mai 05, 2024, 17:16:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
211  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 04, 2017, 15:34:06 pm
[attachment=1] Prøver med flere bilder etter at rein tekst gikk inn...
212  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 04, 2017, 15:32:23 pm
Da få jeg ikke lagt ut noe mer, får melding om at jeg mangler heading + tekst + at jeg har bliit automatisk logget ut. Har prøvd 5-6 ganger... Flau
213  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 04, 2017, 15:18:54 pm
Her er hva jeg fant videre, full demontering av shortblokk.
[attachment=1][attachment=2] Ingen tuning utført som dere ser...
[attachment=3]Er dette ifra produksjon av toppene eller har de tatt skade av oppstart?? Bittesmå fordypninger/hulrom.
214  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 04, 2017, 15:02:55 pm
Ehem tok det som en selvfølge,... en pumpe til WBX skal vel matche kanalen i ditto blokk? Hæ
215  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 03, 2017, 14:10:56 pm
Da er lokket på oljepumpa åpna. Her blei det kun benytta tynn stripe med pakningssilikon som pakning. Målte klaring mellom lokk og drev: Det nedre har klaring på ca 0,1mm, det øvre litt mindre enn det. Ser dere noe galt så langt? Bilder tatt umiddelbart etter åpning av lokk. [attachment=1][attachment=2]
216  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 02, 2017, 15:40:07 pm
Bruker Auto-Gauge instrumenter. Tvilende Viste omtrent 0 bar når den originale oljetrykkslampa tente.
Jørn hadde en passende 30mm pumpe som jeg kjøpte av han. Har O-ring på den, samt pakka dette med bittelit pakningsmasse, ja. MEN; skal sjekke denne i fra A til Å imorra. Kommer tilbake med hva jeg finner. Glad
217  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: oktober 27, 2017, 14:28:39 pm
Ghia69; Takk for info, ser det fins flere leverandører, samt masse på ebay av slike måleapparater. Er det blligste bare dritt? Noen anbefalinger?  Glad
218  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: oktober 27, 2017, 14:26:02 pm
Takk for tips Kjell Roar; Kun brukt en tynn(ca 1,5 - 2 mm) stripe med pakningssilikon som pakning her.  Hadde en for tykk pakning i starten så renset vekk denne og erstatta med pakningssilikon. Mulig det likevel er for drøyt? Skal sjekke klaring mellom enden på drev og lokket til uka.

219  Forum / Problemløseren / Mister oljetrykk... på: oktober 26, 2017, 17:40:00 pm
Hei,
har en motor som er sammensatt med alt nytt, unntatt støtstenger og vippestell. Dette er en wbxblokk, der det er sjekket skjevheter(linjeboring) før sammensetting. Starter og går fint og er innkjørt, men ikke særlig mer. Den mister oljetrykket sakte men sikkert etter noen få minutter.
Mistenkte oljetrykksventilen da denne satt fast og skiftet denne, men ingen endring. "Normalt" trykk ved oppstart(oppimot 4 bar), faller jevnt til 0 bar ved tomgang, 0,5 bar ved ca 2000 o/min etter 10 - 12 minutter. Olja er da blitt noe varm/lonka(35-50 gr). Har rådført meg litt med Knasten, og etter div feilsøking(har sjekka turbo, lekkasjer, om olja forsvinner ut av motor) har vi konkludert med for stor klaring mellom lager og veiv... Trist 

For å være 100% sikker må jeg plukke ned motoren og måle nøye på dimensjoner.
Hvordan bør jeg gå fram, og hva slags måleinstrumenter brukes? Bør jeg sette dette bort til noen som kan det?  Hæ

