Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
|
37
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er Norges svar på "Gas Monkey Garage","Counts Customs",.....
|
på: september 12, 2016, 08:30:22 am
|
Sjekk diameter. Står også at noen eldre versjoner gjør at påfylling stopper opp pga. motstand, så få rett type. Den Chevy-varianten er jo ganske lett å lage, om du ikke skulle få tak i noe som passer. Ja jeg får undersøke litt. Den så jo ganske så enkel ut å lage så det er absolutt en mulighet.
|
|
|
39
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er Norges svar på "Gas Monkey Garage","Counts Customs",.....
|
på: september 12, 2016, 04:48:35 am
|
Jeg hadde/har samme problemet, jeg har montert innmaten av ett Solo diesel tanklokk, der det er en klaff som påfyllingspistolen åpner/stenger. Har skåret vekk ytterdelen av "lokket" slik at dette passer nedi påfyllinga. Kan ta bilde senere i dag hvis ønskelig. Er ikke helt perfekt men mye bedre enn ingenting..
Ta gjerne et bilde av den, sånn at jeg får sett hvordan du har løst det.
|
|
|
41
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er Norges svar på "Gas Monkey Garage","Counts Customs",.....
|
på: september 08, 2016, 11:17:19 am
|
Er det dette som er problemet ditt??
Ja det stemmer det. Røret er ikke bratt nok og sparco loket greier ikke holde det helt tett. Men kan ikke være lokket som er dårlig for dette er det andre jeg prøver, men vet jo aldri da. Så må flytte få påfylling en slik at det ikke kommer bensin helt opp til lokket i høyresvingene. Men å flytte lokket opp er ikke så enkelt da passer hengslet er i veien.
|
|
|
42
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er Norges svar på "Gas Monkey Garage","Counts Customs",.....
|
på: september 08, 2016, 09:09:16 am
|
Unneberg bil har jo både kompetanse og utstyr, kanskje du kunne melde deg på et kurs og bruke egen bil som "case" Ring Karl Fredrik og spør. De gjorde en del av platearbeidet på min Ghia i alle fall.
Har vurdert å melde meg på kurs der ja, men må bare få det til å passe inn i hverdagen. Har ikke spes lyst til å gjøre dette selv uten god kunnskap, så setter nok bort jobben, så får vi se hva det blir til med seinere jobber. Takk for tipset.
|
|
|
45
|
Forum / Snikk-snakk / Hva er Norges svar på "Gas Monkey Garage","Counts Customs",.....
|
på: september 07, 2016, 19:11:38 pm
|
Jeg må få fikset bensin påfyllingen på bobla mi, da løsningen jeg har nå ikke er god nok. Jeg har vært i kontakt med Meek gjengen, men de valgte å overse meg. Jeg finner ikke noen som er vant med ombygning av biler, slik at de har det rette mindsettet for å finne en god løsning for meg. Kan strekke meg opp til Trondheim og hele øst og sør landet og muligens Vestlandet og, men jo nærmere Oslo jo bedre. Tips mottas med stor takknemelighet.
/ Odd-Arne
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjektet 1303 s
|
på: august 23, 2016, 19:37:42 pm
|
Kult, dette skal jeg følge med på :-)
Har hørt at man kan få godkjent Porsche bremser, men vet ikke helt hvordan. Kerscher har ett sett med coilovers som er Tuv godkjent, er kanskje det du tenker på? Men du må huske å kjøpe rett coilovers til bak, de som ikke er beregnet for å beholde torsjonsstagene. Da må du eller burde du og kjøpe stag for å forsterke dempertårnene etter det som jeg har hørt og lest meg til.
|
|
|
50
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deksler/lokk i motorrommet til bay
|
på: august 19, 2016, 22:59:42 pm
|
Jeg er på utkikk etter to deksler/lokk som jeg enten mangler eller er hull i på min 72modell Bay.
Det ene er det runde lokket som dekker til påfyllingsrørene og det andre er det svære dekselet på bakveggen i motorrommet.
Hvis du har begge eller ett av disse og kunne tenkt deg til å solgt dem, ta kontakt så ordner vi det.
