mai 03, 2024, 03:13:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns crap 1600-vintermotor-bygge. Nå med Megasquirt + Coil-on-Plug  (Lest 49046 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #180 på: september 09, 2010, 17:19:11 pm »

drev og fiklet med akkurat det samme her om dagen. Er det noen grunn til at du bruker så lange standoffs? jeg brukte et par skiver for å få triggerhjulet nærmest mulig reimhjulet. Mest for å minimalisere evt effekt av kast, men jeg tenkte også litt på hva som kan skje dersom noe løsner i 8000 rpm.. ser du har sikret boltene, det er nok lurt
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: september 09, 2010, 19:00:27 pm »

Hvis det sagbladet der løsner, så tror jeg det ikke har noe å si hvor nærme reimskiva det er montert Sjokkert
Hodene vil nok rulle like forbanna uansett, haha!

Jeg som jobber i flyindustrien ønsker crémen av crémen. Ingenting slår kvaliteten på flybolter, mildt sagt. Oppsettet er sikret opp og ned i mente med deformerte muttere, sprengskiver og låsetråd, så jeg tror det skal gå veldig bra igrunn. Også synes jeg det rett og slett gav en litt kul look og det gir nok av spillerom for montering av sensoren.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #182 på: september 09, 2010, 19:02:02 pm »

jeg jobber også i flybransjen Glad

Hvordan har du tenkt å montere sensoren?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #183 på: september 09, 2010, 19:06:22 pm »

Det varmer hjertet mitt å høre, Grelland! Det forklarer kanskje hvorfor du selv er greit bevandret i elektronikkverden... Hva jobber du med? Selv er jeg blodfersk B2-tekniker, hehe.

Jeg tenkte på å prøve å brette/knekke til noen litt stive plater som skrus til dynamofot. Jeg har ikke direkte tilgang på fres for tiden, så det blir ikke pornobrakett riktig ennå. Hva med deg? Kunne du laget en til meg? Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #184 på: september 09, 2010, 19:42:57 pm »

stemmer plasseringa de av missing tooth da?
ved vanlig edis oppsett ; motor på TDC  så skal missing tooth stå på "klokken 3" mens sensor står "klokken 12"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #185 på: september 09, 2010, 19:52:29 pm »

Interresant poeng. Jeg tror ikke det har noe å si siden jeg ikke skal kjøre med EDIS-boksen. Jeg skal kun bruke MS-ECU-en.

Blir vel noe som 320 grader på innstillinga ellerno siden den må telle ganske mange tenner fra "missing tooth" til der jeg har planer om å plassere sensoren (@ dynamofot). I alle fall noe slikt jeg kom fram til utifra MS-extra-dokumentasjonen.
« Siste redigering: september 09, 2010, 20:08:25 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #186 på: september 09, 2010, 21:57:05 pm »

er nok ikke så kritisk hvis du ikke skal bruke EDIS nei

Jeg har tilgang på noen enkle maskiner men er på ingen måte noen mekaniker, så jeg kan borre et par hull, og til nød frese litt.. tror nok ikke det er noe å satse på å begynne å gjøre sånt for andre, nei Blunker

Jeg jobber i et firma som lager sensorer til flyindustrien. Brukes i høydemålere, lufthastighet cabin pressure og en del annet, så jeg har ikke så mye med fly direkte å gjøre er jeg redd. 
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #187 på: september 09, 2010, 23:49:30 pm »

Nei, det forstår jeg godt. Blir nok en råd med det skal du se. Får sikkert mekka noe sammen iløpet av helgen, forhåpentligvis.

Kult! Jeg regner med at ordet "pressure transducer" er temmelig kjent for deg i så måte. Da har jeg sikkert jobbet med noen komponenter som firmaet ditt er leverandør av Osteaktig. Er jo veldig avionikk-relatert tross alt.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #188 på: september 10, 2010, 07:56:30 am »

lager pressure transducers, ja Glad Memscap
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #189 på: september 10, 2010, 10:05:12 am »

Du får ordne deg en Memscap som MAP-sensor da vetu' Blunker, hvis du da ikke allerede har gjort det.

