne omgang er jo bare en liten 1835.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!