mai 21, 2024, 23:24:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Buss / transporter girkasse i type 3  (Lest 1370 ganger)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« på: april 09, 2012, 17:21:32 pm »

Lurer på hva det er som må gjøres for å sette buss/transporter girkasse i type3, har en type4 motor i bilen. Ser at man snakker om å snu nesekon, hvordan fungerer egentlig det.Trenger nok litt forklaring på dette, gjerne med bilder hvis noen har. Er det vanskelig å få girene til å virke som de skal,og blir det noen forskjell på utveksling.Kjører med orginal type3 kasse nå,men har det store svinghjulet fra type4 buss/transporter. Så det er litt lite gods igjen i kassa,har buss/transporter kasse liggende og lurte på om det var overkommelig å bytte ut kassa.Håper noen har noen forståelige forklaringer på hva som må gjøres.På forhånd takk mvh.Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #1 på: april 11, 2012, 20:37:34 pm »

Ingen som vet,eller har noen forklaringer på dette!
Loggført

2x 70mod Notchback
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 11, 2012, 22:42:47 pm »

hvilken årsmodell?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #3 på: april 13, 2012, 18:28:54 pm »

Notchbacken er en 70modell, transporteren er en 80modell
Loggført

2x 70mod Notchback
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 13, 2012, 21:31:48 pm »

OK  så da har du IRS.
å sette inn en buss kasse i Type 3 , krever enten full ombygging av kassa ved å bygge den om til type 1 nesekon og skiftemekanisme.
dette krever nytt intermediate housing (mellomhus) ombygging av revers + sliping av kassehus.
ikke jobb for girkasse fersking

ellers er det å ha stanga til girskifte oppe på tunnelen (da nesekon på bus kasse er plassert mye høyere)

uansett er det sideskift på den kassa du har så alternativ 2 går ikke uansett Glad

er vel ingen fare med å slipe ut clutch hus alternativ er nok å sette inn 210/215mm svinghjul (husk nålelager i svinghjul)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #5 på: april 14, 2012, 20:31:39 pm »

Da må jeg si takk for et utfyllende svar,da beholder jeg kassa som sitter der og kvitter meg med busskassa.
Loggført

2x 70mod Notchback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!