Jeg veit hva jeg ville gjort i din stilling i alle fall... Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #190 på: september 10, 2010, 19:58:38 pm »

Ok, så fikk jeg laget meg en brukbar brakett i dag, og sensoren er oppe og går.

Motoren startet og gikk med en gang, så jeg fikk tydeligvis innstillingene riktig første gangen, men så kom problemene. Jeg har et merkelig fenomen som ligger og tuller med tenninga mi'...

Det varierer med tenningstabellen, og problemet eksisterer ikke hvis jeg kjører på fast tenning (fixed advance).
Det som skjer er at ved et gitt turtall begynner motoren å kutte tenninger, og det synes tydelig på turtellerens karakteristikk siden den blir trigget av coilens negative side. Motoren kan gå helt strøkent, intil jeg oppnår f.eks. 1500 rpm (avhengig av hvordan jeg har komponert tenningstabellen virker det som). Da begynner det å hakke og herje noe værre! Sint - Naturligvis siden halvparten av tenningene bare klippes bort... Stakkars drivknuter... Gråter
Det virker som at det skjer i det øyeblikket tabellen ber sprutet om å trekke opp tenninga, jfr. at dette fenomenet overhodet ikke forekommer ved "fixed advance"-mode.

Jeg har prøvd å flexe avstanden mellom sensoren og triggerhjulet for å se etter forskjeller, men det skjer ingenting. Potmeterene for å tune inngangssignalet til VR-sensoren er også tuklet med, men da det ikke gav noe annet utslag, satte jeg de bare til fully CCW slik prosedyren sier at du skal gjøre i utganspunktet.

Er det noen erfarne sjeler der ute som har hatt tilsvarende symptomer? Noen settings jeg mot formodning har oversett?

This blows my mind! I værste fall kan jeg bare gå tilbake til Hall-sensoren i fordeleren, men det var ikke det som var intensjonen med flere timer i verkstedet for å mekke til noe 36-1-stasj...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #191 på: september 10, 2010, 20:04:50 pm »

jeg ga opp dette selv, til fordel for EDIS... men eneste jeg kan tenke mer er oppsettet for turtallssperre. Sikker på du ikke har fåt satt den til å kutte litt tidlig?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #192 på: september 10, 2010, 20:19:22 pm »

Hadde vel ringt ei bjelle om den da hadde kuttet lenger opp også... Kommer en over "kneika", så går dritten som ei forbanna ulabrann med rock-solid tenning!
Dessuten har jeg kun tennings-retard som sperre, ikke kutt - nettop fordi jeg hater tenningskutt. Det herpeserer alt av drivverk til de grader...

Fuck this shit! Sint Sint Sint

Mao. forstår jeg deg på den måten at du har testet dette før, og at det bare var noe dritt? Det er jo jævla fucked at det ikke skal gå an å mate det drittsprutet med noe annet enn en bedritten Motorcraft-boks... Beklager språkbruken, men det var ikke dette jeg kjøpte MS2 Extra for...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #193 på: september 10, 2010, 21:04:39 pm »

så så.... Glad

jeg har vel nevnt et par ganger at EDIS er veldig enkelt å få til. Jeg begynte på det samme sporet som du med direkte driving av coiler, men etter mye lesing og kløing i hue og ræva for å finne ut hvordan dette kan gjøres enklest mulig, endte jeg opp med EDIS, og det bare funket...

Jeg kom aldri så langt som til å virkelig teste det ut, så jeg vet ærlig talt ikke hvor mye som skal til for å få det på lufta..

kan sette et klistermerke over FOMOCO vet du...

Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #194 på: september 10, 2010, 21:16:10 pm »

Hehe, ja. Det skjærer seg godt i mellomgulvet med tanke på å ha hardcore Ford-komponenter i go'-bilen... Dessuten synes jeg det virker så mye enklere å bare bruke MS-en som styring, og slippe å implementere den EDIS-boksen. En ting er med vanlig coil-pack i wasted spark. Hvordan blir det med CoP-pakka som jeg har fått tak på mon tro?

