mai 04, 2024, 03:33:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1303 Banebil (Gatebil)  (Lest 8471 ganger)
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« på: desember 08, 2012, 15:37:54 pm »

Da roadster prosjekte mitt går sånn ca mot sluten måte jeg jo skaffe meg et nytt prosjekt.Fikk tak i en 1303 som jeg har lyst å lage en banebil av, men skal muligens prøve å få alt godkjent så det blir skilt på den.

Plan sånn ca,

Vag deler,

1,8t vannavkjølt motor
6 trinns vag gir kasse (passat disel kasse ca 2001> )

Bremser
Regner me det blir noe porsche 996 big red da jeg har oppskriften på det

Understell

vi får se va vi kommer over Glad

Så til dem som hater at folk bygger om ei boble me å skjære,sveise,frese osv er det her ikke noen tråd for;)
skal være en lavbudsjet bil så her vil det nok bli mye reodor felgen løsninger.

Dette er bilen som er utgangs punktet.


* vw1303.jpg (113.76 KB, 575x432 - vist 352 ganger.)
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1 på: desember 08, 2012, 15:50:20 pm »

Sånn ser bilen ut idag.. snart klar for å bli sandblåst.

* IMAG0523.jpg (64.3 KB. 775x464 - vist 423 ganger.)


* IMAG0522.jpg (70.79 KB, 775x464 - vist 464 ganger.)
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #2 på: desember 08, 2012, 18:54:21 pm »

Fett  Gliser. Gleder meg til å følge tråden din  Gliser..

Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 08, 2012, 19:45:58 pm »

Se her ja. Dette kan bli spennende å følge med på.
Regner med at du skal ha motoren bak, er det bare å snu diffen i den girkassa for å få den til å gå riktig vei?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #4 på: desember 08, 2012, 20:21:27 pm »

Takk for det:) nei motoren kommer fremover Blunker
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #5 på: desember 08, 2012, 21:16:43 pm »

Artig å se at det blir blåst liv i gamlebilen igjen Glad
Blir spennende å følge med på denne tråden fremover.

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 09, 2012, 01:44:50 am »

Takk for det:) nei motoren kommer fremover Blunker
Midtmontert altså, najs.
Stå på Gliser Får bra med fres i en sånn 1.8T
Men husk at det er to forskjellige kompressjoner på de motorene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #7 på: desember 09, 2012, 09:46:29 am »

Denne må jeg følge med på. Klar til første helga i juni denna..  Blunker
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #8 på: desember 09, 2012, 11:54:02 am »

Takk for det:) nei motoren kommer fremover Blunker
Midtmontert altså, najs.
Stå på Gliser Får bra med fres i en sånn 1.8T
Men husk at det er to forskjellige kompressjoner på de motorene.

Vet du hvilken av dem som er best å bygge på da?Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 09, 2012, 12:02:30 pm »

Jeg ville valgt 150hk utgaven da den har lavest kompressjon. Men pass på å få tak i en med lav km og god historikk, evt en overhalt motor. Bunndelen på motorene er noe skjøre fordi de kjører langt mellom servicene og oljepumpene pleier å bli tette. Har byttet flere oljepumper på sånne motorer. (Møller har 50 på lager)

Men hvorfor ikke gå for en 2.7l bi-turbo og dra'n helt ut? Gliser
En komplett audi A6 med en sånn motor i tyskland koster jo ikke mer enn man gir for en motor i Norge Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #10 på: desember 09, 2012, 12:29:35 pm »

har tenkt på mye ja,, volvo, ford++ men tenker litt på plass også. regner me blokk og topp havner en liten tur hos tor ø skinne ;)Jeg skal jo som sagt prøve å se om det er mulig å ha skilt på den, men hele bakparten blir jo bygget om på den så vi får se va dem går med på Glad
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #11 på: desember 09, 2012, 14:20:27 pm »

skal den godkjennes?

