3934
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond?
|
på: februar 10, 2015, 20:36:53 pm
|
Så skal vi klare å lage noe lengde på denne tråden? Vi prøver Jeg hadde vel også begrenset kronebeløp til 15-25 000 for min del(Mange gode grunner til ikke å låne i banken. Har ikke noe med dårlig økonomi å gjøre for min del). Uten noe som helst for for skumle ego baktanker eller for å hente ut profitt. Jeg girr fulstendig f i om man kan tjene noen blodpenger i rente ved å heller invistere i "lønnsomme" fond og annen faenskap. Driver med VW hobby fordi det gir meg noe som er mye mer verdt enn penger. Blide glade mennesker (les venner) som koser seg sammen, rundt en bilhobby ALLE kan ha råd til. Og en annen ting er ved å holde prisene på et saklig nivå, så vil det kanskje være at yngre generasjoner kjøper seg en luftkjølt VW. Noe som er med på å holde miljøet levende. Det er nok av andre merke klubber som virkelig sliter med forgubbing. Tror få ungdommer i dag gidder å blåse en haug med penger på gammalt "skrot" når du får en moderne plast-rakket til halve prisen. Har forøvrig høye tanker om, tro på og tillit til mine medmennesker. Gått på en smell en sjelden gang, men i det lange løp så har det vært uvurderlig.
|
|
|
3938
|
Forum / Problemløseren / Sv: En skrue løs....
|
på: februar 08, 2015, 20:20:16 pm
|
Bruk en ringnøkkel og et stort skrujern. få en kompis til å holde skrujernet, så kan du slå med en hammer på nøkkelen. hvis det ikke går, lån en muttertrekker
|
|
|
3943
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vet hva dette er!!
|
på: februar 07, 2015, 22:42:02 pm
|
Hadde også en motor med ekstra ring på viftehuset på arbeidsbenken her om dagen. Noen som vet hvorfor og hvilke motorer som har dette? Denne mener jeg satt på en fabrikkoverhalt Bay motor.
Vet ikke om det har noe sammenheng, Men når jeg monterer vifter og ventilasjons aggregater av div størrelser så prøver jeg alltid å ha 50 - 100 cm med rett rør både inn og ut. mindre turbulens i røret Dette forbedrer effekten på viftene og øker luftkapasiteten. Litt det samme som med høye trakter på gasserne
|
|
|
3948
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten
|
på: februar 02, 2015, 16:53:27 pm
|
Man vil vel kutte tiden med noen hundredeler hvis bilen skyter fart med en gang istede for å sleppe rumpa i bakken før den drar avgårde ?
Det avhenger vel om bilen beveger seg fremover mens den komprimerer fjæringen, tid-tagningen starter ikke før strålen blir brutt. De beste tidene får man hvis man klarer å løfte forhjula over strålen slik at den trigges av bakhjula AHA Da Lærte jeg noe nytt. Seff fordel med høye hjulløft da
|
|
|
3959
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond?
|
på: januar 30, 2015, 23:46:39 pm
|
Synes fortsatt dette er en flott ide. Er ikke en av dem med stinn konto og har overhodet ikke lyst til å betale jødene i banken masse rentepenger. Så dette ville vært en døråpner for å fått en nydelig bil, beholdt den i landet og betalt en saklig sum til selger. Med det menes ikke en fantasipris, bare fordi en spekulant fra det store utland kan overby alle . Når det kommer til stykket så er penger bare penger.
Men det er det å finne de riktig folka til å styre fondet ++++. Ser det kan bli en vanskelig/umulig sak. Men fortsatt en bra sak
|
|
|
|