Jeg har ennå ikke satt meg inn i koblinga av denne EDIS-kassa, så litt enkel wiring og forklaring hadde gjort seg bra igrunn. Jeg har tross alt hele tiden håpet på at det gikk fint å slippe unna EDIS-en...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #195 på: september 10, 2010, 21:47:11 pm »

på MS sidene står det veldig enkelt forklart, skal se om jeg finner linken, men poenget er at MS ecuen tar seg av styinga av tenningskurve etc, mens EDIS boksen tar seg av å dekode signalet fra VR sensoren, og å trigge coilene. kun to ledninger fra EDIS boksen og inn på sprutet, så er du good to go. Kan ikke bli enklere.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #196 på: september 10, 2010, 21:48:29 pm »

her:
http://www.megamanual.com/ms2/EDIS.htm
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #197 på: september 11, 2010, 10:20:23 am »


Antar du nå bruker VR sensoren som input til ECU, men fortsatt en coil og fordeler til å fordele gnist?
Hadde nesten samme konfigurasjon da jeg bygget til Audi 20V 5'eren min da men med 1 "vindu blikK" i fordeler/hal sensor for cam sync
Hadde egentlig ikke klatt me då få det til å virke, men det var en del lesing for å forstå hvordan alt henger sammen når det er 5 cylindere
Ingen tilsvarende problemer som du hadde
Brukte MS1 med extra code på ver 3 hovedkort.

Laget denne etter forespørsel fra noen vannfolk på vwaudi-club forumet
http://32bsyncro.com/images/materiali/Megasquirt%20n%20Spark%20installation.doc
60-2 trigger hjul der da....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #198 på: september 11, 2010, 14:28:35 pm »

Noen som har vært borti dette?
http://www.boostengineering.net/category_s/22.htm
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #199 på: september 13, 2010, 07:06:24 am »

Jeg har klart å løse problemet over helgen. Var litt seint på fredagen, og er en trøtt lønner det seg å slippe verktøyet og gå i dvalemodus!

Mitt problem skjedde på lave turtall. Hastigheten (turtall) i magnetfeltendringen er en faktor for hvor stor spenning som blir indusert i pick-up-en over reimskiva.
Ok, så har jeg da et langt lavere spenningsnivå ut fra sensoren når motoren går på lav varv.
Såvidt jeg vet ligger det i millivoltskalaen, men jeg har ikke verifisert dette med et oscilloskop.

Hvis jeg har noen form for støy på signalet kan dette tydeligvis være temmelig utslagsgivende for hva sprutet oppfatter som "høyt" og "lavt" signal, og dette kan tydeligvis forvirre ECU...

Jeg startet med å stripse opp alt av sensorledningen så langt unna pluggkabler som mulig. Dette for å minske indusert spenning i sensorlederne. Pluggkabler er desidert værst pga. den ekstreme spenninga som pulserer med en heftig frekvens. Dette kan skape sterke magnetfelt og føre til latterlige mengder med støy.
Deretter justerte jeg potensiometeret (R56) for å sette "terskelen" for når sprutet tolker inngangssignalet som "høyt" - Dette for å filtrere vekk ev. støy på linja.

Vips! Ingen hakking og stottring! Så slipper jeg kanskje å kjøre med EDIS-boksen alikevel...

Videre fremover gjelder det å modifisere ledningsnettet. Det skal legges opp skjermet twisted pair-kabel for VR-signalet som skal jordes i begge ender. Deretter skal sensorbraketten stives av ekstra slik at jeg overhodet ikke får noe flex på sensoren, da variasjon avstanden også kan være en utslagsgivende faktor.
« Siste redigering: september 13, 2010, 07:35:46 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #200 på: september 13, 2010, 21:59:38 pm »

Da var ledningsnettet modda med skjermet twisted pair-kabel til VR-sensoren. Skjermen jordet jeg til gods i den ene enden. Stump ligger klar for jording i andre enden, men tviler meget sterkt på at det blir nødvendig (tross alt temmelig lave frekvenser vi snakker om i dette tilfellet)
I tillegg fikk jeg sveist om braketten litt, og den er stiv som bare rakkern. Har sjekket på flere turtallsregister, og det er null fleks. Motoren går prikkfritt uten feilslag - endelig! Gliser

Bilder kommer i morgen.