/Odd-Arne
[attachment=2]
[attachment=1]
|
|
|
53
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin'
|
på: august 09, 2016, 07:27:14 am
|
Hadde besøk av søss og typen på besøk i sommer, og vi tok oss en tur med bilen. Så viste jeg han at den var tom for strøm når vi hadde kjørt en tur. Han trodde ikke helt på meg, da han hadde hatt akkurat samme feilen på sin Caravelle og da var det startmotoren som måtte skiftes. Så etter å ha kikket litt på min startmotor fant vi ut at den ene ledningen ikke var ordentlig fast, etter å ha satt den fast, starter bilen hver gang. Problem løst :-)
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW T2 72 Westfalia aka Nadolek
|
på: august 08, 2016, 10:35:29 am
|
En stygg sprekke i plasten, jeg la på aralditt Det ene kjøleskapfestet så ikke så veldig bra ut, så jeg pusset det ned og lakkerte det. Glemte selvfølgelig å ta et “etter” bilde Sjekket så at det var strøm i ledingene foran som skal monteres til kjøleskapet. Det viste seg at det var bare strøm i ledingen for 220V, og ikke 12V det skjønte jeg jo fort når jeg tok en titt bak i motorommet og så at ledingen ikke var kobblet til batteriet. Jeg kikket så på relet som var montert og så at kobblingen var rusten, så jeg pusset dem ned, men det virket fortsatt ikke. Kikket så på koblingskjemaet og fant ut at det var ikke korrekt koblet pluss at det manglet styrestrøm. Bare å koble til og starte. første gangen jeg startet det så fungerte det veldig fint, det tok litt tid men det ble kaldt, og det er ikke værst for et kjøleskap fra 1972. Neste gang jeg skulle prøve det ble det ikke kaldt, men jeg slo på 12v når vi skulle kjøre på ferie, og etter en stund så ble det kaldt, og det holdte seg kaldt i de 4 dagene som vi var på ferie. Når vi var på campingplassen så gikk det på 220v. Troppen til oppvaskkummen var ødelagt så den måtte repareres. Jeg fikk heller ikke krana til å virke ordentlig så jeg tok den opp og lagde en litt tykkere gummi pakning til den, i stede for korkpakningen, og satte på litt større skruer, da mange av de som var der hadde “spist” opp gjengene. Jeg fant ut i ettertid for å få vannet opp måtte man bare pumpe ufattelig raskt til å begynne med. Nye gardiner skal syes, da de gamle var på god tid å byttes ut (men blir tatt vare på) De gamle gardinene taes ned Og nye på plass Jeg måtte finne noen større skruer til noen av knappene,da hullene til dem hadde blitt for store. Strikken for å holde jekken var borte, så da lagde jeg en egen en av en lastestropp. Under baksetet har denne vært i forbindelse med bensinvarmeren. Siden bensinvarmeren ikke lengre er montert etter motorbyttet, fant jeg ut at det var greit å ta denne bort (blir selvfølgelig tatt vare på) og tette igjen hullet, slik at man slipper unødvendig motorlukt inn i bilen. Tur til Legoland Billund Tok ikke så mange bilder denne gangen av turen, men her er noen På colorline Superspeed ferga fra Larvik til Hirtshals Parkert på Lego Holidays Camping Jeg må si at jeg er mektig imponert over teltet. Det skal sies at vi la en pressening over taket, så var litt for små, for å stoppe litt av regnet. Men etter vi kom “hjem” etter en regnfull dag i legoland, var vi veldig spent på om det var veldig vått i teltet, men det var helt tørt, men på taket var det en svær dam som vi måtte helle ut. Kjekt med litt varme 🙂 Frokost I fjor når vi var i Kristiansand, hadde vi ikke oppe teltet, det var en tabbe må jeg si, for så utrolig kjekt det er med den ekstra plassen og at man kan sitte under tak utenfor bussen når ungen skal legge seg. Det ble en helt annen opplevelse. Gleder meg allerede til neste tur, når den måtte bli.
|
|
|
60
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger tips 19" Felger på 1302
|
på: juni 15, 2016, 17:28:22 pm
|
Jeg har et 55 på mine felger og +4 cm bredding av skjermene, for å da få hjulene ut til skjermkanten måtte jeg ha 5cm spacer's, funker og med 5,5cm. Jeg har ikke testet felgene på bilen uten spacer's, så jeg vet ikke om de tar borti støtdemperne og evt andre ting. At det er 19" går vel fint om du greier å holde deg innenfor lovlig rulleomkrets.
|
|
|
|