mai 12, 2024, 15:30:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Galvanisere bilen min  (Lest 5682 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: september 29, 2010, 07:50:22 am »

Heisann,

Sjokkert over hvor billig det er å få galvanisert bilrammer. Noen som har noen erfaring med å dyppe luftkjølt vw?M
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: september 29, 2010, 07:58:37 am »

Det kan være at bunnplaten din får et sjokk over hvor varmt det er i det badet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: september 29, 2010, 08:01:18 am »

Hva har du erfart med din bunnplate?M
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: september 29, 2010, 08:40:34 am »

Vi produserer en del i stål, og kunden klagde på at noe hadde trekt seg under sveising, men det hadde blitt skjeivt under galvanisering...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: september 29, 2010, 08:42:24 am »

Vi produserer en del i stål, og kunden klagde på at noe hadde trekt seg under sveising, men det hadde blitt skjeivt under galvanisering...

Hvilen platetykkelse hadde dette?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: september 29, 2010, 09:04:46 am »

En ramme/stativ med en mengde 40x40x2 firkant, 25x25x1,5 C profil størrelse ca. 1700x1000x1600mm Vekt ca. 50kg.
Måtte være 99% riktig på vinkel, vi kontrollerte at det lå innenfor toleransen ved levering, når det kom tilbake var det utenfor.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #6 på: september 29, 2010, 09:10:17 am »

Kan det være at spenningene etter sveisinga blir normalisert? Galvanisering foregår ved ca 600gd?
Loggført

Mob:92245040
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: september 29, 2010, 09:26:24 am »

Å varme tynnplate opp til 600 grader høres ikke lurt ut spør du meg.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #8 på: september 29, 2010, 09:34:48 am »

Jeg forhørte meg på reime jarlsø for noen år siden og om de skulle gjøre det ville det være på min risiko, og med en klar formaning om at dette kom til å slå seg til dels kraftig.
 Jeg slo det fra meg etter å ha snakket med gutta der borte.
Loggført

Seaside VW Klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: september 29, 2010, 09:38:32 am »

Kanskje ikke så rart at det så sjokkerende rimelig?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: september 29, 2010, 09:45:28 am »

Metallisering er tingen ; Sanblåsing ..så varmspøyting med sink ca 400 grader . Dette har jeg fått utført
2 ganger nå . Aldri sett rust på disse , selv etter 15 år . Siste gang på 1303`en. Koster ca 5000,- i Stavanger .

 Glad 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: september 29, 2010, 16:32:01 pm »

Ein måte for galvanisering av bunnen som kan fungera, men som ikkje vert heilt optimalt er jo å (ved restaurering av bil inkl skifting av golvplater) senda inn kun ramma til galvanisering. Dvs utan golvplatene på plass. Då vil ein jo få serdeles god beskyttelse inni tunnellen og rammehovudet. so sveisa på golva etterpå.
Men metallisering kan varmt anbefalast!! Detta er ogso vedlig fint på karosseri, dvs i innerskjermane
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #12 på: september 29, 2010, 18:19:13 pm »

http://www.chemical.no/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=27
Loggført

Mob:92245040
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: september 29, 2010, 18:33:24 pm »

Se på hva bilfabrikantene bruker av prosesser og kjemikalier - det som er verre er å få gjort det.

Og så må du se på bruken - 2K epoxy holder meget godt så lenge den stelles pent og man kun bruker bilen om sommeren.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 29, 2010, 20:58:43 pm »

har lenge gått med planen om Varmgalvansiering av ett kaross...
har muligens kontakter innenfor bransjen
men har ikke funnet bilen enda.
morro og sett hva som skjedde.  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: september 29, 2010, 21:20:49 pm »

Da må du finne en ny bil Jørn , der det er skitt blir det eksplosjoner ... Gliser Gliser
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 29, 2010, 21:58:09 pm »

Man Galvanisere ikke Bunnplater og ikke VW deler
Det gjøre man på  Diverse,Sån som Gjerde-lysstolper -Skilterføtter ,bare Høre med Kona Hans.

Ps hva er du ute etter King Oslo???
Er du ute etter å ha en Boble i 50år?
Det går fint med 2komp grunning og billakk Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: september 29, 2010, 22:08:14 pm »

Er du ute etter å ha en Boble i 50år?

Ja. Kjøre sommer og vinter.M
« Siste redigering: september 29, 2010, 22:47:35 pm av king.oslo » Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: september 29, 2010, 22:15:52 pm »

og da skal du bruke den året rundt Øyerulling
Og hvis du skal kun bruke den om Sommeren så holder nok 2 komp grunning og Svartlakk-Billakk-Industrilakk Nok for meg og ikke minst deg Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: september 29, 2010, 22:21:41 pm »

har lenge gått med planen om Varmgalvansiering av ett kaross...
har muligens kontakter innenfor bransjen
men har ikke funnet bilen enda.
morro og sett hva som skjedde.  Glad

Med litt forarbeid so går da an å få prøvd

Problemet er att luft vert til eksplosjonar i badet. DVS att det kan ikkej vera nokon heilsveiste fuger der det er to plater(luft i mellom) Og der det er spotwelda isaman to-fleire plater orginalt så må du borra hol i 1 av platene for å skapa ein utgang til lufta imellom. Er vel maks 10cm2 med doble plater utan å bora hol. ca ca

Men drillen fikser biffen:)

Noko eg har lurt på er å dyppa kun ramma på buss nedi. Dvs Sånn att galvaniseringe dekker opp til kanalar(og dermed ogso golvet innvendig etc. Heilt nede på bussar er da ikkje so extremt med tynnplater so da hadde kanskje gått.. samma for bobla og forøvrig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!