Good night!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #201 på: september 13, 2010, 23:00:04 pm »

Grattulerar Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #202 på: september 14, 2010, 06:38:06 am »

Det var bra det løste seg. Jeg hadde mindre klatt med mitt anlegg fra Electromotive, det er mye enklere oppsett, og fungerer utmerket nå..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #203 på: september 14, 2010, 07:35:17 am »

Da var ledningsnettet modda med skjermet twisted pair-kabel til VR-sensoren. Skjermen jordet jeg til gods i den ene enden. Stump ligger klar for jording i andre enden, men tviler meget sterkt på at det blir nødvendig (tross alt temmelig lave frekvenser vi snakker om i dette tilfellet)
I tillegg fikk jeg sveist om braketten litt, og den er stiv som bare rakkern. Har sjekket på flere turtallsregister, og det er null fleks. Motoren går prikkfritt uten feilslag - endelig! Gliser

Bilder kommer i morgen.

Good night!

gratulerer,

apropos jording er det en dårlig ide å jorde skjermen i begge ender, da ender du opp med jordsløyfer, og alle mulige morsomme ting kan skje
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #204 på: september 14, 2010, 07:38:16 am »

ang montering av vr-sensor har jeg bestilt meg et slikt oppsett: her monteres triggerhjulet bak reimskiva, og det bør bli ganske røddig:


* IMG_1514.jpg (227.95 KB, 800x600 - vist 336 ganger.)
« Siste redigering: september 14, 2010, 07:40:23 am av grelland » Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: september 14, 2010, 20:28:53 pm »

Så porno ut ja! Har lyst til å ende opp med noe liknende jeg også. Men foreløpig skal det bare virke, nothing more, nothing less.

Angående terminering av skjerm, så blir i alle fall coax-kabler i flyindustrien jordet i begge ender om signalet har en frekvens høyere enn 75kHz (tror jeg det var, eller noe i den duren). Skjermen er tross alt uavhengig av signalkablene, så jeg ville ikke tro at det skulle ha noe for seg. Igjen, I dunno' really Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #206 på: september 15, 2010, 22:36:28 pm »

bra du finner ut av ting
det er som Grelland sier anng skjerming av slike lavfrekvent signaler som på EDIS vr sensor etc
skjermen skal jordes kun i èn ende.
å sammenligne med Coax blir ikke helt riktig da  skjermen på en coax også er en leder + att de er designet for veldig høye frekvenser og har en impedans som ligger i den "isolasjonen" mellom centerleder og skjermen.

på "vanlig" kabling skal bare kobberskjermen ligge som en passiv skjerm på utsiden og ikke kunne lede noen form for strøm gjennom skjermen, det er lederene innenfor skjermens oppgave å gjøre . skjermen skal bare "ta opp og jorde" evt forstyrrelser.

viktighetenn av skjerming av VR sensor etc på EDIS står godt domumnetert de fleste steder Glad
og når det gjelder bilelektronikk så er det aldri feil å legge coil/plugledninger langt vekk fra andre ledninger
og bruke Resistor/radio merkete plugger .

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #207 på: september 28, 2010, 10:16:37 am »

Jeg har de siste dagene holdt på meg COP-rigging av MS2-boksen.

Planen er å kjøre COP i wasted-spark med to tenningssignaler og fire coildrivere.

På lørdag kjedet jeg meg litt, så jeg bestemte meg for å tegne opp en grei skjematikk på hvordan oppsettet skal moddes inn på MS2-kortet.


* V3-Mod, 4x coildrivere, CoP Wasted spark.JPG (114.39 KB. 925x741 - vist 263 ganger.)


Såvidt jeg kan se, er det ingen andre modder som er nødvendige for at dette skal virke.

Bilder av arbeidet kommer senere.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #208 på: september 28, 2010, 10:26:04 am »

Må bare si at disse tingen her har jeg skikkelig problemer med å forstå Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #209 på: september 28, 2010, 10:41:35 am »

Må bare si at disse tingen her har jeg skikkelig problemer med å forstå Gliser

Du er ikke alene :-D Det er godt at slike ting også fås kjøpt ferdig bygget hehe
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!