mai 10, 2024, 04:28:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sprintstar felger og Koni understell/senkesett selges! på: oktober 11, 2015, 12:14:55 pm
Opp!
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sprintstar felger og Koni understell/senkesett selges! på: september 28, 2015, 21:10:10 pm
Opp!
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sprintstar felger og Koni understell/senkesett selges! på: september 09, 2015, 19:55:53 pm
Hei!

- Selger 4stk Sprintstar uten dekk, 4bolts. Helt nytt, ikke brukt!

http://www.hotshop.as/index.php/nb/butikk/produkt/9382-felg-sprintstar-4-bolt-sv-pol


Kontakt meg så blir vi enig om pris!

Tlf. 41 81 19 28
4  Forum / Problemløseren / Sv: Ruststopp, erfaringer? på: desember 18, 2014, 14:43:13 pm
takk for svar.. jeg kommer til å sandblåse og sveise så mye rust som over hodet mulig.. og deretter kline på med Wurth rustomvandler på de stedene jeg ikke kommer til.. deretter kommer jeg til å lakkere med en blanding av 50/50 Arcanol/Owatrol, flere strøk.. høres dette ut som en god løsning?
5  Forum / Problemløseren / Sv: Ruststopp, erfaringer? på: desember 15, 2014, 19:41:14 pm
takk for et godt svar! og beklager at jeg ikke har bilde akkurat nå.. det er innerskjermene som er angrepet, så det er ikke snakk om bærende deler.. men det er hull flere steder.. så du mener at det er mulig å stoppe et rustangrep med å smøre inn med den oljen som du anbefalte? hvor lenge kan man stoppe det i så fall?

og på de stedene med overflaterust som jeg ikke kommer til med sandblåser eller stålbørste, hva er best å bruke av rustomvandler og Owatrol?? er det mulig å kombinere disse?

fant dette svaret på et forum: "Idielt sett bør all rust fjernes med sandblåsing eller syredypping og nytt stål sveises inn der rusten har tatt overhånd. Påbegynt rust vil aldri stoppe helt (uansett behandling med "vidunderkurer" som sies å stoppe rust), men snakker vi mer budsjettprosjekt går det også an å forsinke prosessen betraktelig uten å sveise inn nytt. Med godt grunnarbeid vil rustprosessen sinkes såpass at det vil gå mange år før den igjen vil være et problem. Lagres bilen i tillegg tørt vil en godt grunnbehandlet bil ikke få problemer med rust igjen i din levetid."

er det noe sannhet i dette??
6  Forum / Problemløseren / Sv: Ruststopp, erfaringer? på: desember 09, 2014, 16:07:19 pm
Ok, takk for svar. Det ligger an til at jeg må sette bort bilen til rustsveising. Heldigvis så har hotshop deler som det går an å bytte ut.
7  Forum / Problemløseren / Sv: Ruststopp, erfaringer? på: desember 09, 2014, 00:24:40 am
ok, takk for svar. dette blir en slags midlertidig løsning. er det mulig å si omtrent hvor lenge dette kan holde seg?
8  Forum / Problemløseren / Ruststopp, erfaringer? på: desember 07, 2014, 23:45:05 pm
Hei!

Jeg har ei boble som har noen rusthull her og der. Enkelte steder kommer jeg til så jeg kan sveise. Men det er noen plasser det er umulig å komme til med vinkelsliper og sveiseapparat, uten å måtte plukke ut motor og demontere bakstilling. Og det har jeg ikke tid til akkurat nå. Det er veggene mellom motor og skjermer som er angrepet, på innsiden (mot motor).

Planen er å sprøyte 2 lag med Owatrol i alle krinker og kroker, og inne i rusthull, slik at det blir dekt på begge sider av metallet. Deretter har jeg planer om å sprøyte tectyl over dette.

Er dette en god løsning, dersom man ikke har mulighet til å rustsveise? Og hvor lenge kan man holde rusten i sjakk med denne metoden, dersom bilen står tørt lagret over vinteren og blir behandlet med samme prosedyre 1 gang i året?? Takker for erfaringer og gode råd.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Nye bremseskiver, eller "redde" de originale?? på: desember 06, 2014, 14:36:20 pm
da fikk jeg bekreftet det som jeg var redd for.. takk for svar folkens
10  Forum / Problemløseren / Sv: Nye bremseskiver, eller "redde" de originale?? på: desember 06, 2014, 00:10:47 am
takk for tipset.. det virker som at skiven er bredere der hvor det er rust, i og med at det ikke har vært slitasje fra bremseklosser på dette området..  så det beste er vel kanskje å kjøpe nye??
11  Forum / Problemløseren / Sv: Nye bremseskiver, eller "redde" de originale?? på: desember 05, 2014, 23:26:29 pm
skal prøve å fikse bilde etterhvert
12  Forum / Problemløseren / Sv: Nye bremseskiver, eller "redde" de originale?? på: desember 05, 2014, 22:36:25 pm
Okey. Men dersom det er bare overflaterust. Hvordan anbefaler dere å fjerne det da? Vinkelsliper med pusseskive?
13  Forum / Problemløseren / Nye bremseskiver, eller "redde" de originale?? på: desember 05, 2014, 21:21:19 pm
Hei!

Jeg er ny her inne, og er ganske fersk når det gjelder boble og bil generelt. Så jeg kommer sikkert til å spørre så det suser etter.

Nå har jeg bestilt nye bremsecalipere, og bremseklossene på disse var bredere enn de originale. Da får jeg det problemet at bremseklossene møter rust på skiva. I og med at det er rust der hvor klossene ikke jobber, noe som er veldig vanlig.

Anbefaler dere å kjøpe nye skiver, eller er det mulig å slipe, pusse, fjerne kjemisk eller lignende, og redde bremseskivene?? Prøver å holde et budsjett her.

Mvh Terje
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!