Kommer til å legge ut bilde for hver del som plukkes for å vise tilstand.
Kommentarer velkomne! Starter i slutten av neste uke.
220  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...! på: oktober 26, 2017, 17:09:16 pm
Her har det blitt snaut med oppdateringer... Øyerulling
Kort info om hva som har skjedd;
Bilen er ferdig sammensatt, har en eller annen lakk overalt, så ruster ikke.
Da det er meninga å sette inn vannkjølt(kremt), er det også montert et lite varmeapparat med vifte under baksetet, kobla opp mot det originale rørsystemet for defrostere og varme. Kjølevannsopplegg til motor, turbo og varmeapparat er gjort, det samme er oljetilførsel til turbo, samt retur.
Videre er det nå 2 bensintilførselssystemer på bilen. En som er original, samt en oppgradert med grovere dim på slanger/rør, elektrisk pumpe og filter montert under bensintank. Disse to kan jeg switche imellom uten å skru stort. Kan nemlig være hendig å kunne sette inn  originalmotor også, viste det seg... Tvilende
WBXmotoren er startet opp og så vidt prøvekjørt(blei en helt annen bil..  Kult), men det noe feil og det tar jeg opp i annen tråd.
Satte derfor inn originalmotor og har kjørt doningen på vinterlagring på Tofte i Hurum. MANGE år siden denne bilen har kjørt så langt(50 km). Turen gikk veldig fint, men tydeliggjorde at det kan bli fint med litt mer krefter... Gliser Likevel syns jeg kraften som fortsatt er i originalmotoren ikke skuffet. Klarte Selvikbakkene i 4. gir. Har fortsatt ikke fått skilter på den, alt er klart, unntatt den nye motoren, som nå ligger i garasjen hejmme. Skal bli flinkere med bilder når denne settes inn i bilen igjen...
221  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 12 volt regulator på: oktober 05, 2017, 16:44:28 pm
Da er regulator kjøpt!  Glad
222  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 12 volt regulator på: oktober 04, 2017, 15:26:01 pm
PM
223  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 12 volt regulator på: oktober 03, 2017, 15:49:39 pm
Noen som har liggende en på hylla? Har gjemt bort den originale ALT for godt. 🙄
224  Forum / Problemløseren / Sv: Spylertrykk, årg, 64 VW 1200 De Lux på: september 30, 2017, 17:31:37 pm
Har samme  problem, mangler ventil som kobles til  dekket, 1200, 70 modell. Ikke klart a finne noe,jeg heller.... 🤔
225  Forum / Problemløseren / Sv: Overtrykksventil olje på: september 01, 2017, 14:26:59 pm
Hei, fikk akkurat løsna den, var i ferd med å bore igjennom for å gjenge opp og dra ut. I det boret bryter igjennom, følger stempelet med rundt, og det var bare å dra ut. Var sånn passe koksa. Igår fikk jeg nytt stempel og fjør ifra unaiten. Skal pusses, reingjøres, monteres og startes i løpet av helga. Ellers takk for tips! :-)
226  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bobler på Konnerud i Drammen på: september 01, 2017, 14:22:54 pm
Konnerud, ja, men min har du ennå ikke sett utenfor garasjen!  Håper på endelig oppstart etter fiks av oljetrykk nå i helga. Så må jeg få skilter på doningen også... Blir kanskje "litt" prøvekjøring på småveiene på Tolerud før den tid.. ;-)
227  Forum / Problemløseren / Overtrykksventil olje på: august 28, 2017, 12:15:06 pm
Hei, har et stempel i denne ventilen som sitter helt fast i blokka. har forsøkt slå den varsomt videre innover for å løsne, men sitter hardt, ja. Har ellers prøvd magnet og overtrykk i blokka, ingentig funker. Vurderer å bore og gjenge opp, skru i og dra ut, men det blir vel spon og drit. Får man flusha ut det igjen? Noen ideer?  Hæ
228  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sikkerhetsbelter, type tulipan på: august 22, 2017, 20:15:15 pm
Da var de I mitt eie. Var egentlig bare ute etter festebolt for tulipanstanga. Kan selge videre, trenger bare dobbeltsjekke om jeg har behov for noe mer ifra settet. Si ifra! :-)
229  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sikkerhetsbelter, type tulipan på: august 15, 2017, 15:13:25 pm
Hei, har du disse fortsatt? Kan hente, bor i Drammen.

230  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss) på: mai 22, 2017, 13:36:11 pm
Blei snansen, denne! Kult
231  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: mai 16, 2017, 06:55:48 am
Du finner den på Www.cip1.com.  Glad
232  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: mai 14, 2017, 15:44:43 pm
Hei! Takk for gode råd. Konkluderte med at originalstarter ikke er i sin beste stand. Kjøpte derfor ny Hitorque med reduksjonsgir. Testa i går, tørna fint, og fikk oljetrykk etter kort tid, både uten og med tennplugger montert . Da gjenstår er liten rep på returslange til tanken, samt en siste kontroll på alt før startforsøk. Oppdatering kommer i annen tråd. Takk for hjelpa så langt!
👍👍👍
233  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Vw Notchback på: mai 05, 2017, 12:00:31 pm
Mener å huske at det fantes en TL-utgave også...? Fattern hadde en på 70 tallet..
234  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Startmotor T1 70, hi tourque på: april 21, 2017, 10:13:43 am
Hei noen som har liggende til salgs på hylla? Glad
235  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: april 20, 2017, 19:24:03 pm
Bilde av starterfeste
236  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: april 20, 2017, 19:18:19 pm
God kveld i garasjen! Da har jeg fjernet plugger og kjørt starter. Gikk fint for så å skrape mot kransen på svinghjulet. Hørtes ut som det i hvert fall. Tok ut starter se vedl bilder av starteraksling med fôring samt starterfeste. Som dere ser så bærer ikke drev så stort preg av det som inntraff. Mista starteren inngrepet? Foringa ser grei ut for meg.
237  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: april 19, 2017, 09:00:13 am
Takk for mange tips,har skjedd lite fram til nå.Hatt feber siden skjærtorsdag, holder på å gå på veggen... Vil prøve meg mot helga, gjør det enkleste først og tar ut tennpluggene og få oljetrykk. Tilbakemelding kommer!😷
238  Forum / Problemløseren / Sv: Treg starter - ny motor på: april 12, 2017, 12:58:29 pm
Takk! Skal sjekke.
Først må familien og jeg på en liten påskeutfart.  Kult Øyerulling
239  Forum / Problemløseren / Treg starter - ny motor på: april 12, 2017, 12:06:11 pm
Har omsider blitt startklar, men opplever svært treg bevegelse ved startforsøk.
2,2l wbx, alt nytt. Original T1 starter. Veiva blei shimsa med de originale shimsa, ca 0,10 i klaring. Er like treig med/uten tenning tilkobla. Batteriet(54 ampere) måler 12,5volt. Har rensa jording mellom gearikasse og chassis, + kontakter på batteri og starter. Tørner greit for håndkraft(skiftenøkkel) på reimskive, tyngre å dra over kompresjonen, og det er det starteren også plundrer med. Skal sjekke om det er strømtap fram til starter. Andre ting jeg kan sjekke?? Eller bør jeg kjøpe hi-torque starter? Større batteri?  Hæ
Har ikkeno greie på strøm, men kan jeg koble til et stk 48v 10 ah batteri(beregna på elsykkel) på selve starteren for å få bedre fart på denne? Er jo ikkeno permantent løsning da...  Gliser MEN hadde vært moro å få start pån snart! Kult
240  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin' på: januar 30, 2017, 14:38:04 pm
Kul sak det der, ja, hvor kjøpte du?
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!