Hvorfor vil du bruke en sånn støpejerns klump, når det finnes så mange fine alumotorer på markedet som vil kunne spare deg for flere hundre kilo?
vekt er viktig i en banebil... tenk så lett som mulig!
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #12 på: desember 09, 2012, 14:37:48 pm »

ja er ikke 4rn golf  gti 1,8turbo alu da??
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: desember 09, 2012, 15:42:44 pm »

Med tanke på effekt hadde det vel vært et pluss å bruke en audi kasse...dvs i lengderettningen....
Loggført

Speed is no substitute for direction
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #14 på: desember 09, 2012, 16:02:24 pm »

ja bare kom med tips å tanker:) jeg hadde som sagt tenkt på en tverstilt motor jeg da for å slippe å skjære alt for mye i ramme delen vist jeg evt skal se om det er et håp å få det godkjent hos b.t Glad
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #15 på: desember 09, 2012, 16:33:06 pm »

Med tanke på effekt hadde det vel vært et pluss å bruke en audi kasse...dvs i lengderettningen....

passat 3b diesel har motoren rett stillt.... Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #16 på: desember 09, 2012, 17:01:45 pm »

Får ta meg en tur på skroten å se å måle litt i morgen ja Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: desember 09, 2012, 17:09:07 pm »

Fordelen, slik jeg ser det, med langstilt motorpakke er at man kan ende opp med to rammevanger på hver side av motoren... Som med letthet vil binde bakstilling med resten av bilen, ellers er det lett man ender opp med et hull fra skjerm til skjerm, som på Porsche 914. Det er nok litt høyere vanskelighetsgrad på en slik konstruksjon.

Loggført

Speed is no substitute for direction
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #18 på: desember 10, 2012, 18:37:36 pm »

Hvorfor ikke g50 og en wankel eller subaru?
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #19 på: desember 10, 2012, 18:38:42 pm »

wankel å g.50 er alt prøvd ut..sitter i sommer bilen Blunker
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #20 på: desember 11, 2012, 21:47:44 pm »

vist du først skal ha motoren inni bilen så la meg foreslå en v6 eller v8.
NSX motoren er lett og turtallsvillig. eller kansje en lexus v8 men den har jærnblokk og er tung.
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #21 på: desember 14, 2012, 18:12:11 pm »

Blir nok en 4syl rett stilt turbo  motor ja.. så er på jakt etter VW passat/audi a6 2001-2005 6trinns man girkasse 01e.. noen som vet om så er jeg int i det.Glad
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #22 på: desember 22, 2012, 19:24:41 pm »

Er på jakt etter en 6 trins girkasse til vw passat fvd 01 til 05mod. girkasse koden må begynne med 01e vist noen har eller vet om Blunker
« Siste redigering: desember 22, 2012, 20:30:47 pm av roadster72 » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 22, 2012, 19:38:23 pm »

www.nbfbildeler.no
Bare å knotte inn spesifikasjoner og ringe den nærmeste høggern ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #24 på: desember 22, 2012, 20:30:20 pm »

følger me der.. men er bare 4 motion der se..Glad men takk Glad
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #25 på: desember 22, 2012, 20:40:27 pm »

Hei.

Det ligger ei slik kasse i Tyskland for salg. Er det rette typen?

Teilenummer: 01E300049T

Getriebekennbuchstabe: HHQ

Motorkennbuchstabe: BGW

mvh
Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #26 på: desember 22, 2012, 21:51:13 pm »

det er mulig ja:) det er ikke til 4 motion? det skal jo kunn være til forhjulstrekk.. va er prisen evt?
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #27 på: desember 22, 2012, 22:17:48 pm »

det er mulig ja:) det er ikke til 4 motion? det skal jo kunn være til forhjulstrekk.. va er prisen evt?

Ser ikke noe om 4 motion. Selgeren sender worldwide, og tar paypal. Tilstand på kassa er ikke beskrevet så vist jeg kan se, bortsett fra at et deksel som koster 30 euro nytt eller som kan sveises er knekt(?)
Det går jo an å spørre om tilstanden ellers, dersom det er rette kassa da:

http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-Variant-3BG-Bj-2005-2-0TDI-136PS-Getriebe-01E300049T-6-Gang-/180995281975?pt=DE_Autoteile&hash=item2a2428d437

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 22, 2012, 23:56:57 pm »

Kan jo bygges om til fwd da ;-) "Bare" å skifte den bakre delen på girkassehuset.
Har lest litt om disse kassene nå. De tåler visst litt juling. Anbefalt å bruke Motul 300 olje på disse.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #29 på: desember 24, 2012, 09:14:16 am »

Veldig interessant prosjekt dette! Har du søkt ombygging hos BT og vist bilen som den er før der kappes og sveises for mye?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!